vraagje over schoentjes...

Discussie in 'Verzorging' gestart door sassie25, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    mijn zoontje draagt van die schoentjes die meer als sier worden gedragen dan als echte loopschoentjes. Je kent het wel met die hele soepele onderkant en overal te verkrijgen.

Maar gaan die dingen niet verder dan maat 21? Ik was vandaag even shoppen naar een zomerjasje en wilde ook wat grotere schoentjes hebben omdat die hij nu aanheeft nu nog net kunnen.

Hij trekt zich momenteel overal aan op en loopt langs de bank en de tafel enz enz. Maar wij hebben een plavuizen vloer en die schoentjes die geven net dat beetje exra grip. Op blote voetjes vind ik nog wel ene beetje te fris en op sokken glijdt hij best makkelijk uit.

Maar wil hem dus ook nog geen echte schoenen aandoen zeg maar....

xxxx

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Van die soksloffen dan? Die heb je zeker tot maat 30, dacht zelfs tot volwassen maten. Dat zijn sokken met een zooltje eronder.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Jouw mannetje heeft wel flinke voetjes of zijn die van mijn dochter zo klein? Zij heeft maat 22 en ze zijn 13,5 cm, et even gemeten voor je. Van het merk boumy heb je L = mt21 en XL = mt23, dus die moeten wel passen en van Aapies heb je xl = 14 cm, moet ook passen. Dus volgens mij als je even zoekt kun je nog wel wat vinden in zijn maat. Bij de gewone schoenenwinkels zijn de schoenen vanaf 22 met harde zool en t/m 21 zachte zool. Dat probleem had ik vorig jaar toen ze nog maat 21 nodig had, maar geen zachte zool natuurlijk.

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    mm ik zal eens meten als hij weer thuis is. Ik vind het nu nog niet nodig om echte schoentjes voor hem te kopen. Het gaat mij er om dat hij niet weg glijdt als hij hier in huis zijn stunts uithaalt en als we weg gaan en hij zit in de autostoel, dan krijgt hij geen koude voetjes.

Ik heb nu schoentjes van de hema, weet niet meer welke maat dat is, maar lijkt me niet fijn voor hem als hij zijn voetjes niet goed kan bewegen daarin. Hij heeft ze ook niet de hele dag aan hoor, alleen als hij dus buiten de box zit en als we weg gaan.

Bedankt voor de tip over boumy en aapies!

xxx

5. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn dochter heeft ook van die flinke voeten. Zij kreeg haar eerste schoentjes met 11 maanden, en had al maat 22 nodig. Voor haar hebben we de Babyproof van Shoesme gekocht, dat zijn heel soepele schoentjes met veters. Maat 22 is de grootste van dat type, daarboven zijn alleen wat stuggere schoentjes te krijgen.

Ik vond het met haar ook enorm gedoe, binnenshuis wil je liever sokken of blote voeten. Als het warm is kunnen blote voetjes prima, maar ik weet niet of die plavuizen bij jou thuis erg koud aanvoelen (en of je zoontje daar last van heeft). Die sokken met rubberen onderkant zitten hier vreselijk slecht; ze trok ze meteen uit dus daar heb je niks aan.
    Voordat ze ging lopen, maar dus wel optrekken en langs de bank lopen, had ik Boumy's voor haar. Echt stroef zijn ze niet, dus soms gleed ze er wel op uit. Maar maat L is best groot en ze zijn er dus ook nóg groter. Zij kon die overigens niet zelf uittrekken, dus dat is wel weer handig.

6. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Shoesme heeft ook schoentjes met een hele flexibele zool tm maat 24. Misschien is dat wat voor je.

7. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier zijn in die tijd een combinatie van Babypaws (slofjes) en shoesme Babyproof (kruip/loopschoentje) goed bevallen.

8. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Mijn dochtertje heeft nooit sierschoentjes aangehad omdat ik begrepen had dat dit niet echt goed was voor de voetjes.

Op het moment dat ze wat ging lopen zijn we naar een goede schoenenwinkel geweest waar we nu zeker iedere 3 maanden haar voeten opnieuw laten opmeten. schoenen zijn duur maar eigenlijk vind ik het het wel het belangrijkste van al haar kleding e.d.

Ze raden ook altijd aan om je kindje thuis op blote voeten of sokken te laten lopen. Bij bv Hema heb je ook sokjes met antislip eronder, hierdoor kan ze ook niet uitglijden.

laat je goed voorlichten, zou jammer zijn als je straks de voetjes zou verpesten!

de eerste maaden als hij loopt krijgt hij ook nog schoentjes met een flexibele zool en nog niet met een echte harde zool.

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    @Sa:
    ik weet dat het niet goed is voor de voetjes, daarom heeft hij ze ook niet elke dag en heel de dag aan. Alleen dus als hij de kans heeft zichzelf op te trekken (en als we weggaan) omdat hij anders uitglijd op zijn sokken. Die antislip sokken hebben we ook gehad, maar die gaan hier elke keer uit en anders trekt hij ze zelf wel uit hahaha. De enige sokken die goed blijven zitten zijn bambino.

De plavuizen zijn hier net weer even een tikkie te koud om nu al op blote voeten te laten spelen, maar de verwarming aanzetten is het weer te warm voor (alhoewel vandaag weer niet ;)) Ik vind het zo sneu om hem op zn blote voetjes te laten maar dat hij dan zo door en door koud wordt!

Pff lastig hoor. Ik ga het toch eens even navragen bij wat schoenenwinkels hier. xxx

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier rond die tijd Aapies aangeschaft. Ze heeft nu net nieuwe, maat L.
    Ze doet er ongeveer steeds 3-4 maanden mee.
    Hier trok ze haar sokken ook uit, blote voetjes vond ik te koud dus daarom aangeschaft.
    's Avonds loopt ze hier altijd een tijdje op blote voetjes en tussendoor ook wel eens.
    Ze geeft nu steeds zelf aan dat ze sokken en slofjes aan wil ;)

Deel Deze Pagina