Vanmorgen heb ik een kies laten trekken... Ik heb er vannacht niet van geslapen,ik sch*t 7 kleuren voor de tandarts! Het is me allemaal meegevallen (moet er wel bijvertellen dat de tandarts mij wat meer verdoving had gegeven omdat ik zo`n schijterd ben 8) . Maarrrrrr,de verdoving begint nu uit te werken en ik voel de pijn al opkomen. Meteen een paar paracetamolletjes genomen en ga zo even lekker op de bank liggen tot de kleine wakker word. Zijn er hier nog meer dames die ontzettend bang voor de tandarts zijn?
Bang is niet het juiste woord, compleet panisch komt meer in de buurt. Zit nu al een tijdje met een zere kies te kijken en ik durf niet eens te bellen voor een afspraak. Dus je bent niet de enige hoor
tandarts ik ben er heel bang voor... ben er ook heel eerlijk gezegd al 2 jaar niet geweest omdat ik er gewoon angsten voor heb.. ben met mijn vriend vorig jaar meegeweest toen zijn verstandkiezen werden getrokken nou ik laat dat dus NOOIT doen... en had oook nooit mee naar binnen moeten gaan sindsdien nog meer angsten... hopelijk is de pijn snel bij jouw weg...!
Nou,het ergste is nog dat ik verrek van de honger! Ik kreeg vanmorgen niks door mijn keel van de zenuwen en nu durf ik niks te eten omdat ik zo`n groot gapend gat in mijn mond heb. Heb net een puddinkje opgelepeld maar doordat de verdoving nog niet helemaal is uitgewerkt hangt nu mijn hele t-shirt vol met troep... Had beter even een slabbetje van Fenneke kunnen lenen!
Ik vind de tandarts ook verschrikkelijk. Helaas heb ik nogal snel gaatjes dus ik moet het wel een beetje bijhouden. Mijn verstandskiezen zijn inmiddels er allemaal uit en dat viel me steeds echt 100% mee. De pijn was meestal heel snel over. Ik hoop dat het gauw beter gaat en dat je gewoon weer kunt eten. Ik leefde de eerste dag vooral op griesmeelpudding
Ik ben op zich niet bang voor de tandarts, omdat ik gewoon nog nooit een gaatje of iets heb gehad. Helaas zijn mijn tanden wel scheef gaan staan de laatste jaren en krijg ik een beugel waarvooor ik binnenkort het e.e.a. moet laten trekken. Plaatselijke verdovingen werken bij mij de ene keer wel en de andere keer gebeurt er helemaal niets, dus ik vraag me af of het in mijn mond gaat werken. Het zit in de familie, bij mijn vader kunnen ze alleen bepaalde delen van zijn kaak verdoven, die is dus ook al een paar keer van zijn stokje gegaan tijdens een wortelkanaalbehandeling bij de tandarts door de pijn.
angst is bij mij ook niet het goede woord ......... ik heb dan ook mijn verstandskiezen alle 4 onder narcose laten verwijderen .....heerlijk ....zou het liefst alle controles onder narcose gaan maar daar doen ze niet aan mee ....... ik ben nu al iets langer dan een jaar niet bij de tandarts geweest ...en nu ik zwanger ben ga ik al helemaal niet ...ben als de dood dat ze een gaatje vinden en zonder verdoving willen boren ..........ben nu hard op zoek naar een angsttandarts en die heb ik gevonden denk ik ....
toen ik dit toppic zag dacht ik: zal ik het lezen ofnieT.... IK MOET NAMELIJK A.S. MAANDAG 2 VERSTANDSKIEZEN LATER TREKKEN! AAAAAAAAAAH ale: ik ben echt super bang... zucht Maar ben blij te lezen dat het mee viel bij jou en hoor dat ook van meerdere mensen... Maar toch ben ik bang haha vooral voor de verdoving ieeuw hou niet van naalden... Maarja zal toch moeten!
hoi hoi ik moet 18 juni me verstandkies laten trekken. ik ben er ook echt bang voor. kan je zomaar narcose krijgen voor een tand? dat wist ik heleaal niet. misschien een idee voor mij.?
