Windpokken/Waterpokken: ziek of niet?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lizanne84, 6 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ziek of niet van water/windpokken?

1. Niet erg ziek, zoals een verkoudheid

2. Wel erg ziek, zeker meer dan verkoudheid

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Hier was het echt vreselijk! De heren kregen het na elkaar, we hebben een maand binnen geleefd. Vreselijk veel en enorme pokken,hoge koorts pijn. Echt grote open wonden gewoon. De huisarts schrok er zelfs van. Vooral bij de oudste zie je het nog goed, ook in zijn gezicht helaas :( terwijl hij niet gekrabd geeft.
    Ik wilde ons meisje laten inenten, maar de arts op het cb vertelde dat onderzoek er op lijkt te wijzen dat je dan op latere leeftijd meer kans hebt op gordelroos? Dus dan toch maar niet denk ik.

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Klopt maar in andere landen zoals duitsland, italie etc worden kinderen met bmr prik varisella samen standaard gevaccineerd al jaren.
    Ik heb het gedaan hier op eigen kosten. Overigens zal dat binnen paar jaar in rijksprogramma misschien komen er komt steeds voorstel. Alleen voor nederlands zorgkosten is niet rentabel is goedkoper dat iedereen zeg maar dat heeft dan vaccineren. Nederlands staat bekent om zorgbesparingen en slechtste zorg.
    Als ik kijk naar huidje van mijn dochter na de hand voet mond ziekte al maanden terug waterpokken wil ik nooit bij haar. Ben echt zo blij dat we haar hebben gevaccineerd. Volgend kind doen we ook.

3. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Wat sneu voor je jongens...:( Heb er echt zo mee te doen als ze er zo van afzien.

ja sommige studies beweren idd meer kans op gordelroos maar andere dan weer niet. Ze zijn er nog niet helemaal uit denk ik. Wij hebben onze dochter dus wel laten vaccineren en gaan dat bij de 2de ook wel weer doen omdat ik eigenlijk denk dat over enkele jaren dit vaccin ook gaat opgenomen worden in het standaard pakket.
    Zoals piccolina al aanhaalt gebeurt dit al lang standaard in een heel aantal andere landen, maar het moet economisch te verantwoorden zijn en voorlopig zijn er wellicht nog niet genoeg complicatie-gevallen waardoor elke kind laten vaccineren meer kost dan de ziekenhuiskosten voor de minderheid waar er complicaties bij optreden.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Oudste heeft het twee keer gehad en beide keren flinke koorts erbij en echt niet lekker. Maar er zijn ook zat kids die er nauwelijks ziek van zijn: verschilt echt per kind.

Deel Deze Pagina