Onze meid van 5 weken heeft na de fles van 15 uur altijd heel erg last van krampjes en windjes en slaapt dan tot 23 uur niet meer. Na de fles van 23 uur moeten wij haar in slaap helpen. Wie heeft dit probleem ook? En wanneer gaan de krampjes over, ik heb gehoord dat de meeste babies de eerste 6 weken last hebben van krampjes.
Dit had onze kleine man ook heel erg. En dan niet met name na een bepaalde fles, maar na elke. Dit kan tot wel 3 maanden duren, en dat heeft het bij ons ook geduurd. Maar idd, bij sommige baby's is het na 6 weken over. Ik gaf cinababy en droeg hem rond op zijn buikje (dwz, met zijn buikje op mijn onderarm en met het koppie in mijn elleboogholte) Ook een warm badje schijnt te helpen. Ook vouwde ik hem dan dubbel, ik bedoel dat zijn beentjes omhoog waren en klopte ook zijn kontje. Maar verder kun je er weinig aan doen, eigenlijk. het gaat over, echt, al is dat nu nog moeilijk te geloven!
Krampjes horen er helaas tot op een bepaalde hoogte bij. Hier ook krampjes gehad tot wel 15 weken of zo... Je kan ook sab simplex druppels geven. En fietsen met de beentjes helpt de lucht er ook uit.
Oh ja Sab Simplex hebben we hier ook een poosje gebruikt. Ik ben er mee gestopt omdat ik twijfelde of het wel hielp. Mannetje bleef kramperig. Heb nu nog twee flesjes staan, ha ha ha!
Krampjes verdwijnen ook niet helemaal, niet met cinababy, niet met sab simplex, nergens mee. Je kan het alleen een beetje verlichten. De darmen zijn nu eenmaal nog niet ontwikkeld en dat proces kun je niet versnellen.
Oh nee, dat weet ik wel, maar voor die van mij deed het naar mijn idee niks. Het werd er niet beter van, ook niet een beetje. Maar ach, dat verschilt toch per kindje!
Van de medicatie ben ik niet zo. Krampjes horen er nou eenmaal bij want de darmpjes moeten toch echt op gang gaan komen. Medicatie lijkt mij veelal uitstellen van het probleem. Stop je met de medicatie dan komen de krampjes lijkt mij alsnog, dus gaan wij voor het verlichten. Dit doen wij: bij onze kleine helpt het om hem te laten "fietsen" met zijn beentjes in de lucht of om zijn voetje in lekker lauw tot warm water te doen. Ook helpt het als ik de kruik op de plek leg waar ik hem laat slapen zodat die plek echt even goed warm is. Leg ik hem dan op de warme plek dan hoor ik de windjes gelijk knetteren De kruik leg ik dan wel natuurlijk eerst weg tussen de lakentjes in en verder van hem af. Succes
ABC Dophilus helpt goed om de darmflora sneller op orde te krijgen. Bij de apotheek verkrijgbaar in poedervorm.
Yara die wind wat af, echte harde knallers. Vind het wel grappig zo'n kleine uk en dan van die kei harde scheten!