Ik wil een filmpje maken over onze dochters eerste jaar. Met foto's maar ook met filmpjes van haar. Nu wil ik onder het hele filmpje graag muziek zetten maar onder sommige korte filmpjes wil ik juist de muziek laten faden zodat je haar kan horen lachen bijvoorbeeld. Ik heb niet veel ervaring met Moviemaker. Weet iemand of en hoe dit kan? Je zou mij enorm veel helpen! Verder hoeft het dus niet heel ingewikkeld te zijn, dus heb niet zoveel zin een ander programma te downloaden en te leren gebruiken.. Maar als het niet kan met dit programma zoek ik wel een alternatief..
Het kan wel. Maar heb de laptop niet bij de hand dus moet even uit m'n hoofd. Als je alle foto's geplaatst hebt, staat er links boven in (weet even niet welk tabblad je bovenin moet aanklikken. Dan stat er een mogelijkheid om muziek toe te voegen. Er verschijnt dan onder de foto's een groene balk. Bovenin verschijnt een tabblad muziek/audio. Als je op de plek waar je de muziek wilt laten uitfaden klikt, selecteer je bovenin (uit)faden. Het is even puzzelen om de muziek weer te laten draaien na een bepaalde foto of video. Ik laat m alleen aan het eind van het filmpje uitfaden. Dus hoe dat precies gaat durf ik niet te zeggen. Maar hiermee moet je denk ik wat verder kunnen komen. Het is even klungelen, maar als je het programma door hebt is het heel simpel.