Ik haat de tandarts Ze is heel aardig hoor , maar heb van mezelf geen goed gebit. Nu is alles wel zo'n beetje gefixt. Er was een tijd dat ik elke maand moest. Maar nu is die tijd gelukig voorbij. Mijn onderste verstandskiezen zijn ook al getrokken vanwege ruimtegebrek. Boven heb ik genoeg ruimte dus kunnen ze mooi blijven zitten. Hoop dat ik dat ook nooit meer mee hoef te maken, kiezen trekken. Of een wortelbehandeling, ook zo erg .
Narcose niet, die moeten namelijk door een anestesist toegediend worden Je kan wel verdovingen krijgen... On: ik ben niet bang voor de tandarts, heb nog nooit een gaatje gehad en alles ziet er altijd goed uit gelukkig. heb ook een aardige tandarts waar ik graag mee babbel.
het kan wel maar dan word het een dag opanmen in het zh ......kun je beter gelijk een grote beurt vragen ...als je toevallig nog meer moet laten trekken ......dit gaat dan via de kaakchirurg
Alleen de onderkaak gaat via de kaakchirurg, bovenkaak niet. DIt omdat de onderkaak "los"zit van de schedel.
Het kan zeker onder narcose hoor! Mijn man heeft vorig jaar onder narcose 4 verstandskiezen laten trekken in de Amalia-kliniek in Kerkrade. Zijn hele gebit is in 3 behandelingen helemaal gerenoveerd,kiezen laten trekken,gaatjes laten vullen en een wortelkanaalbehandeling. Ik moest wel ff 2400 euro afrekenen,dit waren vooral de kosten voor de narcose... In deze kliniek zit een speciale angst-tandarts en die had mijn man wel nodig... Ik was ook bang,maar hey:ik ben ook bevallen hahaha! Dat was nog veel erger! Al met al is het me toch meegevallen,heb nu ook geen pijn meer en kan ook weer gewoon eten. Het was vooral de gedachte dat er iets uit mijn mond werd getrokken wat me zo bang maakte. Dus dames: als ik het kan kunnen jullie het ook
ja dat vind ik dus ook een eng idee, een kies die muurvast zit er uit laten trekken mijn moeder zegt ook, als je eenmaal kinderen hebt gekregen stelt het nix voor
Toen ik net zwanger was van Nils moest ik voor controle naar de tandarts. Hier ben ik nooit zo bang voor, omdat het meestal toch goed is en ik binnen 5 minuten weer buiten sta. Maar toen vertelde de tandarts dat ik maar even een afspraak moest maken bij de kaakchirurg om mijn verstandskiezen preventief te laten verwijderen. Ik heb er toen nog op kunnen gooien dat ik zwanger was en dat ik dat niet zo verstandig vond in tijden s een zwangerschap. daar had ze begrip voor, alhoewel het eigenlijk gewoon mocht, maar ze gaf me gelijk. Maar iedere keer als ik op controle kom moet ik nog steeds tegen haar zeggen dat ik nog niet geweest ben. Ik krijg de moed gewoon niet bijelkaar geraapt om te gaan. Terwijl de meeste zeggen dat het achteraf wel meevalt. Maar gewoon het idee, die spuit in mijn gehemelte of in mijn tandvlees. . . aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh! De ruggenprik die ik heb gehad voor de keizersnede was ik helemaal niet bang voor maar deze. . . Ik heb ook nog altijd zonder verdoving laten boren als ik een gaatje had. Maar ik zal er toch een keer aan moeten geloven denk ik, want voorkomen is natuurlijk altijd nog beter dan genezen. Groetjes Inge
De meeste tandartsen zijn tegenwoordig niet meer zo van het prefentief verwijderen van verstandskiezen, dus je kunt ook aangeven dat je ze gewoon wilt laten zitten. Mijn tandarts zegt ook, laat ze maar gewoon zitten, mochten ze ooit klachten gaan geven, dan kun je ze altijd nog laten trekken. Maar nu ik dus toch al vanalles moet laten trekken voor die beugel, heb ik liever dat ze gelijk die er ook maar uittrekken, ben ik in 1 keer klaar. Als ze dat willen doen.