Vandaag bleek tijdens de echo dat ik `zwanger` ben van een windei. Twee weken geleden (6wk) een echo gehad waarop alleen een leeg vructzakje te zien was. Toen de hoop dat ik minder ver zwanger zou zijn en we vandaag een kloppend hartje zouden zien. In de loop van die twee weken namen mijn zwangerschapsverschijnselen alleen maar toe, dus had goede hoop vandaag. Helaas, de vruchtzak was enorm gegroeid (veel te veel 44mm) en nog steeds leeg. Een windei dus. Wat dus nog wel hormonen produceert. Vanwege mijn medische voorgeschiedenis brengt een curretage teveel risico met zich mee. We moeten dus afwachten en hopen dat het een spontane miskraam wordt. Volgende week moeten we weer voor een echo, als er dan nog niets gebeurt is, moeten we andere plannen maken. Wat zijn jullie ervaringen met een windei? is het spontaan gekomen of zijn jullie gecurreteerd? Hoe lang hebben jullie afgewacht? Bleef je zwangerschapsverschijselen houden?
Hallo Silki, Hier nog een zwangere van een windei. Kreeg vorige wee donderdag met negen weken en 1 dag een echo waarbij bleek dat er geen vruchtje in de vruchtzak zat. Morgen word ik gecurreteerd. Ik verlies geen bloed en voel me nogsteeds even zwanger als voordien. Kan anders nog wel een tijdje duren voordat de vruchtzak doorheeft dat er geen vruchtje inzit. Kan jij nie kiezen voor de optie opwekken met pilletjes? groet, mamaT
Ik heb 2 maal een windei gehad, maar beide keren kwam het niet spontaan. Heb 1 keer een curretage gehad (eigenlijk 2, want ze hadden wat vergeten) en de 2e keer met pilletjes.
Hoi Silkie, ik was tot gisteren ook zwanger van een windei. 2 weken geleden zagen we bij de 1e echo dat er een grote vruchtzak zat maar een heel klein embryootje. Dat was net na de innesteling getsopt met delen, de vruchtzak groeide door. Ik kreeg een week de kans om een spontane miskraam te krijgen anders zou het curretage worden. Het is er niet vanzelf uit gekomen, de vruchtzak groeide nog steeds door. Gisteren een curretage gehad. Heb geen pijn gevoeld en vloei ook niet. Succes