Esmee krijgt de laatste fles om 20 uur en sliep altijd tot half 9 ongeveer. Altijd was ze tussen 8 en 9 wakker. De laatste weken is het steeds 7.15 uur, het lijkt wel of het langzaam steeds vroeger wordt. Nu weet ik dat het wel normaal is dat een kindje zo vroeg wakker wordt, maar ze heeft dit nooit gedaan. Zou ik misschien nutrix door de fles van 20 uur moeten gaan doen, herkennen meer mensen dit?
Ik denk dat het komt omdat het steeds eersder licht is. Ik merk zelf heel erg veel verschil als ik de gordijnen open of dicht doen (zijn verduisteringsgordijnen). Ik verwacht dat onze kleintjes van de winter weer langer gaan slapen....
mijn dochtertje krijgt ook de laaste fle smet nutris en slaapt door tot 5.30/6.00 dus vind het eigenlijk knap dat esmee het zolang volhoudt!
Lynn werd ook steeds eerder wakker, had dan weer een periode van langer slapen en nu heeft ze periodes van weer vroeg wakker zijn. Het zal er wel een beetje bijhoren. Je zou kunnen proberen of ze met nutrix langer doorslaapt, maar het kan ook gewoon het ritme van je kindje zijn wat veranderd (helaas)
Pff Jonathan krijgt sinds kort om 23.00 een flesvoeding ( de rest is nog BV) Geef hem nu 210 water/ 7 schepjes melk en 2 scheppen rijstebloem erdoor.... en...... De etterbak komt nog steeds rustig 2x per nacht aargh.... Weet echt niet wat ik moet doen om hem eens een keer door te laten slapen. Hoop maar dat hij het uiteindelijk van zelf gaat doen (zal toch wel?) Ga hem ook echt niet meer drinken geven hoor, vind dit al heel veel.
romeè heeft dat ook ze sliep ook rustig tot half 9 9 uur en nu 04:00 of 07:00 ze kreeg 5 flessen nu ga ik met 4 proberen en de laatste krijgt ze rond 9 uur half10 daarna kan ze heerlijk (hoop ik) slapen ik moest haar voor de laatste voeding ook de laatste tijd uit een hele diepe slaap halen, dus mischien daarom!? ze krijgt wel nutrix door de laatste fles ik geef verder nog geen fruit ofzo
Vanaf 6 maanden mogen ze een pyama papje.... Amber slaapt er lekker op door.... Ze slaapt van 19.30 tot 07.00 uur
Mijn dochter werd vanaf een moment steeds vroeger wakker, maar nu gaat tl angzaam aan weer vooruit. Dit is vrij normaal, telkens een ander slaappatroon. Misschien moet je de overdagdutjes aanpassen, zodat ze bijv. s avonds wat later in bed ligt en wat langer doorslaapt. Maar meestal reguleren ze t zelf. Ik ben nu bezig dat ze 1 middagdutje op de dag krijgt (15 maanden) maar gisteren heeft ze bijv. na haar nachslaapje, 1 uurtje gespeeld en daarna weer 3 uur geslapen en was smiddags ook moe. Maar ja BMR gehad/kiezen komen door. Dit speelt echt allemaal mee. Dus puntje bij paaltje lijkt t mij normaal, wsl is ze haar eigen slaap aan t reguleren
Maar ik vind half 9, 9 uur naar bed al laat... Ze gaat na de 1e fles meteen weer naar bed, is meestal wakker van 10 uur tot 13 uur en van 16 uur tot 20.30 uur. Dus overdag slaapt ze meestal een uur of 5...
Dan is t inderdaad misschien beter om een papje te maken, maar de kans is groot dat ze gaat herstellen. Wat je ook kan doen is haar om 9 uur al wakker maken en proberen de tijd overdag wat te rekken. Dit zodat als ze om 20,30 gaat slapen ze misschien steeds wat later wakker wordt. En je kan altijd t CB om advies vragen natuurlijk. Maar ik vermoed dat t langzaamaan hersteld dat zag ik ook bij mijn kleine
Iris komt iedere ochtend om 05.15 uur en is dan ook klaarwakker. Wordt ook steeds vroeger wakker, hoop niet dat dit nog eerder gaat worden. Komt nog steeds 2 a 3 keer 's nachts (geef borstvoeding). Wanneer kan het dat ze met borstvoeding langer doorslapen, vind het zwaar worden zo!
fay kwam normaal ook altijd tussen 8 en 9 maar er was een periode dat ze om half6 kwam pffff da was wel ff wennen hahahaha nui komt ze tegen woordig rond 7 uur!
Vanmorgen schrok ik om 10 voor 9 wakker en Esmee sliep nog... Ze werd om 9 uur wakker, het viel mij op dat het buiten nog wel aardig donker was. Misschien dat het inderdaad komt doordat de zon vroeg schijnt en het dan aardig licht is in haar kamer...
Misschien dan toch handig om een dikkere gordijn op te hangen... Ik merk nl. hetzelfde bij mijn dochter dat hoe eerder t lichter is hoe makkelijker ze wakker wordt en daarna niet in slaap valt, maar ze is nu ook bezig met alleen nog maar een middagdutje te nemen Lukt ng niet helemaal.. ..maar zo te horen komt t bij ons allebei wel goed