Hallo Ik heb bijna 2 weken geleden te horen gekregen dat ik een missed abortion heb gehad. Toen ik zelf dacht dat ik 7 weken zwanger was heb ik een echo gehad en daaruit bleek dat ik nog maar 5 weken zwanger was omdat we nog geen hartje hadden en net aan het groeien was, zelf snapte ik het niet maar ik dacht de echo zal wel gelijk hebben. Toen ik bijna 9 weken zwanger was tweede echo en daaruit bleek dat ik tussen de 6 en 7 de week het misgegaan zou zijn. Dus ik zou ongeveer al bijna 3 weken met een dood vruchtje rondlopen. Omdat wij de volgende dag gingen trouwen en daarna op vakantie gingen hebben we samen met de verloskundige besproken het af te wachten en na de vakantie een afspraak met de gyn te maken. Daar ben ik dus vandaag geweest en volgens hem is het vruchtje al bijna 6 weken dood, dus niet 4 weken zoals de verloskundige had verteld, dat betekent dus dat het al met de echo van 5 weken niet goed zat. Dus mijn eigen berekeningen klopte wel. Nu krijg ik vrijdag de curretage maar omdat het al zolang zit is het technisch veel lastiger om alles weg te halen omdat het tegen de baarmoeder is verkleefd en daardoor de kans is dat je door de baarmoeder heen prikt. De gyn zei dat het mogelijk was dat er een tweede curretage nodig is. Fouten maken is menselijk maar nu met het idee rondlopen dat ik al 6 weken met een dood vruchtje rondloop en het toen niet goed gezien is doet me wel pijn eerlijk gezegd. Nu is ook mijn vraag, hebben dit andere ook meegemaakt of een tweede curretage. Sorry voor mijn lange verhaal maar het lucht wel op. Groetjes Simone
Ja ik heb bij mijn 2e miskraam ook zoiets meegemaakt. De gyn wilde telkens maar afwachten om te kijken of het nog ging groeien, maar met 10 weken was het beeld nog steeds hetzelfde als met 6 weken. Ik heb toen dus 4 weken lang rondgelopen met een dood vruchtje, wel iets korter dus. De curettage is voorspoedig verlopen trouwens, er was geen 2e curettage nodig gelukkig. Ik hoop dat het bij jou ook zo gaat. Ik zou me niet al te druk maken hoor, waarschijnlijk gaat het wel goed met die curettage. De kans dat ze door de baarmoeder heen prikken is niet zo heel groot. De kans dat er een 2e curettage nodig is is wel iets groter, maar dat is niet zo heel erg omdat die ingreep echt meevalt. Laat het maar gewoon over je heen komen, misschien gaat het allemaal heel voorspoedig. Sterkte.
Ik heb intotaal tot de curretage 5 weken met het dode vruchtje rondgelopen. (was 8 wk geworden). Maar ze hebben me niet goed gecurriteerd want de 2e dag na de curretage ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis omdat ik teveel bloed verloor en hevige pijn had. Toen ben ik nagecurriteerd omdat ik veel bloedstolsels in mijn baarmoeder had. Ik was bang voor verklevingen maar heb er gelukkig niks aan over gehouden. Ik wou de operatie eigenlijk niet, was bang en wou niet dat het kindje werd weggehaald. Maar ik was zo ontzettend misselijk de hele tijd, dus wou er vanaf en wou ook verder. Veel sterkte meid
Bij mij heb ik drie weken met een dood vruchtje rondgelopen en ook ik had dat het was verkleefd aan de baarmoeder. Wel een best heftige curretage gehad, maar daarna gaat nu alles heel goed hoor! Ik hoop dat dit bij jou ook zo is, en maak je niet te druk hoor, heel veel sterkte!
Dag Sim ik heb ook een ma gehad. Ik heb 5 jan positief getest half januari echo gehad. Pas begin maart gecurreteerd, op het moment dat ik de curretage kreeg was ik al zeker tussen de 13 a 14 weken en de eerste echo bleek het vruchtje maar 4 a 5 weken te zijn dus ik heb er heel heel lang mee rond moeten lopen. Want half januari had ik al 7 weken ofzo moeten zijn. Maargoed heb oook een currerage gehad en is hartstikke goed gegaan. en zeker het klopt dat het wat vaster zit in het lichaam, maar vaak komt het toch goed en soms doen ze een tweede curretage als ze het toch niet helemaal in 1 x alles hebben kunnen weghalen. daarom krijg je vaak na curretage ook nog een echo om te kijken of alles goed schoon is. Heel veel sterkte. xxx Joyce
Ik heb het kindje van 6 weken 2 dagen laten curreteren met bijna 13 weken. Met ruim 9 weken kwam ik erachter middels de echo, toen 2 weken afwachten, toen naar de gyn die me vervolgens nog liet wachten ivm zomerrust in het ziekenhuis ('was geen spoedgeval'). Volgens mij kan het op zich niet zo'n kwaad om ermee te blijven lopen. Wat betreft je echo's: ik kan me voorstellen dat het lastig meten is bij zo'n heel klein kindje, 1 mm verschil is al een week verschil zeg maar. Bovendien hebben ze mij gewaarschuwd dat (omdat het is overleden) het kan slinken. Sterkte hoor, tis een moeiljike periode. En dat terwijl je ging trouwen...