Kijker huurwoning

Discussie in 'De lounge' gestart door angel229, 5 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij huren nu nog een woning (particulier) en gaan daar per 15 juli a.s. uit. 1 juli verhuizen we naar onze koopwoning en hebben nog twee weken om hier alles weg te halen.

Nu stond vanavond (om 21.30 uur) de huurbaas aan de deur. Alleen al over het tijdstip was ik aardig pissed want als dochter wakker was geworden hadden wij er maar mooi mee gezeten. Hij wou met een nieuwe huurder komen kijken. Ik heb hem dat geweigerd. Wij zijn vreselijk druk met inpakken, opruimen, weggooien en daarnaast moet onze nieuwe woning op 1 juli bewoonbaar zijn (af is ie niet, halen we niet). Hij vroeg wanneer het dan kon. Mijn antwoord was: 15 juli. Daar ging hij niet mee akkoord. Moest eerder. Mijn man kwam erbij en die wilde precies weten wie er kwam. Hij had eerder namelijk gezegd dat hij zijn (drugsverslaafde) zoon er in wilde zetten. Junkies over de vloer hebben wij geen zin in. Dat had meneer dus gelogen. Hij kwam met een vrouw. Man wilde er wel mee akkoord gaan echter ik ben het er totaal niet mee eens. In ons contract staat niks dat er eerder kijkers zouden mogen komen. Daarnaast heb ik nog altijd erge bi en is het voor mij een hele opgaaf om het naast het inpakken hier ook nog eens op te ruimen en te poetsen. Hield het wel bij maar overal zijn rommelhoekjes ontstaan. Ik denk erover om volgende week de hele boel af te ketsen. Met als reden migraine o.i.d. Hij liegt ook dat het barst!
    Mijn man zegt wel, als de persoon hem niet aan staat, hij haar niet binnen laat. We hebben hier best wat waardevolle spullen rondslaan en houden gewoon niet van vreemden in huis, dat doen we met kopers van MP ook niet. Daarnaast wil hij met dat mens om 18.00 uur komen. Dan is hier high life. Dan zijn we aan het eten. Daarna moet S. in bad en naar bed. Werk op woensdag tot 16.30 en ben vaak pas laat thuis. Ik zie dit echt niet zitten.

Wie weet of ik die kijker echt van te voren moet laten kijken. Mij lijkt dat als die op 15-7 komt kijken ze gelijk de sleutel kan hebben als ze wil. Na wat poetsen is het hier best bewoonbaar.

Mijn frustratie ben ik ook kwijt!

2. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik vind het ook maar raar, zonder in overleg met jullie zo ineens op te stoep te staan met een eventuele nieuwe huurder.

Maar ook kan ik mij voorstellen dat hij al liever een nieuwe huurder heeft voordat jullie de sleutel inleveren.

Maar aan de andere kant kan ik het mij van jullie ook wel weer voorstellen.

Moeilijk dilemma hoor.

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ik vind dat je je aanstelt.. Het is een huurwoning jij hebt weinig te willen. Wij ging ook gewoon bij de woning kijken voordat we akkoord gingen..

4. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Tja, ik zou daar niet zo'n moeite mee hebben hoor.
    Toen wij 3 jaar geleden van huur naar koopwoning gingen, zijn er ook 2 keer kijkers geweest, de 2de hebben het huis gepakt.
    Het is toch logisch dat de huurbaas er gelijk weer bewoners in wil?
    En ik heb toen echt niet lopen poetsen hoor.
    Je hoeft toch geen koophuis te "verkopen".

5. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik snap dat het je overvalt zeker het tijdstip, maar die man wil zijn huis ook graag weer verhuren en die willen het dus eerst zien, waarom werk je niet mee dan? Bedoel je bent gewoon thuis? Of is het meer de rommel waar je je voor schaamt?

6. angel229

Volgens mij doe je dat normaliter als de woning opgeleverd is. Dat was toentertijd bij ons wel het geval! Die vent wil altijd dwarsliggen en nu dus ook weer. Hij heeft akkefietje met m'n schoonouders gehad en reageert dat nu op ons af. Wij bepalen nog altijd of we hem binnen laten.... Na 15-7 mag hij beslissen.

7. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Mee eens je kunt ook zelf een tijdstip voorstellen maar beetje flexibel mag wel, die vrouw komt een woning bezichtigen als ze wil inbreken zal ze het wel anders aanpakken.

8. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    En sorry dat mens? Ik vind echt dat je wat aanstelt! Kom op zeg, andersom had je toch ook graag willen kijken? Ze komt je huis niet leeg stelen maar kijken of ze er wil wonen!

9. lioness74

Nou volgens mij ben je nog gewoon huurder en geen huisbaas.
    Ik vind het moeilijk doen om niks.
    Waar ben je nu eigenlijk bang voor?

10. angel229

Overal staan dozen, spullen. Dat is wat me dwars zit. Het kan best dat dat volgende week weg is, maar als ik een slecht weekend met teveel pijn heb, dan komt dat op anderen neer en dan is het niet weg. Krijg wel hulp van allerlei mensen.
    Schaam me daar dan gewoon voor. Dat er over me gekletst word (wat misschien best onzin is, maar zo voelt het). Ben misschien een zeur op dat gebied. Moet voor mij perfect in orde zijn! Zeker als er vreemden komen.

