Welke omgevingsspray is het beste tegen vlooien? En hoe gaat het precies in zijn werk, kan iemand me dit uitleggen? Mijn ouders hebben een hond en 3 katten, en gelukkig er geen last van! Ze kammen de hond elke dag, die heeft een luizenband. En de katten worden meerdere maanden (incl hond) behandeld. Helaas zijn de buren niet zo consequent (of wel en het werkt niet) en had het met haar over zo'n omgevingsspray, maar weet er eigenlijk weinig over te vertellen. Kan iemand het me uitleggen en welke het beste is? Ze heeft 1 kindje van 7, misschien wel belangrijk ivm luchten van het huis?
bolfo fleeygard spray hier was alles dood van vlo tot vlieg en mieren haha wij hebben een vliege en vlooien plaag gehad 2 a 3 jaar geleden daarna hebben we geen vliegen en vlooien meer gezien.
Hoe heb je dat gedaan toetie? Banken uit huis enzo? Hoezen wassen ed? Kun je dat ook preventief gebruiken?
Bolfo idd Alles inspuiten dus ook de zolder en de auto enzo (overal waar het dier en jullie kunnen komen!) Goed dichthouden en dan heel goed luchten! Ik weet uit mn hoofd niet precies meer hoe lang het werkzaam is maar dat staat erop! En vergeet ook een fietsmandje of zo iets niet he, eitjes kunnen aan het dier kleven en ook aan jullie die ALLES inspuiten!
Virbac Indoor X vlooienspray, volgens mij is dat enkel te verkrijgen bij de dierenarts, of dierenapotheek. Het werkt zeker!
Je doet wel en het dier en ALLES in de omgeving? vlooien zijn erg hardnekking aangezien de sprays de volwassen dieren vaak wel doden maar de eitjes en larven niet... Je hebt verschillende sprays, sommige doden meteen andere blijven langer werkzaam en ik zou ook voor de 2e gaan of als het super erg is beide. Nog een tip: Ik hoorde vaak van klanten dat ze een in stukjes geknipte vlooienband oid in de stofzuiger deden of onder de bank legde, dit werkt echt NIET omdat de stof zich moet verspreiden door het huidvet van het dier. Sowieso werken bandjes ook bij dieren vaak niet afdoende dus ik zou ook voor op het dier een goed vlooienmiddel aanraden zoals Frontline o.i.d
Frontline werkt vaak niet goed meer, vlooien blijken daar vaak resistent voor te zijn inmiddels. Stronghold en Advantage werken wel heel goed.
Ja dat resistent zijn daar zijn de meningen over verdeeld. Ergens in Amerika is een keer een dier geweest wat misschien resistent zou kunnen zijn... (althans zo heb ik het begrepen) dat resistent zijn was wel handig als verkoop praatje. nadeel van stronghold is dat die ook tegen inwendige parasieten werkt en je deze dus veel vaker bestrijd als eigenlijk nodig is en je het dier dus vaker ''gif'' toedient dan nodig. Maar je hebt nog vele andere merken
Frontline werkte hier niet in ieder geval. Stronghold, tja, al het vlooienmiddel is gif. Ik ben er zeer, zeer over te spreken, want het helpt idd ook tegen teken en wormen. Als ik geen Stronghold gebruik ( voor mijn kat dan he ) dan moeten we ook sowieso extra gaan ontwormen, want dat wil ik toch ook regelmatig gedaan hebben, en dat is ook gif.
wij hebben alles ingesprayd toen we alle eten weg hebben gehaald de rest hebben we echt alles ingesprayd. alles 4 uur dicht gelaten en iets anders gaan doen. thuis gekomen alles open gedaan en laten luchten.
