Hoi meiden. Hier hebben we de moeilijke beslissing genomen om te gaan scheiden. We staan op goede voet met elkaar, maar er moet natuurlijk een hoop geregeld worden. We willen alles zo goed mogelijk regelen voor de kinderen en uiteraard voor onszelf! Het zal een co ouderschap worden, want we vinden het allebei belangrijk om zo veel mogelijk tijd met de kinderen door te brengen en hier hebben we dan ook al afspraken over gemaakt. Een formulier waarmee we het ouderschapsplan mee op kunnen stellen is ook in bezit. We hebben samen een koophuis waar we gezamenlijk eigendom aan zullen houden en mijn man wil graag blijven wonen. (Hypotheek op één naam is waarschijnlijk ook niet mogelijk) Maar nu wie heeft er tips over wat er geregeld moet worden? En hoe we dat het best aan kunnen pakken? Liefs!
Als je uitelkaar gaat, haal je naam dan ook van het huis. Het heeft bij ons ontzettend lang geduurt voordat we het verkocht hadden, omdat haar naam ook op de hypotheek stond. Fijn dat alles zo in harmony kan.
Ik ben gescheiden, heeft 4 jaar geduurd. Omdat het eenzijdig was na scheiding van tafel en bed. Wij hadden een huurhuis ik ben hoofdhuurder geworden en heb alles toegewezen gekregen. Ik heb niet veel hoeven regelen behalve een advocaat die de scheiding regelde. ExPartner is vertrokken ik heb alles met de belasting geregeld om huursubsidie etc te krijgen. Dat is volgens mij zn beetje alles wat ik hoefde te regelen. En natuurlijk een ouderschapsplan maar dat heb je al zie ik.
Ik zou niet zomaar akkoord gaan met het huis op beide namen. Je blijft hoofdelijk aansprakelijk terwijl je er niet woont en het alleen niet kan betalen.
Dat zou ik ook niet doen, hier heeft ex het huis op naam genomen. Stel als hij niet betaald om wat voor reden dan ook dan blijf jij ook verantwoordelijk Omdat jullie nog op goede voet staan zou ik even contact opnemen met een mediator. Hebben mijn ex man en ik ook gedaan. Hij kan je alles goed uitleggen. Ik heb heel veel dingen zelf geregeld waardoor de kosten voor de mediator laag bleven. Voor de kinderen wouden wij beide dat het goed geregeld werd dus het was fijn dat hij ook even blik kon werpen op alle papieren
Huis op beiden namen is niet handig. Jij kan namelijk moeilijk iets huren als je nog een hypotheek op je naam hebt staan. En wat als je over een paar jaar een huis wilt kopen.