Baby doet te lang over de fles

Discussion in 'Flesvoeding' started by Miszy, Jun 14, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miszy

Miszy Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,263
    8
    38
    Onze zoon is 1,5 week oud, dysmatuur geboren. We hebben nu een Difrax S fles, we hebben de starterset gekocht. Hij doet ontzettend lang over de voedingen, soms zelfs een uur. Hij drinkt eerst heel goed maar valt na een tijdje in slaap. Ik zat zelf te denken dat hij misschien te veel moeite moet doen om de fles leeg te drinken? Misschien dat een andere fles een optie is, al heb ik geen idee welke fles dan een optie is. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

2. rums

rums Niet meer actief

De dr brown fles! Echt een super fijne fles die ook nog eens goed helpt tegen darmkrampen.

3. Miszy

Miszy Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,263
    8
    38
    Gewoon de standaard fles?

4. rums

rums Niet meer actief

Ik heb de smalle fles. Zeer tevreden.
    Maar ik heb nog wel de 'oude' fles. De flessen zijn vernieuwd.
    Ik heb gehoord dat de nieuwe best wel kunnrn lekken. Dus misschien kun je een vorige generatie kopen. Ik zal zoeken op internet of ik het kan vinden voor je.

5. rums

rums Niet meer actief

6. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,270
    25,739
    113
    Je kan ook een ander speentje proberen, alvorens je weer nieuwe flessen aanschaft.

7. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    En als je de fles boven en onder minder strak dicht draait? En het ventiel heb je dat al gecontroleerd, daar hoort een spleetje/ gaatje in. En de melk ietsje warmer maakt. Door de druk kan je kindje makkelijker drinken.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier hielp uitkleden ook erg goed, zo bleef ze wakker. Of met een koud washandje onder haar voetjes.

9. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    als de m speen van difrax ook te snel gaat, zou ik de smalle speentjes kopen ipv een fles. deze passen op de difrax fles. flessen aanschaffen kost veel geld heb ik gemerkt

10. Miszy

Miszy Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,263
    8
    38
    Thnx voor de reacties! Ik heb nu de S speen erop. Ik zie alleen bij de M speen staan vanaf 1 maand, twijfel dan of ik die wel kan gebruiken. Maar jullie denken van wel? Zal straks ook is proberen de fles minder strak aan te draaien!

11. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,270
    25,739
    113
    Gewoon naar je kindje kijken. Een uur is echt te lang, twintig minuten is veel beter om over een flesje te doen. Dus als een m speen daarbij helpt, maakt het niet uit welke leeftijd erop staat.
    Mijn zoontje is een zeer krachtige drinker en drinkt nog steeds uit de speen voor kinderen vanaf 1 mnd (avent nr 2) omdat het anders veel te snel gaat. Hij had/heeft zijn fkes altijd in 5 min leeg. Eigenlijk te snel, maar hij heeft er nooit last van gehad, dus is het voor mij ook ooit en probleem geweest. Is voor ieder kind verschillend. De leeftijden zijn alleen maar richtlijnen.

12. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

May 13, 2015
    731
    82
    28
    Je kunt prima een M speen gebruiken nu. Hij lijkt nog wat meer kracht te moeten krijgen om goed te drinken. Het is goed mogelijk dat als hij straks lekker groeit, je weer terug kunt naar de S speen, omdat het dan te snel gaat :rolleyes:

Share This Page