spruw?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by patty73, Jan 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. patty73

patty73 Actief lid

May 10, 2008
    109
    1
    0
    Hai even een vraagje

Mijn zoontje is 3 weken oud en afgelopen week is het cb bij ons thuis geweest voor kennismakings gesprek.
    Ze hebben toen ook even in zn mondje gekeken. Hij had 3 witte stipjes op zijn boven kaak ( voorkant onder bovenlip). Vedrer niets. Geen spruw volgens hun..
    Een week later zitten deze stipjes er nog aan de andere kant is er nog een stipje bij gekomen en achter in mond bevenkaak/gehemelte zitten nu ook 2 stipjes.
    Zelf heb ik behoorlijke pijn aan mijn rechter tepel. Deze is opgezetter dan mijn andere tepel, zelfs verdikt waar de tepel overgaat in tepelhof.
    Mijn vraag: kunnen we spruw hebben?
    Wat kan ik hier het beste mee?
    En heeft die opgezette pijnlijke tepel ( steekt ook) hier wat mee te maken of moet ik aan iets anders denken.
    Ik zie gewoon op tegen het voeden aan die borst omdat het pijn doet...
    WAt te doen?

Groetjes Patty

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Patty,

Door privé omstandigheden ben ik de laatste tijd niet zo frequent op het forum geweest. Daardoor eb ik je vraag helaas niet eerder kunnen beantwoorden. Excuses daarvoor.

Hoe is het nu met je tepel?
    Via de mail is het lastig om spruw aan te geven. Uit jouw bericht kan het zowel wel als geen spruw zijn. Een pijnlijke tepel kan zeker met spruw te maken hebben maar vaak speelt aanleg techniek ook een rol. Ik adviseer je om een lacatiekundige in je buurt te consulteren zodat ze en het aanleggen en je tepel en zijn mondje kan beoordelen.

Heel veel succes

Ilse

Share This Page