Mijn zoontje van nu bijna 8 weken doet het geweldig goed op borstvoeding alleen. Hij weegt nu al meer dan 6 kilo, heeft flink wat poep- en plasluiers en is van nature een erg vrolijk ventje. Hij is alleen erg winderig, en hij heeft er duidelijk last van. Overdag in zijn slaapjes wordt hij wakker met een schreeuw en vertrokken gezicht en laat dan wat harde winden. 's Nachts spaart hij het volgens mij op, want iedere ochtend is hij lang bezig met gefrustreerd persen, zo zeer dat hij het uitschreeuwt. Het duurt echter uren voordat hij de lucht kwijt is, waarna de poepluiers pas volgen. Ik ben gestart met hem Infacol te geven op advies van het CB. We proberen er erg op te letten dat hij zijn boertjes laat, maar dat lukt niet altijd. Tijdens het drinken schiet af en toe het vacuum los en zuigt hij wat lucht aan, ik vermoed dat dat onderdeel van het probleem is. En ik begin me daarnaast ook af te vragen of ik iets uit mijn dieet moet gaan schrappen. Als er iemand nog tips heeft, of deze klachten herkent, ik hoor het graag! Ik wil eigenlijk graag blijven eten als normaal, maar als een dieetaanpassing de klachten vermindert is het misschien toch het proberen waard.
Krampjes en lucht hebben horen er de eerste 3 maanden bij. Mijn dochter schreeuwde het alleen niet uit als ze op een van onze schouders lag (met haar buikje) en we haar wiegden of op het bed sprongen (zittend uiteraard). Ze viel ook vaak zo in slaap. Qua leeftijd zit hij in de piek van krampjes, het kan best zijn dat het over een aantal weken beter is. Ik heb hier nooit middeltjes gebruikt en zou het ook niet doen als het op te lossen is door het hem comfortabeler te maken. Niet alle kinderen reageren goed op Infacol.
Hier ook een kereltje die flink last van z'n darmen heeft gehad. Nu gaat het stukken beter. We hebben ook infacol gegeven, maar ook mee gestopt toen hij steeds meer last van de scheetjes kreeg. Ik had het idee dat hij door de infacol soms zulke grote scheten moest laten dat het pijn deed. Hij gilde het ook uit daarbij. Hier werden de krampen trouwens wel erger van pittig eten en paprika
Hier een knulletje dat nog steeds heel gevoelige darmen heeft, net als ik. Ik merk erg dat hij extra last heeft als ik last heb van mijn hormonen. Dan word ik ook altijd extra gassig en hij ook. Verder nu koemelkproducten zoveel mogelijk geschrapt iom de osteopaat en het lijkt wat beter te gaan. Hier helpt Cinababy behoorlijk goed (én BV!) en dat krijgt hij dan ook nog met enige regelmaat.