winkel belt op dat ze een fout hadden gemaakt, of ik nog even geld kom brengen.

Discussie in 'De lounge' gestart door princess25, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik heb vanaf mijn 15e tot 23e als bliepmiep gewerkt en nog nooit een kasverschil gehad en bij mijn weten ook niks vergeten te scannen, Zou wat zijn als een chirurg die 8 uur moet opereren fouten gaat maken omdat alles op de automatisch piloot gaat. Zeggen je dan ook: daar wordt ie wel moe van en dan kan je een x een fout maken?
    Dit is gewoon een onprofessioneel gedrag van die meiden achter de kassa en nu proberen ze de schuld in ts haar schoenen te schuiven.
    Ik kom ook weleens bij de kassa en blijkt iets in de aanbieding te zijn, dus in het geval van ts zou ik er ook niet meteen iets achter hebben gezocht als ik 5 euro terugkrijg.

2. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe een gok... Was t bij h&m?

Ik zou t niet teruggeven en als ze weer bellen gewoon niet opnemen. Toedeledokie zeg, hadden ze maar moeten opletten stelletje domme geiten. Of optie 2 de manager. Best kans dat die van niets weet en er nu ff gauw een kasverschilletje weggewerkt moet worden.

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dit vind ik heel raar! Wij hebben zelf een winkel en als wij een fout maken, is dat toch echt onze fout en niet die van de klant, jammer dan. Moeten we maar beter opletten!

4. princess25

princess25 Niet meer actief

Goed gegokt, haha

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Nou bij de h&m zou ik het al helemaaaal niet terugbrengen.
    Als het nou een speciaal winkeltje is waar je vaste klant ben en ze je persoonlijk kennen vind ik het nog wat anders.
    Maar dit is een supergrote keten, en dan gaan zeiken over 5 euro?! Daaaagg

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Tja, vriend vindt 't net zo lekker als anders hoor, maar nu een stuk goedkoper, dus bijna lekkerder ;). Die term heeft hij me trouwens geleerd hoor, en hij werkt zelf al 12 jaar in een supermarkt. Niet nodig om je aangevallen te voelen iig.
    Maar hij heeft echt duidelijk gezegd dat hij dat bier had (ik stond 3-4 meter verderop met dochter en kon het duidelijk horen). Dat zij het dan niet aanslaat, ja, jammer dan. Scheelt ons weer bijna 30 euro (incl. statiegeld). Daarnaast was het bij dezelfde winkelketen als waar vriendlief werkt, dus nee, hij voelde zich absoluut niet schuldig..

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    dat doe ik ook moeten zij zelf maar opletten

8. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Als het echt niet door de beugel kan hoe je geholpen bent (dus afgezien van iemand die het gewoon moet leren, want dat hebben we allemaal als we ergens beginnen) Dan zou ik het probleem bij hun neer leggen. Hoe weten ze zo zeker dat die fout bij jou gemaakt is?

Geld halen is gewoon geen optie. Ik zou daar absoluut niet in mee gaan. Heel simpel, jij weet niet wat er dan mee gaat gebeuren en je bent niet verplicht om zomaar aan iemand geld mee te geven.

Hoe komen ze trouwens aan je nummer?

9. Kwekijzer

hahahaha bééééé'héééé:D

10. Kwekijzer

Dit zou ik doen en ik zou niet zozeer voor de navraag gaan, maar om een klacht in te dienen over hoe ik behandeld ben en te woord gestaan ben.

11. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik heb zelf een tijdje in een winkel gewerkt en het zou eerlijk gezegd niet eens in me opkomen om een klant achteraf op te gaan bellen als ik een fout had gemaakt...

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    nee idd, hier ook niet...zou ook niet in ons opkomen. Ik bedoel jij had misschien kunnen zeggen maar hun hadden dan ook beter moeten opletten.
    Maar ze kwamen het anders halen!??? hoe hebben ze dit gezegt? komt nogal raar op me over...en dat voor een tientje!

Ik zou het denk ik wel betalen maar eerst een gesprek aan met de manager, Ik vind het niet erg klantvriendelijk eigelijk. Maar wil niet bestempeld worden als dief dus ja dan maar eerlijk.

13. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.880
    113
    Noord-Holland
    Wat een absurde situatie!

Ik denk trouwens dat je een bon hebt waarop staat:
    -1 x artikel terug voor laten we zeggen 25 euro
    +1 x artikel gekocht voor 30 euro
    ----
    Betalen 5 euro

Hoe gaan ze dan bewijzen dat je niet hebt betaald maar juist geld hebt gekregen? :D

En ik zou een klacht indienen bij het hoofdkantoor...
    Straks krijg je nog een tegoedbon omdat je slecht behandeld bent ;)

14. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik zou het ook niet teruggeven, tis hun fout!

Ik had dat een tijd terug bij de scapino.
    Had via internet wat besteld, dat bezorgd zou worden bij de winkel.
    Kreeg ik het een paar dagen later toch ineens thuis.
    2 paar schoenen terug gebracht. Ik was volgens mij de eerste die iets besteld had op de website en weer retour deed, want ze snapte er niks van.
    Met z'n tweeen stonden ze erbij, en ik kreeg 40 euro mee (het retourbedrag).
    Thuis zag ik ineens op de bon staan, geen geld retour geven ivm acceptgiro ofzo. Ik had het toen al overgemaakt, en een week later kreeg ik ineens 40 euro retour. Dus ik heb geld toegekregen bij mn schoenen :p

15. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.316
    113
    Gelderland
    Ik vind dat er niet zo aardig gedaan wordt over de meiden die achter de kassa stonden. (en dan zeg ik het aardig;) )
    Misschien was die persoon nog niet zo lang in dienst of hadden ze net een nieuw systheem wat ervoor zorgde dat de het even niet snapte. Ik sta zelf ook in een winkel en heb managers ervaring maar ook ik sta wel eens te klungelen omdat de vooraad achteraf ook moet kloppen ;)

Wel heel vreemd dat ze je bellen om het verschil alsnog terug te betalen. Dat zou nooit in mij op komen of het moet om 100,00 euro gaan ofzo. Als de manager dat zou willen op deze manier belt hij zelf maar ;)

Enne het achterlaten van je gegevens kan ook wel eens fijn zijn. Zo heb ik eens een klant kunnen bellen die een tasje had laten staan. Er wordt verder ook niks gedaan met deze gegevens. Wij moeten ze vragen omdat ze eventueel vanuit het hoofdkantoor de klant kunnen bellen of dat ze daadwerkelijk wat terug gebracht hebben ivm fraude vanuit het winkelpersoneel.

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik had het geld in de winkel al teruggeven, eerlijk gezegd. En ze dan dus op hun fout gewezen. Hun fout, tuurlijk, maar je wist toch bij het ruilen zelf ook al dat je moest betalen? Ben ik nou zo'n heilig boontje? :)

Dat ze je erom bellen vind ik heel bizar hoor, ik vind dat als je eenmaal de winkel uit bent, de transactie voorbij is, en dat fouten dan op hun conto zijn. Maar ik zou de situatie zelf dus uberhaupt al anders aangepakt hebben. Misschien lees ik over iets heen en wist je niet dat het prijsverschil in je 'nadeel' was?

17. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik vind het achterlijk dat ze voor 5 euro gaan bellen, wiens fout het ook is. Dit hebben ze ws niet met de chef overlegd. Anders is die ook zeker niet geschikt.

Mijn eerste reactie niet betalen, maar als je vaak in de winkel komt wil je ook geen gezeur met de medewerkers.

Ik zou dus alleen teruggaan als ik nog vaker bij die winkel zou komen, maar dan alleen regelen en wel je beklag doen bij de chef.

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik zou het gewoon betalen , je hebt immers die spullen ook gekocht.
    Verder zou ik er niet eens zo moeilijk over doen , door de chef erbij te halen etc etc.
    Mensen maken fouten!
    ik zou er wel wat van zeggen over de gang van de procedure (dat ze je bellen , rare toon etc)
    Maar zou er me niet al te druk over maken, Uiteindelijk ben jij degene die te weinig heeft betaald.

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

De mensen die roepen " 't Is hun fout" gaan zeker ook niet terug als er een fout is gemaakt in hun voordeel en ze nog een tientje toe krijgen.

20. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt inderdaad

Deel Deze Pagina