Welke speen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door grasspriet84, 21 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ha meiden,

De kleine is bijna zeven maanden en drinkt uit de brede fles van dr Brown. Hij drinkt nog steeds uit speen nummer 2 (drie maanden speen). Het gaatje heb ik met vijf maanden al ietsje groter gemaakt en dat ging goed. Nu merk ik dat hij meer moeite moet doen om te drinken en doet zon 25 minuten over de fles. Dus ik heb de zesmaandenspeen gebruikt. Nu had hij de fles al na een kleine tien minuten leeg en dit is te snel.

Hoe kan ik dit nu het veste doen?

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Wat wij deden was de eerste helft met een kleinere speen, in jullie geval dus de 3 maanden speen. En de rest met de grotere speen. De eerste helft van de fles drinken ze krachtiger, en dan gaat de grote speen soms wat te snel.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Wat love zegt doen wij ook! Vooral in de avond duurt het haar te lang de kleine speen maar overdag gaat het prima. De grotere speen heeft ze het binnen 5 min op dus dat vind ik veel te snel. Dus eerste 15 min met kleine speen daarna grote speen. Ook als ze gaat lopen klieren doen we dat, want ze wil wel maar gaat dan gewoon klieren met de speen.

4. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Dank voor se tips!

5. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Vanmiddag heb ik eerst de nr 2 speen gedaan en na vijf minuten was hij er al klaar mee. Toen de grotere speen maar dronk de rest van de fles in vijf minuten leeg! 😳

Hij had hiervoor wel stukjes brood gegeten en bied dan na het brood 150/5 aan.

Ik weet het ecen niet meer

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Fles in 10 minuten leeg drinken is inderdaad eigenlijk te snel.
    Maar ik had op die leeftijd wel zoiets, als kind er geen last van heeft vind ik het wel prima.
    Hier slurpte hij 'm dus ook zo leeg, maar had er geen last van, dus toen gewoon zo gelaten.
    Zou ook even niet weten of er nog andere spenen zijn die op de brede dr. Brown fles passen, zodat je evt. een tussen maatje hebt.

7. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ik merk dat hij er wel last van had. Hij had meer last van oprispingen. Meestal slikt hij het weer door maar nu kwam er ook wat mee.

Zit sowieso een beetje met het voedingsschema te klooien. Even een ander topic voor openen ;)

8. Ballon

Ballon Niet meer actief

Hai!

De difrax spenen passen ook op de dr Brown flessen. Weet alleen niet of daar ook brede van zijn.. anders zou je dat misschien kunnen proberen, zijn net wat andere maten.

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Oh ja als hij er last van heeft is het vervelend ja. Zou hij wellicht een andere fles pakken? Wel weer extra geld, maar dit is ook niet alles. Maar misschien zijn er nog moeders die wel weten of er een andere speen op de fles past.

Heb in je andere topic ook gereageerd. :)

Deel Deze Pagina