Hallo allemaal, Mijn zoon en ik hebben last van een heel hardnekkig candidaatje en we starten vandaag alweer met de 5e behandeling en m'n zoon is nog maar 5 maandjes oud, dus eigenlijk bijna heel z'n kleine leventje al heb ik hem vol moeten stoppen met medicijnen Vorige keer daktarin oral voor hem en miconazal creme voor mij. Waarschijnlijk niet lang genoeg gebruikt want 2 dagen na het stoppen kreeg ik alweer pijnlijke tepels... Dus nu beginnen we nog een keer. Dit keer maar een dikke 3 weken behandelen dan. Heeft iemand nog tips om voor eens en altijd van die rot spruw af te komen? Ik was alle dingen die met melk en poep in aanraking komen bij 60 graden en ik was mijn handen geregeld.
Gentiaan violet heeft hier enorm goed geholpen. Is te bestellen op internet en te verkrijgen bij sommige lactatiekundigen Mondje en tepels worden wel helemaal paars, maar het helpt wel. Ik was er binnn een week vanaf. Verder al je ondergoed, bh's, spuugdoekjes etc op 65 graden wassen en het liefst nog een scheutje azijn door het waswater Verder eventuele kolfspullen/ flesjes, spenen uitkoken. Ook daar een klein scheutje azijn aan toevoegn. Deze schimmel houdt namelijk niet van hitte en van het zuur van de azijn. Minder suiker eten kan ook helpen.
ik zou om ketoconazol vragen bij de HA , dit heeft bij ons geholpen na miconazol , nystatine en weet ik t allemaal nog meer moederloos en sjaggerijnig werd ik er van , alle slabjes truitjes doekje lakens gewassen met azijn en pfff heel gedoe naast de creme kan je ook pro biotica gaan gebruiken.. en idd minder suiker
Daktarin moet je sowieso 1 week doorgebruiken. 2 dagen is niet genoeg. Ik zou ook op jouw tepel de daktarin orale gel gebruiken. Door de nitraten die in miconazol creme zitten moet je deze er steeds af wassen voor de volgende voeding. Daktarin orale gel mag (moet) je kindje gewoon binnenkrijgen...
Inderdaad je tepels daar ook mee insmeren. Verder zou ik adviseren om nadat het weg is en je stopt met daktarin 1 a 2 x per dag nog even het mondje in te smeren met kokos olie kan geen kwaad verder. Kan je gewoon bij de ah kopen. Heeft hij er ook last van of jij alleen? Mijn ervaring na kinderen spruw dat het vanzelf over lijkt te gaan. Met mijn eerste hemel en aarde bewogen om het weg te krijgen. Mijn dochter had het ook ik heb 1x kuur daktarin gedaan inderdaad 1 week langer doorsmeren. En daarna gewoon kokosolie. Het was weg, maar nu door de diepvriesmelk weer terug. Hebben er beide geen last van. Als ik een stipje zie daar even daktarin op dan is het vaak meteen al weg de volgende dag (als je op tijd ben) En de volgende dagen wat kokosolie. Zolang je er geen last van heb niet te veel aandacht aan besteden. Anders word je gek, geloof mij gaat op de een of andere manier in een keer weg. Wel doe ik alles meteen uitkoken na gebruik flesjes en kolf etc.
Ik lees even mee, mochten er nog nieuwe tips komen.. Kleine is net 11 weken oud en al drie weken last van spruw. Al 3 kuurtjes Nystatine gehad maar hij komt er maar niet vanaf. Alles al 100x uitgekookt naar mijn idee en nieuwe flesspenen gehaald etc.. Gelukkig wilde de kinderarts er nog een keer naar kijken en heeft ze een kweek afgenomen, dinsdag de uitslag ervan en dan waarschijnlijk een volgend kuurtje. Kleine lijkt er trouwens geen last van te hebben, maar bijna z'n hele mond is wit bestippeld.
Mij is echt verteld dat je twee weken moet doorgaan nadat de klachten en symptomen zijn verdwenen, anders komt het eigenlijk direct weer terug Voor wie nog genitaal violet zoekt ik kwam het op aliexpres tegen Yukare gentiaan violet 1 % oplossing 30ml behandeling van bacteriële en schimmels infecti in 1 x 50ml Wong To Yick WOOD LOCK Medicated Balm Oil Pain Relief Made in Hong KongUSD 15.98/pieceWah Sing Zihua Embrocatio van op AliExpress.com | Alibaba Groe