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Je bent aan het verhuizen... Ti's maar net waar je je druk om maakt.. Die mvr ziet dat toch ook wel..

Kijk al plak je nu aande vloer vast snap ik het nog...

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind het ook een beetje overdreven, mijn man is ook huisbaas en doet het net zo. Je hoeft ook helemaal niet op te ruimen etc.

13. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ok en daar ligt het probleem dus dan, is het bij jou in huis vaak een " rommel" ? Anders zou ik zeggen meid maak je niet druk iedereen weet dat met verhuizen rommel en chaos vrij komt! Dus zet je erover heen laat die dame kijken en klaar

14. lioness74

Waarom moet het perfect in orde zijn? Je bent aan het verhuizen....zal jouw toch een zorg zijn of kijkers de woning pakken of niet?

15. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    ja en???

16. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou er vooral niet mee hebben kunnen lachen dat hij om 21u30, zonder een afspraak te maken zomaar op de stoep staat met een mogelijk toekomstige huurder.

Normaal is het wel zo dat als je je opzeg hebt gegeven, de huisbaas mag langskomen met toekomstige huurders. Of dat je hen zelf ontvangt.
    Maar dan plak je daar een tijdstip op en zeg je bijvoorbeeld "dinsdag en vrijdagavond van 6 tot 8 mag je langskomen".
    Meestal geef je dan 2 à 3 dagen (een aantal uur) door dat het je een beetje past en dan moet hij het maar zo bespreken met de personen die willen komen kijken.
    Jij doet dan moeite en hij.

Maar zomaar voor de deur staan zonder meer ... dat had bij ons niet gepakt.

Wij zijn ook verhuisd van huurappartement naar koop en hadden ons er eigenlijk al op voorbereid dat er volk zou komen (maar dan wel op voorhand afgesproken!). Maar uiteindelijk bleek huisbaas te passief en toen we vertrokken stond het nog niet eens te huur. We zijn vertrokken eind februari (vorig jaar) en "hij ging het eerst nog wat oplappen tegen de zomer".
    We hebben gekocht, maar het raam in de living was kapot en meneer wou dat al maanden niet maken. En de boel was ook totaal niet geïsoleerd en dus in de winter een ijskast (kan dus geloven dat ie tot de zomer wou wachten ...). En daarnaast was er na 10 jaar wonen uiteraard sleet op de - veel te goedkope - vinyl.

Dat raam was op 't einde echt niet meer onze zorg. Wij hadden er zelf al een hendel op gemonteerd dat het tenminste dicht bleef. Maar een nieuwe huurder zou ie zonder herstel (raam was kapot door sleet en slechte constructie) toch echt niet vinden.
    Het belangrijkste voor ons was dat wij er zelf weg waren. En als er echt mensen waren komen zien, had ik ze hartelijk verwelkomd. En dan moesten ze maar naast de rommel kijken.

17. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    De woning is zijn eigendom. Het was niet netjes om onaangekondigd zo laat op de stoep te staan, maar in overleg zal je toch een kijker naar binnen moeten laten. De verhuurder wil ook zoveel mogelijk aansluitend weer een nieuwe huurder erin.
    Het is een rommel, so what?
    Je vertrouwt de kijkers niet? Blijf er dan bij.

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hebben ook particulier gehuurd, en ik meen zelfs dat er in ons contract stond dat we bij opzegging, moesten meewerken aan bezichtigingen zodat het huis zsm weer verhuurd kon worden.
    Uiteindelijk zijn we zo ontzettend snel verhuisd dat we al lang en breed verhuisd waren tegen de tijd dat de opzegging in gang was gezet.

Dus ja... een beetje overdreven reactie vind ik het wel dat je niet wilt meewerkenaan de bezichtiging... 15-7 is nog bijna 6 weken hè.
    Qua tijdstip en het onaangekondigd aan de deur staan verdient geen schoonheidsprijs natuurlijk.

19. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik snap het wel hoor, ik ben ook zo type. Alles moet netjes, opgeruimd en schoon zijn als andere mensen komen. Vooral als ze iets komen ophalen van MP. Maar, in dit geval, ben je bezig met verhuizen en heb je bi. Dan moet je het loslaten, je hoeft het huis niet te verkopen.. Iedereen die aan het verhuizen, zit tussen de dozen, halflege ongezellige ruimtes. Dat is heel normaal. Als het maar redelijk schoon is als je de sleutel inlevert. Want ook al is het blinkend schoon, de nieuwe huurder gaat meestal zelf nog eerst klussen en daarna alles schoonmaken. Dus spaar je krachten maar...

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou niet vrolijk zijn als hij opeens onaangekondigd aan de deur zou staan, vooral niet zo rond dat tijdstip.. Maar dat iemand zo snel mogelijk wil kijken, vind ik wel weer logisch. En de dozen e.d. zijn toch vanzelfsprekend? Verhuizen geeft nou eenmaal veel rommel en chaos! Enne.. daarna hoef je haar nooit meer te zien. ;)

Deel Deze Pagina