Windjes & Ontlasting tijdens de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Beertje09, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Ik heb tijdens het persen een beetje gepoept.
    Bij het hechten was ik verdoofd. Ik voelde steeds lucht in de buurt van waar gehecht werd. Dus ik vroeg de gyn of ze met lucht zat te blazen. Ze zei: "nee, dat doe jij zelf" :oops: :oops: Zit ik dus windjes te laten terwijl zij er zit te hechten. Maar echt, het was zo verdoofd daar dat ik geen enkele controle had...

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb ook ontlasting gehad bij mn 1e terwijl ik de nacht voor de bevalling toch 5x naar toilet was geweest en ga maar 1x in de week!
    Had ook Microlax gehad.

Bij de 2e nergens last van gehad, niet gepoept maar ook niet van tevoren.

3. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik heb me er weeeeken druk over gemaakt, het leek me zo erg om te poepen tijdens mijn bevalling. Op het moment supreme kon het me echt niets schelen, ik perste of mijn leven er van af hing. Uiteindelijk niet gepoept, wel geplast :D

4. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik maak me er niet zoveel zorgen over hoor, maar vroeg het me gewoon af, en eigenlijk kan het bijna niet anders omdat er idd heel veel druk van onderen komt logisch.

Maar ruik je het in de kamer dan niet?

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.869
    113
    Een paar dagen voor de bevalling, begon mijn lichaam zichzelf al leeg te maken (na maanden volledig verstopt te hebben gezeten), dat hoor je wel vaker, dat dit vanzelf gaat.
    Ik heb niet gepoept tijdens de bevalling, maar heb er ook werkelijk geen moment aan gedacht dat dit ging gebeuren. Tja, ze zijn wel wat gewend.

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik hen niets geroken en mijn man ook niet, de VK waarschijnlijk wel maareh pech hoor :p :)

7. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    :) Oh sorry, ik lig helemaal dubbel :) :) Ik zag het al helemaal voor me hihi!

8. doron

doron Actief lid

11 aug 2008
    100
    0
    0
    Trainings actrice
    Goes
    maak je geen zorgen, bij mij kwam er ook wat mee, maar dat is echt wel het laatste waar je aan denkt als je bevalt !

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.462
    36.409
    113
    Hier ook en ik vond het op dat moment niet eens meer heel erg. Ze ruimen het ook heel discreet direct weer op.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook redelijk wat meegekomen.

Dit zeggen ze inderdaad altijd, en moet dan ook altijd aan zo'n ouderwetse tube mayonaise denken die word leeggedrukt :)

11. 4days

4days Niet meer actief

Haha dat vegen ze meteen weg hoor! ;)

12. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    *Ahum* :oops: Nou, ik heb het wél geroken, ik schaamde me helemaal dood zeg, ik vond het zo erg (en nog hoor, stom he), ik vroeg het pas nog aan mijn man (moet je nagaan, het is bijna 14 mnd geleden, waar je mee bezig bent zeg ;) haha) en die zei dathij niks gemerkt of geroken had! Het ging vanzelf :)

13. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Hier overgegeven tijdens de weeen en ontlasting tijdens de persweeen. En het kon me echt niet schelen hoor. De verloskundige en de kraamverzorgster hebben alles netjes opgevangen en opgeruimd.

Pim

14. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik kan me goed voorstellen dat je je schaamt hoor, want tsja het is toch iets van jezelf wat je op de plee doet, en als je klaar bent dan trek je door en spuit je hier en daar wat lavendel. Maar als je het doet in een open kamertje met de hele meut, dan begrijp ik heeel goed dat je je 14 maanden daarna nog steeds dingen afvraagt, als 'rook je het wel etc.'.

Ik denk dat ik hetzelfde als jij denkt hierover, als ik ontlasting zou laten etc, dan weet ik zeker dat ik het nog wel 100 keer aan mijn man zou vragen of hij het geroken had etc :oops:

15. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik had zo'n rot gevoel voor mijn bevalling snachts in het ziekenhuis dat ik naar de wc moest en het niet kon!

De zuster heeft een tubetje gel ingebracht om het op gang te krijgen en binnen 5 minuten zat ik opgelucht op de wc.

Heb denk ik daarom niet gepoept tijdens de bevalling.
    Ik riep het wel de heletijd :oops: maar de gyn en zusters zeiden dat dat juist het gevoel was van dat het kindje eraan kwam.
    Verder heb ik niet geroepen of geschreeuw of wat dan ook alleen dat dus :p

Damn wat had ik pijne kont na de bevalling!

16. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    haha, mijn vriend moest kokken toen ik gepoept had! zelfs daar schaamde ik me niet voor: je bent echt met andere dingen bezig..(niet in paniek raken).
    Nu schaamt mijn vriend zich er voor dat hij moest kokken dus zegt hij daar snel achterna: "maar ik heb niet gekotst!" :D

Mannen! :(

17. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Gefeliciteerd!
    Ik zie dat je kindje 1 dag is!

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier niet. Mijn lichaam had zich voor de bevalling keurig schoongemaakt. Heb tijdens de beginnende weeen (wat meer op menstruatiepijn leek) wel 2 uur op de wc gezeten. Alles kwam eruit.

19. Sijke

Sijke Bekend lid

Ik heb ook niet gepoept tijdens de bevalling, moest daarvoor wel 5 of 6x (diarree) en was ook heel erg misselijk tijdens de ontsluitingsweeën, dus heb toen ook overgegeven. Er was op een gegeven moment niets meer te poepen of over te geven, helemaal leeg.

Maar ik zou me er van tevoren al helemaal niet druk over maken, het is inderdaad zoals al vaker gezegd heel normaal als er wel ontlasting komt, hoort er inderdaad bij. Maar ja, leuk of elegant is anders!

20. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Bij mijn oudste moest ik van te voren regelmatig naar de wc. Bij de jongste had ik dit niet, wat dus meekwam tijdens de persweeën, flinke diarree-aanval. Ach, het was even vervelend, ik schaamde me toch een beetje, maar je kunt het niet tegen houden en ze halen het meteen weg en zijn het wel gewend. Mijn man heb ik er nooit over gehoord overigens.

Deel Deze Pagina