Mja en die omgevingsspray binnenkort nog even herhalen anders heb je de eitjes van nu die straks een nieuwe plaag veroorzaken. En je huisdier voorlopig permanent voorzien van antivlooi (badje, pipetje of zelfs gewoon authentiek poeder) Want zonder gastheer leven ze duidelijk minder lang En kan hondlief ook geen verse voorraad van buiten mee naar huis nemen.
ja katten hebben 3x vlak achter mekaar pipetje gehad, verschillende merken, op aanraden van dierenarts. omgeving ingespoten....... kom er niet vanaf. dagelijk stofzuigen, heb een zakloze zuiger, dus meteen na het zuigen leeggooien buiten in de container. ik weet het niet meer..... het lijkt alleen maar erger te worden ipv minder en de kleinste kat, jeeminee ik word er niet goed van, telkens als ik naar har kijk, zit ze te krabben, bijten en met haar vel te trekken, ze word er zo gestressed van, en ik erbij
Wat je het best kunt doen is het volgende: Je moet op al je vlo-gevoelige dieren in huis (honden, katten, fretten, whatever!) een goed vlooienmiddel gebruiken. Vlooienbanden zijn verouderd en niet goed werkzaam. Het beste is een produkt te gebruiken dat 2 dingen doet: 1) de levende vlooien doden 2) zorgen dat de larfjes die uit de eitjes in de omgeving komen niet tot nieuwe volwassen vlooien kunnen uitgroeien. Dit laatste is belangrijk omdat de vlooieneitjes in de omgeving een paar maanden kunnen overleven.Heb je je dier eenmalig behandeld en stop je verder te behandelen ("omdat je toch geen vlooien meer ziet") is er een hele dikke kans dat in no time het probleem de kop weer opsteekt. Heeft dus te maken met al die eitjes in de omgeving (dit zijn er vele duizenden meer dan de hoeveelheid levende vlooien die je hebt aangetroffen!). 2 middelen die dit doen zijn Stronghold en de Fronline Combo (dus niet de gewone frontline). Uit zeer recent wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat vlooien beslist NIET resistent zijn geworden tegen de werkzame stof in Frontline. Het gaat meestal mis omdat mensen: - niet de juiste dosering gebruiken (passend bij het gewicht van het dier) - niet alle huisdieren behandelen - niet op de juiste wijze aanbrengen - niet vaak genoeg behandelen (na aantreffen van vlooien minimaal 3x achtereen met een tussenpoos van 4 weken). De werkzame stoffen in eerder genoemde middelen zijn absoluut veilig voor je huisdieren, het is alleen giftig voor de vlooien(teken/wormen). Je hond/kat/kind zou zo'n heel pipetje leeg kunnen drinken zonder er schadelijke gevolgen aan te ondervinden!!! Dus: mits je bij je dier(en) zelf een goed produkt op de juiste wijze gebruikt is het helemaal niet nodig ook nog een omgevingsspray in huis te gebruiken!
Maar ook wij mensen kunnen een vlo het huis in meenemen hoor... dus hoe goed je je dier behandeld is er altijd een kans dat je ook in huis vlooien hebt. Of wat dacht je van visite dieren? En om nog even terug te komen op stronghold. Deze is zeker heel goed hoor dat zal je mij ook nooit horen zeggen. Maar je hoeft je dier niet zo vaak te behandelen tegen inwendige als uitwendige parasieten... en ik dien liever niet een stof toe wanneer het niet nodig is
Exact! Dat is nog eens een punt waar veel mensen aan voorbij gaan. En de paar vlooien die op die manier meekomen worden door je huisdier wel weggelikt, maar lukt dat nu net eens een keer niet goed genoeg of niet snel genoeg, dan zijn het de eitjes in de omgeving die voor nieuwe generaties vlooien zorgen. Voor wat betreft vaker dan nodig "gif" gebruiken: ben zelf ook sterk van mening dat wat niet nodig is, je niet moet doen. Maar zie het eens zo: Ik was mijn haar geregeld met shampoo. Daar kan ik ook een hoop insecten mee om zeep helpen, maar dat is nog geen reden voor mij om het niet te gebruiken of me er zorgen om te maken. Het is immers VOOR MIJ niet giftig. Die vlooienmiddelen (niet allemaal hè?) zijn net als de shampoo in dit voorbeeld: schadelijk voor vlooien en afhankelijk van het middel ook teken/wormen, maar doen ABSOLUUT niets met je hond/kat. Dan is er simpelweg geen reden om je zorgen te maken als bijv. in het geval van Stronghold ook maandelijks de eventueel aanwezige wormen meteen worden meegepakt, of bij de Frontline de teken.