Zoontje op borst geslapen. Daarna borst super hard (en pijnlijk)!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Boordevol, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    #1 Boordevol, 28 dec 2009
    Laatst bewerkt: 28 dec 2009
    Beste dames,

Ik geef BV en gister sliep mijn zoontje op mijn borst. Ik vond het zo gezellig dat ik hem gelaten heb ('s nachts gewoon in zijn bedje, dit was rond 19:00). Hij bleef echter slapen tot 23:30 (doet hij normaal nooit zo bijna 5 uur slapen). Maar toen hij wakker werd voelde ik mijn linkerborst waar hij op lag en die was onwijs hard geworden aan de zijkant.

Ik ben nu bang voor een borstonsteking :( want het is echt heel hard maar niet meerdere kleine harde plekjes maar gewoon de helft is hard. Gister liet ik hem gelijk eraan drinken maar hij had hem niet leeggedronken want hij sliep daarna gelijk weer. Vannacht gaf ik hem de rechterborst en net de linker. Maar die deed weer zo'n pijn dat ik er halverwege de nacht niet op kon slapen omdat hij weer zo hard was. Als hij heeft gedronken is het wel zachter. Drinken doet geen pijn. Maar wat moet ik nu doen? Ben bang dat ik zo een borstontsteking oploop :(. En ik wil hem er veel aan laten drinken maar dan krijg ik weer meer melk en wordt het weer zo hard ben ik bang. Ik kan niet kolven want heb nog geen kolfapparaat.

Wat moet ik nu doen?

2. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Heb ik ook regelmatig gehad. Goed masseren onder de warme douche wil wel eens helpen.

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Dus het hoeft niet ernstig te zijn?

Mijn borst voelt nu weer gewoon zacht aan. Sowieso even masseren onder de douche of hoeft dat niet nu ik niets meer voel?

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Er is vast een van je melkkanaaltjes geblokkerd. Dat heb ik ook als ik een verkeerde bh aan heb. Waarschijnlijk heeft je kleintje de blokkade al weggedronken, maar nog eventjes masseren tijdens een voeding en/of onder de douche kan geen kwaad.

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Even de borst onder de douche goed masseren (masseer met je vingers vanaf de buitenkant borst richting de tepel) en dan daarna of gelijk BV geven, of even de hele borst kolven, dat hij goed leeg is, daarna moet het als het goed is weer soepel aanvoelen.

6. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Wat ik ook fijn vond toen ik zo'n hard plakkaat had was een warme kruik er op leggen... en idd warm douchen en masseren. Hoeft zeker niets ergs te zijn hoor, gaat waarschijnlijk zo weer over... is alleen erg vervelend!

Deel Deze Pagina