3 om 3.... drie weken naar papa en 3 weken bij mij... Nu ze nog niet leerplichtig is hebben we het niet achter elkaar gepland, ze is nu anderhalve week bij papa geweest eind juni en dan straks nog een keer anderhalve week.
50/50 Idd wij hebben een co-ouderschap Zoon is week bij papa en week bij mama en normaal 3weken zomervakantie bij papa en 3 wekenzomervakantie bij mama. En ook welke weken rouleert dus ene keer eerste weken mama en het jaar er op de laatste weken. Nu dit jaar is er door een miscommunicatie tussen ex en ons over bouwvak ( vriend werkt in een andere regio als dat wij wonen en wij zijn dit jaar qua school vroeg en de regio waar hij werkt laat) is zoon de laatste 3 weken vakantie bij papa en de eerste 3 weken van school bij mama. De eerste 3 weken gaan in het gewone ritme door
Hier zijn de kids van mijn vriend 3 weken achter elkaar bij ons. Vanaf het weekend dat ze normaal gespoken ook zouden komen, tot de laatste vrijdag, dan is het zeg maar weer het weekend bij hun moeder en beginnen de 3 weken bij hun moeder. Alleen omdat wij bouwvakgebonden zijn (vriend is verplicht in de bouwvak zijn weken op te nemen) komt het voor haar nu zo uit dat ze 1 week nog haar kids heeft, en dan 3 weken niet, en dan nog 2 weken wel. Is voor haar niet erg leuk dat ze dan haast gedwongen wordt om na onze vakantie nog weg te gaan, en dan niet langer dan 2 weken, maar vaak gaat ze toch liever zelf ook 10 dagen. In de laatste week van ons dit jaar zullen wij de meeste kleren alvast even bij haar langsbrengen zodat zij alles al kan uitwassen en sorteren voor haar eigen vakantie. Het is hier een best geregel, omdat de tweeling ook nog eens jarig is op 5 augustus, wat 99 van de 100 keer in de bouwvak valt. Om het jaar proberen we dan met onze vakantie rekening te houden zodat zij haar kids op kan halen om het te vieren met haar familie. Meestal komen ze dan de dag er na weer terug. Het is niet leuk, en een heel gedoe en rekening houden met, maar uiteindelijk gaat het om de kids, als het maar leuk is voor hun. Daar doe je toch alles voor... Als het nieuw is voor je of je kind is nog klein zou ik inderdaad voor 2x anderhalve week gaan. Ik moest er niet aan denken om mijn dochter 3 weken te missen hoor!!
Na de vakantie zijn de kids hier trouwens allemaal naar het voortgezet onderwijs. Waren die vakanties niet 8 weken? Of is dat inmiddels veranderd door de jaren heen? Ik weet nog dat mijn eerste vakantie van BO naar VO 7 weken was, en het jaar erop was het 8 weken... Hoe zit dat dan? Moet je dan je kind 4 weken missen?
3 om 3 hier ook gewoon. In de drie weken dat Luc hier is gaan we dagjes weg, weekendje weg, Koningin JUlianatoren, Verkeerspark Assen etc, en de drie weken dat hij er niet is gaan wij op de vrije dagen samen wat doen
oh zo bedoelde ik dat niet hoor, ik ben geen gescheiden moeder, mijn situatie is van de andere kant gezien. Ik bedoelde het "je kind missen" meer vanuit het oogpunt van TS, tegen die tijd zou ze het 2 om 2 weken kunnen doen eventueel. Met mijn vraag was ik even benieuwd naar mn eigen situatie, wat kan ik volgend jaar verwachten, 3 of 4 weken lang pre-pubers?
Bij ging het vroeger gewoon 3 om 3 ook bij het VO, de overige weken was dan gewoon de normale omgang, dus was ik weer 1 x in de 2 weken bij mijn vader. Maar je vult het zelf in, het is geen verplicht iets hoe en hoelang je iets doet, daar kom je zelf uit met je ex partner en zet dat op papier (bij een echtscheiding in ieder geval) Mijn ex en ik hebben alle vakanties de normale omgangsregeling behalve de zomervakantie, die is 3 om 3 maar vullen we wel zelf in op dit moment, zo heb is ze eind mei al anderhalve week 'zomervakantie' bij haar vader geweest
Hier nu een paar jaar 3 om 3, daarvoor opgebouwd vanaf 1 week naar 2 weken. Maar had meer met moeder en moeite hebben met omgang te maken Voor de kids had dat eerder al langer hier-zijn gekund, (kids van mijn man trouwens, voor alle duidelijkheid ). En ze niet zolang willen missen. Ja: overleggen met je ex dan? De helft van de vakantie kan natuurlijk ook anders ingevuld worden dan 3 om 3. Kan ook 2 om 2 om 1 om 1, of hoe je het ook maar wilt. Zal ook afhankelijk zijn van wat hij voor vakantieplannen heeft... Ik zou daar WEL de kinderen leidend laten zijn. Dat jij ze als moeder niet zo lang wilt missen, is voor het treffen van een goede regeling voor de kids feitelijk totaal onbelangrijk.
tuurlijk wil je je kind geen 3 weken missen, maar idd, paps heeft evenveel rechten als mams, en die willen misschien wel 2 weken op vakantie ofzo, en dat mag... andersom mag jij dat ook, helaas iets waar gescheiden ouders aan moeten wennen (hopelijk alles wel in goed overleg)
Tja lijkt me dat je zoiets wist toen jullie gingen scheiden? Ik snap niet waarom het bij moeders altijd maar sneu is dat ze de kinderen moeten missen maar vaders moeten ze maar wel gewoon kunnen missen.
Ik was in de zomer altijd 3 weken bij mijn moeder en 3 weken bij mijn vader. Ik ging ook altijd gewoon met mijn vader, stiefmoeder en halfzusje en -broertje mee op vakantie.
Helemaal mee eens. Als ik kijk hoe mijn man lijdt onder het voortdurende gemis van zijn kinderen... die heeft zoveel geslikt van zijn ex, echt buiten verhouding. Zij vond het blijkbaar volkomen normaal dat er met haar meer rekening gehouden werd dan met hem. Heel bizar. Hij heeft dat zo gedaan omdat hij niet wilde vechten over de rug van de kinderen, maar die hadden hier best graag meer willen zijn. Echt verdrietig is het dan als moeders zichzelf niet even opzij kunnen zetten
Mijn man kan absoluut geen vakantie meer opnemen in de zomer Fus hier zijn zijn kinderen er in hun zomervakantie om het weekend of ieder weekend ligt er aan of mijn man moet werken op zaterdag/zondag
kinderen draaien toch gewoon in jullie gezin mee, dan kan het toch nog steeds 3 om 3, man is toch savonds wel thuis?? Je kan van moeder net verwachten dat ze elk weekend de kinderen maar afstaat, die heeft toch ook gewoon recht op 3 volle weken zodat ze bv op vakantie kan gaan. Is dat niet nodig, en kan het en vind moeder het zo goed prima, maar lijkt me toch iets om rekening mee te houden.
hier is het eigenlijk heel gemakkelijk hij wil ze niet extra dus blijven ze door de weeks bij mij en weekenden gaan ze naar papa ik kan al 2 jaar niks goed plannen helaas maar normaal is het ieder 3 weken en mag je het zelf verdelen zo als jullie het gemakkelijkst en fijnst uit komt