tandartsverzekering 2014, wel of niet doen?

Discussion in 'De lounge' started by MamaVanVier1985, Nov 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaVanVier1985

MamaVanVier1985 Actief lid

Sep 5, 2013
    103
    2
    18
    Drukke Huismama
    Ik zit in dubio, ik heb nu een tandartsverzekering, maar ik twijfel of ik voor 2014 nog een tandartsverzekering wil. Ipv tandartsverzekering gewoon zelf de rekeningen betalen.
    Ik heb geen gaatjes. Ga twee keer per jaar naar de tandarts voor controle en sinds 4 maanden naar de mondhygiëniste. Sinds mijn zwangerschappen heb ik veel last van bloedend tandvlees en ik had een verdikt stukje tandvlees bij 1 tand. 4 maanden geleden ben ik naar de mondhygiëniste gegaan, zij heeft mijn gebit goed gereinigd, ben zelf ook erg streng geworden voor mezelf wat betreft de gebitsreiniging elke dag en het bloedend tandvlees is weg en het verdikte stukje is bijna helemaal weg. een maand geleden ben ik nog geweest en zij zei dat het binnenkort helemaal weg zal gaan. In januari moet ik weer. De eerste keer zei ze dat het verstandig is om elk halfjaar naar haar toe te komen voor een goede gebitsreiniging.
    Dus wat zouden jullie doen? Ik betaal nu 200 euro per jaar aan mijn verzekering.
    Gewoon zelf de rekening betalen of verzekeren?

Bedankt!

2. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ligt aan jou persoonlijk.

Wat zijn je onkosten als je het zelf betaald?

Ik ben heel blij met mijn tandarts verzekering, aangezien in erg 'slechte' tanden heb.

3. MamaVanVier1985

Sep 5, 2013
    103
    2
    18
    Drukke Huismama
    twee keer controle is volgens mij 20.52 per keer en dan de mondhygiëniste nog? Dus ik twijfel wel... zouden jullie het aandurven?

4. Lady7

Lady7 Niet meer actief

het ligt eraan.. wat de verzekering voor de tanden kost. Bij mijn verzekernig zou ik meer aan de verzekernig betalen als het bedrag dat ze vergoeden.. dus dan is de keus snel gemaakt :)

5. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

ik heb zoiets van stel dat er iets wel gebeurd dan krijg je een hele hoge rekening. stel je loopt tegen een lantarenpaal en breekt voortand af. kun je en wil je dan alles zelf betalen?

6. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Ik heb er geen na 2 jaar controleposten, ook nog eens 80% vergoeding.
    Dit jaar niet gedaan en juist een gaatje, 2 zelfs.. Rekening bijna 300euro (lastige plek, foto, andere vulling dus daardoor extra hoog)

Ik twijfelde ook, maar ik heb normaal nooit gaatjes, dus ga het risico weer aan... Ga er eigenlijk vanuit dat ik komend jaar zeker geen gaatje heb. ;)

7. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

Dec 9, 2012
    1,698
    0
    0
    Er was gisteren een heel stuk over op radar. Misschien moet je die aflevering even terugzoeken.

8. ffff

ffff Bekend lid

Oct 9, 2012
    911
    545
    93
    Ik zou 190 euro betalen en max. 250 euro vergoed krijgen. Dat risico neem ik al jaren en ik ben altijd goedkoper uit dan mét verzekering. En ik heb 1-2x per jaar een gaatje!

9. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,249
    4,480
    113
    Het enige wat ik kan zeggen is dat je misschien ook in je overweging moet nemen dat sommige verzekeringen verlangen dat je eerst een volledig jaar verzekerd bent in een pakket voordat ze je uit gaan betalen.

Stel je besluit dat je dit jaar geen verzekering neemt. Je hebt pech, tijdens het nuttigen van een heerlijke plakkerige toffee breekt je kies af. Je komt bij de tandarts die kan hem nog wel repareren maar je krijgt meteen te horen dat er eigenlijk een kroon op moet.

Als je dan besluit om je weer te verzekeren, moet je dus weer eerst een vol jaar in dat pakket zitten voordat ze de kroon gaan vergoeden.

10. linnim

linnim Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    2,027
    367
    83
    in nederland
    Ikzelf ben blij met mijn tandarts verzekering.

Vorige maand mijn kies stuk gebeten op een hard pitje in mijn brood.
    Reslultaat 4 behandelingen ruim 3 uur en 1000 aan kosten (brug en kroon)
    Alles wordt vergoed (ben tot 1500 verzekerd)

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,577
    113
    wij hebben al jaren geen tandartsverzekering meer . Ik ga een maal per jaar op controle.
    Een tandartsverzekering is tegen woordig heel duur en je krijgt lang niet altijd alles vergoed.
    Als je een goed gebit hebt en elk jaar iets apart zet voor schade dan ben je echt veel voordeliger uit.

12. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

Mar 31, 2012
    1,207
    0
    36
    Nu heb je geen gaatjes maar dat kan volgend jaar misschien wel anders stel je moet een zenuwkanaal behandeling kost al 400 euro als het meer is
    ik zou gewoon verzekerd blijven

13. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Jawel. Zit ook nog idd eigen risico aan. Heb je meer kosten als 300 of 350, hoeveel is het straks?

En als je al 4 jaar geen maandelijkse kosten hebt à 15 euro?!
    En dat keer 12 maanden keer 4???

Reken maar uit...

14. MamaVanVier1985

Sep 5, 2013
    103
    2
    18
    Drukke Huismama
    Ik ga de uitzending van Radar zeker bekeken. Dank je voor de tip. En verder nog even goed nadenken wat te doen. Meningen zijn erg verdeeld!

15. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Kijk even goed naar je verzekering wat je betaald aan premie voor de tandverzekering en wat er vergoed wordt. Ik was zelf altijd verzekerd voor max 250 euro. (80% van de behandeling werd vergoed) Voor die verzekering betaalde ik 190 euro per jaar. Het extra risico wat ik dus loop als ik de verzekering niet af sluit is dus 60 euro. Wij hebben vorig jaar dus de tandverzekering laten vervallen. Ik heb al jaren alleen de controles hoeven betalen en zo nu en dan een keer tandsteen verwijderen of een gaatje. Dit kost mij bij lange na geen 190 euro per maand. Mocht ik nu een keer pech hebben en dus een dure behandeling nodig hebben, dan betaal ik dus 60 euro meer dan wanneer ik wel verzekerd zou zijn. Tsja, dat risico loop ik nu, maar dat bedrag heb ik afgelopen jaar al bespaard door het niet te verzekeren. Kijk dus goed na wat er vergoed wordt en voor welk bedrag en kijk dan wat jou verstandig lijkt.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kijk even op Uitzending Gemist naar de aflevering van Radar van gisteren, dan heb je je antwoord...

edit: spuit elf ben ik...

Share This Page