Goedemorgen, Bij onze dochter zijn we begonnen met standaard voeding, na een aantal weken zijn we overgestapt op HA. Bij onze zoon zijn we begonnen met standaard voeding en uiteindelijk geëindigd met neocate. Wat is wijsheid met nummer 3? Beginnen met standaard en kijken hoe hij/ zij het doet of meteen beginnen met HA? Ik zal ook advies aan de vk vragen maar dat duurt nog een paar weken.
Mijn dochter had zware kma en kreeg ook neocate. Bij mijn zoon ben ik daardoor meteen gestart met pepti, na overleg met de ka. Hij krijgt sowieso vooral bv, maar daarnaast dus af en toe pepti. Starten met gewoon en dan overstappen naar HA heeft helemaal geen zin.
HA heeft alleen zin als je daar meteen mee begint. Eerst een andere voeding en daarna HA heeft echt 0,0 zin.
Serieus ja? Echt nooit geweten. Destijds (7 jaar geleden) heeft ook niemand daar iets over gezegd. Maar zou het dan wijsheid zijn om meteen met HA te beginnen?
In Nederland laten ze je niet zomaar met pepti of andere dieetvoeding starten. Dus hier is starten met pepti doorgaans geen optie. Als je eenmaal met andere voeding dan bv of ha hebt gegeven heeft het geen nut meer, althans voor voorkomen voor allergieën, om ha te gaan geven zoals de anderen al zeggen. Dus dan is de beste optie om te starten met ha. Overigens zal je verschillende adviezen krijgen of wel of geen ha voeding. Sommigen zijn van mening dat ha voeding alleen maar voor extra winst geeft voor de fabrikanten en het niet beter is dan standaard voeding. De standaard voeding zou namelijk al kleinere eiwitdeeltjes bevatten dan vroeger. Ik kan daar weinig over zeggen. Wel blijft men aangeven dat als je eerst andere voeding dan ha of bv hebt gegeven het geen nut heeft om ha te geven. (dus waarom zou het dan onnodig zijn om ha te geven??)
Nou niet gewoon in de winkel. Toen ik op zoek ging voor de jongste stond het nergens in de schappen bij supermarkt/drogist etc. Bij mijn oudste kon ik het wel bij een drogist kopen. Dus je moet het via een apotheek of online kopen. Daarnaast gaven de kinderartsen hier aan dat het ook maar de vraag is of het wenselijk is om onnodig dieetvoeding te geven. Intollerantie veroorzaken.
Pepti is vrij verkrijgbaar bij de apotheek. Maar ik zou idd iig met HA beginnen, het is toch iets lichter verteerbaar. Mijn zoontje had geen KMA maar had wel pepti nodig vanwege onderontwikkelde darmpjes. Dat komt omdwt ik diabetes type 1 heb. Bij een volgende zou ik zelf zeker ook met HA beginnen, gewoon omdat pepti niet te betalen is zelf.