verkeerd biertje

Discussion in 'Gezondheid' started by Carmen1985, Jun 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Carmen1985

Jun 24, 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik ben 14 weken zwanger en Let goed op mijn eten en rook niet. Uiteraard drink ik ook geen alcohol.
    Ik was op visite en daar hadden ze voor mij een 'alcoholvrij' biertje.. heel lief bedacht. Helaas hadden ze een biertje met 2,0 % aan me gegeven en ik had het pas door toen het op was.
    Ik voel me nu erg rot en zit er mee. Ik lees overal dat 1 drankje al schade kan aanrichten.
    Kunnen jullie er wat meer over vertellen?
    Alvast bedankt.

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Kan me voorstellen dat je daarvan schrikt. Maar je kunt er nu niets meer aan veranderen. Watje leest klopt inderdaad, alleen is 2,0% volgens mij wel hel erg weinig. Ik denk dat je dit het beste met je verloskundige kunt bespreken om hier een goed antwoord op te geven.

3. Carmen1985

Jun 24, 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie. Ik kan er inderdaad niks meer aan veranderen.. des te rotter voelt het.
    En verstandelijk gezien weet ik dat 2% erg weinig is, maar toch

4. Fiora

Fiora Bekend lid

Jun 28, 2011
    932
    0
    0
    (Over)rijp fruit gaat een beetje gisten en daar zit ook alcohol in hetzelfde geldt voor sommige vruchtensappen....Je kunt het niet 100% vermijden.

5. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Snap dat je je daar rot over voelt..
    Ben het eens met eerdere reacties: niks meer aan te doen, overrijp fruit en vruchtensappen,... allemaal waar.
    Bespreek het met je vk; ik denk dat zij je ook gaat geruststellen :)

Ik kreeg zelfs van een vk te horen dat je best wel een wijntje mag drinken als je daar heel veel zin in hebt :(
    (zit niet in die praktijk nu hoor, maar vond dat toch wel een opmerkelijke reactie)

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,191
    16,523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zal allemaal niet zo'n vaart lopen.
    Toen ik zwanger van de derde was(niet gepland)
    had ik de week ervoor 2 rosé zitten drinken en stokbrood met filet american zitten eten.
    Voelde me daar ook heel slecht over maar kon het ook niet meer terugdraaien en dochter is kerngezond dus probeer het uit je hoofd te zetten.

7. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

Feb 26, 2015
    1,576
    298
    83
    Eindhoven
    Maak je er inderdaad niet te druk om. Het is gebeurd en zo'n vaart zal t niet lopen.
    Ik neem af en toe wel een slokje van een lekker speciaalbiertje of wijntje. Gewoon even voor de smaak. Moet ook niet uitmaken lijkt me, als ik niet vaker dan 1x per week een slokje neem :)

Relax, je baby zal er echt geen blijvende schade aan overhouden, dat ene biertje in de hele zwangerschap :)

8. mamitica

mamitica Actief lid

Jan 2, 2015
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maak je er niet te druk om. toen ik zwanger was van de eerste kwam ik daar pas met 3 maanden achter en had ik ondertussen de nodige wijntjes achter de kiezen. enorm rot en schuldig over gevoeld maar gelukkig een kerngezonde zoon gekregen ! Als het je onrustig blijft maken zou ik gewoon een gesprekje met de verloskundige aanvragen ze stelt je wel gerust. Fijne zwangerschap !!

9. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

Apr 18, 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Maak je maar geen zorgen, dat ene biertje kan geen kwaad. Ik heb gelezen dat een glas rode wijn zo nu en dan tijdens de zwangerschap juist goed voor je zou zijn. Zou het zelf niet doen hoor, maar ik hoop dat het je geruststeld.

10. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

Sep 11, 2008
    800
    0
    0
    Nou dan heb ik goed nieuws. Mijn schoonzus is ook in verwachting; van haar vierde kindje. Nu moet ik op voorhand even aangeven dat ik het er totaal NIET mee eens ben!
    Ze drinkt nog regelmatig bier, wijn en at zelfs tijdens ons diner laatst een ijssorbet met chapagne overgoten.....met pijn in mijn hart hoor dat ik dit vertel! Ik wist niet wat ik moest doen.
    Ze zijn allebei (zij en haar partner) zeer hoog opgeleid en volgens hen kan dit af en te geen kwaad.

Alle vier de kinderen gezond by the way!

Nu, ik vind het vreselijk en snap zulke mensen niet. Ik schaam me er zelfs voor, maar misschien stelt dit verhaal je gerust.
    Maar goed, dat biertje met die 2%......niet meer doen maar dat was je toch al niet van plan ;) en nu weer lekker ontspannen.

Share This Page