Wat bezielt sommige hondenbezitters?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elines, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Op mn weg naar werk (dan is het blijkbaar hondenuitlaat tijd) sta ik verbaasd over sommige hondenbezitters. Ze laten die beesten rustig uit in de voortuin van mensen of op parkeerplaatsen. Ook bij onze creche is een speelveldje waar geen honden mogen komen. Maar daar moet je over de drollen springen en dan heb ik het nog niet eens over de stoep. Is het nou zo moeilijk om op de aangewezen plekken je hond uit te laten? Ik kan er geen begrip voor hebben..

2. oO bloem 0o

oO bloem 0o Actief lid

23 feb 2013
    290
    0
    0
    Onveilig vrijen ;)
    Omg. Eindhoven
    ik ben ook een hondenbezitter, maar irriteer me mateloos aan dit gedrag.
    Doordat zoveel mensen maar overal zijn beest laat poepen geneer ik mij als ik mijn hond uit laat.

Ik heb altijd poepzakjes bij, voor stel het gaat fout, hoeveel moeite is dat??
    En in een voortuin hoort eenhond sowieso niet te komen of hij nou wel of niet poept.

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Wat bedoel je met ' op de aangewezen plekken' je hond uitlaten?
    Hier zijn geen speciale hondenstrookjes ofzo.
    Ik zou niet weten waar ik mijn hond dan zou moeten uitlaten.:(
    Bij iemand in zn voortuin lijkt mij een beetje vreemd, moet de 1e nog tegenkomen die dat doet...
    Ik ruim btw altijd de poep op, die mijn hond altijd op grasveldjes lanceert, op de stoep gaat hij uberhaupt niet poepen..

4. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik herken het ook niet. Ik heb altijd een tasje aan de riem met zakjes. Heb het nog nooit gezien dat iemand zijn hond in andermans tuin uitliet. ik vind het schandalig dat het blijkbaar gebeurd. Naar mijn idee moet een ander geen last hebben van je huisdier, of het nu een hond is of een kat. Want katten mogen blijkbaar wel in de tuin van een ander poepen omdat het nu eenmaal buitendieren zijn. Daar word ik dan weer minder blij van.

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.176
    4.324
    113
    Ik erger me mateloos aan mensen die hun grote wilde honden gewoon NIET aanlijnen en die dan als gekken rondrennen (logisch) maar dan gewoon over de stoep etc waar je met kleintjes loopt. Ik vind dat echt niet kunnen. Lijn ze gewoon aan.

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Sommige hondenbezitters denken dat omdat ze hondenbelasting betalen ze al die stink beesten overal hun behoeftes kunnen laten doen, boeit ze geen hol dat jij een half uur bezig bent om die ranzige stront tussen de groeven van je kinderwagen wielen moet uithalen.

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Die hondenbelasting slaat natuurlijk ook helemaal nergens op, zolang de gemeente verder ook niks aan al die hondenscheit doet. Kan me er heel boos over maken.
    Maar ik ruim het wel op, kleine moeite.
    Maar als je ziet wat er hier langs de sloot op het gras ligt.:(
    Ik ben zo erg ik ruim het op omdat ik het zielig vind voor al die eenden die er midden in moeten zitten.:)

8. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Hier zit ik naast het bos met achter mijn huis een grote uitlaatstrook en nog geen 200 meter verderop een heel groot uitlaatveld met hek eromheen zodat je hond er los kan. Toch laten mensen hun honden op het fietsbad,bospad,veld poepen. "Want op het uitlaatveld poepen alle honden,dat is vies".
    My god!!!
    Laatst op het fietspad nog door de hondenpoep gelopen met de wagen... gelukkig kwam ik erachter voor ik binnen was.
    Als mijn honden ooit ergens poepen wat niet mag, veeg ik het met een stok de bosjes in of haal ik thuis een zakje.

9. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Ik ben ook hondenbezitter en erger me groen en geel aan de hondenpoep op de stoep en bij school
    Ik loop met mijn hond naar het bos, of naar andere plekken buiten de bebouwde kom

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja verschrikkelijk.. we hebben hier achter ons appartement 1 grasveldje, praktisch enige plekje om te spelen. Maar dat is gewoon gebombardeerd als uitlaatplek en moet dan ook mijn kinderen teleurstellen wanneer ze daar willen voetballen. Heb soms echt de neiging die mensen aan te vliegen, doe het lekker bij jezelf voor de deur.

11. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik vind het ook irritant! Vooral als ik er met me wagentje per ongeluk doorheen rijdt grrrr...!! en meestal ligt dan zo'n 10 cm ernaast gras maar nee hoor ze laten die beesten het gewoon op de stoep doen!:x

12. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik heb zelf een hond, maar ik ben het helemaal met je eens.. Als ik de drol van onze hond wil opruimen, liggen er nog drie naast van andere honden. Het is toch een kleine moeite om de drol op te rapen en of thuis in de container te deponeren of in een daarvoor bedoelde vuilnisbak?
    Hier gooien ze drollen ook in de put. Al een paar keer verstopping gehad hier in de buurt...:)

13. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Hondenbezitters hier in de buurt ruimen het redelijk goed op, gelukkig! Wij hebben uitlaatplaatsen en daar gaan we heen met onze honden. Ook altijd plastic zakjes mee. Er is hier één vrouw in de buurt die haar kat uitlaat en laatst hoorde ik haar zeggen tegen haar kat dat hij best in onze tuin mocht schijten (ik weet dat je dat normaal niet tegenhoudt met katten. Die van ons doen het in onze eigen tuin of op de bak gelukkig) en ik werd zo pissig dat ze erop stond te kijken hoe haar kat in onze tuin scheet, dat ik in staat ben het de volgende keer door d'r brievenbus te duwen. Dus ja, ik vind het echt asociaal dat als iemand kiest voor huisdieren, ze daar andere mensen mee lastig vallen..

14. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Bij ons in het dorp is opruimen verplicht.
    Ik heb zelf twee grote honden dus ben altijd gewapend met voldoende zakjes.
    Helaas word ik aangekeken als ik mijn dames uitlaat omdat anderen niet de moeite nemen het op te ruimen.
    Bij ons in de straat woont iemand met een heeel klein hondje. Maar juist deze mensen laten het altijd liggen zodat we regelmatig in de stront staan.
    Ik heb deze mensen er een keer op aangesproken en toen reageerden ze verbaasd dat ik er wat van zei...
    Ik erger me vooral eraan omdat het maar een meter of 50 is tot de plek waar de honden buiten het dorp wel zonder het op te ruimen hun behoeften mogen doen.

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ieh ja smerig. Hier ruimt iedereen het gelukkig goed op. Ik zie hier amper poep op de stoep, of in het gras e.d.
    Ik heb ook altijd plasticzakjes bij me, kleine moeite.

Maar ja, zo is dat vieze kattengeschijt in mijn tuin ook 3 keer niks. Maar die krijgen gewoon een emmer water over zich heen.
    ( en een hond met eigenaar trouwens ook, als 'ie 'm tegen onze auto aan laat pissen... en ja, dat hebben we al een keer gedaan. )

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Ik mag hopen dat die emmer water over de eigenaar heen ging?

17. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Hier ook een hondenbezitster, maar wel een met een hond waarvan de drollen opgeruimd worden.
    Ik vind het niks meer dan normaal.
    Mijn hond poept sowieso niet op de stoep. Hij mag zelfs niet tegen hegjes van mensen hun tuin aanpiesen. En als ie eens een keer aan de race is, en het echt niet meer kan ophouden tot aan het veldje, waar het wel mag, bel ik bij het dichtsbijzijnde huis aan en vraag ik een emmer water. Kleine moeite, toch?

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Zara, jep.

19. oO bloem 0o

oO bloem 0o Actief lid

23 feb 2013
    290
    0
    0
    Onveilig vrijen ;)
    Omg. Eindhoven
    ja, katten is net zo erg kan ik me voorstellen....
    Gelukkig gaat mijn kat niet over de schutting heen, daar was ik namelijk wel bang voor.
    Ik heb namelijk altijd op een boerderij gewoond, maar we zijn pas naar het dorp vertrokken.

Lijkt me verschrikkelijk als mijn kat in andermans tuin poept.

En in de voortuin poepen, ja dat gebeurt echt...
    Hier was het te triest voor woorden laatst!
    Ik woon dus in een wijk in aanleg...
    Mijn broer woont 4 huizen verderop, het enigste huis wat helemaal klaar is en al een mooi gazonnetje voor het huis heeft liggen.

Jaaa hoor, al 2 keer ligt er een drol op geparkeerd.
    Niet normaal gewoon!

20. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Ooooo ik had het zelf kunnen schrijven , hier is het ook zo'd drama.
    Ik zou heel graag mijn kind s'ochtends lekker wandelend naar school brengen, maar dan ben ik de hele wandeling bezig om hem om de drollen heen te leiden en er vervolgens met mijn kinderwagen door heen te gaan.
    Onlangs kwam ik tegenover de school een dame tegen die haar hond tussen de gevallen bladeren liet poepen, ik keek haar aan van zou je het niet opruimen.
    Ze keek er even naar en zegt: "oo is niet eens de moeite .... Pardon?????.
    helemaal tussen de bladeren zie je het niet wat een %$&$^&.
    Ik ga tegenwoordig dus maar met de auto :(

Deel Deze Pagina