Hallo, Misschien een privé vraag, als men niet wil antwoorden dan hoeft dat natuurlijk ook niet. Maar zijn er leden geweest die wat ontlasting hebben gelaten bij hun bevalling, en hoe zit het met windjes laten, hoorde van een vriendin dat ze er vele heeft gelaten, ze kon ze niet inhouden zeg maar Alvast bedankt. Groeten, Beertje09
Toen ik klaar was vroeg ik of er ontlasting meegekomen was. De reactie van de zuster was dat ik me daarover geen zorgen moest maken. Dus waarschijnlijk wel, maar heb het niet eens gemerkt.
Ik heb gepoept tijdens het persen, wat ook niet zo gek is want je perst alsof je leven er van af hangt, bovendien drukt het hoofdje je darm leeg. Maak je geen zorgen, bijna iedereen poept. De verloskundige veegt het meteen weg en legt een nieuw matje neer.
Ik vroeg het ook achteraf. De vk zei dat ik inderdaad een beetje gepoept had. Heb het niet eens gemerkt.
Heb in het zh microlax gekregen (maakt laatste stukje van je darm leeg) en was daar erg blij mee. Als je je er zorgen over maakt kan je het ook gewoon vragen. Het is geen laxeermiddel als in dat je een uur op de plee zit Je kan het overigens ook gewoon bij de apotheek halen. Dat gevoel had ik wel toen ik persweeen moest wegpuffen, maar of het echt is gebeurd... volgens mij niet. En zo ja: lekker boeiend. Ik weet het niet meer dus ik vind het ook niet erg!
maar hoe doe je dat dan als je je darmen leeg wilt maken? je weet tenslotte niet wanneer je bevalt en het lijkt me wat laat om iets in te nemen als de eerste weeen begonnen zijn?!
Had vanaf 19 uur weeen, om 2 uur in het zh kwamen ze ermee. Ging nog -naar omstandigheden goed- Ben gewoon ff naar de wc gewandeld, ondertussen wee opvangen, ff naar wc en weer terug. Het maakt volgens mij ook niet heel je darmen leeg, (een gewoon laxeermiddel wel volgens mij?) alleen het laatste stukje maar das ook net wat eruit komt bij het persen. Is dus met een paar minuutjes gebeurd.
haha, sja, een schone zaak zal het niet zijn nee. maak me er gelukkig niet zo druk om. wat er gaat, gaat er. zijn al genoeg andere aspecten van de bevalling waar ik me druk over kan maken en dát hoort er gelukkig niet bij. daarvoor zit ik aan het goede 'eind' hihi
ik had het niet maar ik denk op het moment dat het je weinig kan schelen en er achteraf hard om kan lachen niet te druk om maken joh
Bij beide bevalling wel wat ontlasting verloren. Dat boeide me op het moment helemaal niet. Volgens de VK hoort het er gewoon bij, geen enkel probleem.
hier ook hoor. De vroedvrouw heeft het me gewoon gezegd en ze zei ook maak je daar helemaal niet druk over. Als je ontlasting hebt tijdens het persen is het een teken dat je het goed doet
Ik wist op het moment zelf dat ik wat eruit geperst had en zei dit ook meteen... de vk knikte alleen maar en ruimde het op... met een glimlach... ik kon me er op dat moment echt niet druk over maken!
Bij mijn oudste had ik tijdens de eerste weeen een flinke diarree-aanval en bij haar kwam er tijdens het persen dan ook niks mee.. Bij mijn middelste kón ik juist niet poepen, terwijl ik eigenlijk heel nodig moest en voordat ik begon met persen zei ik nog tegen de VK dat ze ff een extra matje neer moest leggen omdat er eerst wat anders zou komen..! Bij mijn jongste ook gepoept, minder van gemerkt dan bij de tweede. Het hoort erbij, de meeste VK's vinden poep juist prachtig omdat ze dan zien en weten dat het lekker opschiet! En inderdaad, wat wel errug prettig is; ze gaan er toch altijd discreet mee om.. Liefs Esther
Meer dan de helft.. ik denk bijna allemaal op sommige na, die poept door het bevallen! Als er eenmaal wat in je darmen nog zit.. Word het door de druk van het hoofdje naar buiten geperst... Daar kan je echt NIETS aan doen... En ja ik heb t bij mn eerste dus ook gehad... en ik schaamde me eerst dood.. En mijn vroedvrouw was geen vrouw maar een man dus toen voelde ik me ja.. nogal opgelaten.. Maar die heeft me volkomen gerust gesteld erin dat t bijna niet gebeurd dat iemand niet moet poepen..
Hier ook ontlasting tijdens de bevalling maar dat was wel het laatste waar ik me mee bezig hield. Waarschuwde wel netjes van te voren dat er wat aan kwam
volgensmij is dat wel het laatste waar je aan denkt tijdens het persen... Dus ik zou me er niet zo druk over maken...
valt onder de categorie ; lekker belangrijk bijna alle vrouwen doen het en de meeste merken het geeneens (omdat de VK het snel wegveegt zonder dat je het merkt) die is niet anders gewend, natuurlijkste ding van allemaal kan je niets aan doen..