Dacht ook echt dat het een jongensnaam was? Alfred, Manfred, Winifred....Allemaal Fredjes en dus in mijn ogen een jongensnaam. Ik vind Wineke of Lidwine dan mooier.
Nee sorry vind het echt geen mooie naam! Als je iets met winnie wilt dan zou ik gewoon daarvoor gaan. Vind vooral het Fred gedeelte vreselijk...
Ik dacht ook dat het om een jongensnaam ging. Als jullie Winnie echt zo leuk vinden, zou ik hier gewoon voor kiezen
Ik moest op eens aan de naam Bowien ofzo denken van gt/st van vroeger... Dat vind ik nou een echte leuke naam om aan de koosnaam Winnie te komen. Alleen ik weet nou niet meer of Bowien / Beauwien / Bowine de juiste schrijfwijze was... Winfred vind ik zelf minder en volgens mij zijn er leukere namen om aan de koosnaam Winnie te komen... Verder vond ik ook nog deze namen: Gwinnie happiness, luck ...has its origins in the Welsh language ... diminutive of Gwyneth ... a rare baby girl name ... Qwinn / Qwinne descendant of Cuinn ... has its origins in the Celtic language ... form of Quinn. Rowin / Rowina fame; friend; spear, pike; white, ... language of origin is Old English ... form of Rowena ... Winstell / Winstel one who is chaste; pure ... of Latin origin ... derivative of Wynstelle Winter/ Wynter the cold season ... language of origin is English and it is also ... an unusual baby girl name. Ik vind dit ook een mooie oplossing om aan de koosnaam Winnie te komen. Vooral als je in de winter maanden bent uitgerekend. Hoeveel kleine meisjes heten wel niet Lenthe of May? Waarom zou Wynter dan zo vreemd zijn? Verder vind ik het leuk om een wildere tweede naam te geven bijvoorbeeld, Ella Wildrose of Ella Windrose... Dan kom je ook in de buurt van de nicknaam Winnie. Vooral leuk als 1 van de groot ouders bloemen / rozen gek is... Heeft wat romantisch om een kind op die manier te vernoemen.
De uitspraak mag je zelf kiezen Maar je kunt ook Winnefride schrijven natuurlijk Voor een jongen zijn er nog meer mogelijkheden dan Edwin of Erwin : Winfred Winmar - Marwin Winrik Winston Winslow Winsley Rowin Otwin Medwin Norwin Elwin Corwin Borwin Arwin Ashwin en nog een heleboel andere mogelijkheden
Winnifred vind ik niks. WinnEfred daarentegen is wel weer erg leuk. Maar het is geen gebruikelijke naam dezer dagen. Dus misschien toch iets anders. Vond whitney wel goed bedacht.
Wat is er mis met "winnie'? Ik vind het wel een lieve naam en ik had vroeger een ontzettend lieve juf die zo heette. Ze had zulk lang mooi haar.
Nee sorry, Winifred vind ik echt niet kunnen. Moet er zelfs een beetje om lachen Zou dan toch echt voor Winnie kiezen als je dat graag wil.
Niet mijn stijl maar ik vind het op zich wel een leuke naam. Ze zal zichzelf dan Winnie of Fred kunnen noemen (ligt aan haar persoonlijkheid denk ik). Ik ken een Frederique en die noemen we altijd Fred of Freddy. Ik ken 2 Henriëttes, de één noemt zich Hetty, de ander Jet. Ik ken zelfs iemand die Marieke heet, maar we noemen haar altijd Frits. Slaat nergens op, maar zo is dat gewoon gebeurd. Dus ik ben het eens met Twirler op de eerste pagina: al noem je je dochter Truus, je kan haar nog altijd Winnie noemen
Ik denk meteen aan de moeder van Alfred jodocus kwak, die heet toch ook zo? Ik vind het geen mooie naam maar hij is wel origineel!
Zijn vriendinnetje, vernoemd naar de ex-vrouw van Mandela. En dat was niet zo'n lieverdje.. Maar ik moet bij Winnie aan Winnie the Pooh denken. Onze dochter is er helemaal fan van, maar ik zou mijn kind niet zo noemen. Zo zou ik ook niet kiezen voor Mickey, Minnie of Donald. Die link is voor mij te snel gelegd.