Of de zaak er nou wel of niet minder om wordt het gaat om jouw goedheid. Daarom zeg ik ook tis maar net hoe je zelf bent. Mss ben ik in dat opzicht mvr goody goody, maar ik weet gewoon hoe vervelend zoiets kan zijn. We zijn allemaal mensen
Tinkerbell, ik vind het echt geen mentaliteit die jij hebt, daar hou ik echt niet van, mensen die zo redeneren.
Wil het niet goed praten wat ze gedaan hebben, maar bij ons gaat het ook weleens om kleine bedragen van E8.00 Het zijn niet altijd de grote bedragen. De kleine bedragen zie je het snelst over het hoofd. Grote ketens hebben meestal wel een rekeningnummer waar je kan storten. Dit vind ik wel een raar iets. Staat het niet op de bon bij gegevens ofzo? Want als je kan pinnen kan je ook storten denk ik zo. (of denk ik dan te simpel?) gewoon bij opmerkingen stad/dorp waar het bedrijf zit waar je het gekocht hebt en klaar toch?
Ik ben gewoon eerlijk en durf hier ook neer te typen wat de meeste mensen ook in het echt doen, maar hier schrijven dat ze allemaal netjes zeggen dat ze teveel geld hebben gekregen yeh sure....... Ik heb zelf ook in winkels gewerkt ben er nog nooit 1 tegen gekomen die eerlijk zei je hebt teveel terug gegeven.
Ja, zo dacht ik ook, dan zet ik het er toch bij. Maar ook dit kon niet. Dus echt ik heb enkele opties gegeven, maar ze werkten zelf ook niet mee. Ja 1 optie, zelf naar de winkel toe gaan, maar dan moet je wel kunnen he. En ophalen ook prima, maar met bewijs. Dit kon ook weer niet. Ja ga geen geld meegeven met de vraag of het wel goed terecht komt. of...dat ze een week later weer bellen.
Nou met 35 euro winst de zaak uitlopen vind ik wel triest hoor. En ook die opmerking die je man dan maakt. Hij is er zeker trots op?
Heel apart, maar dat wil nog niet zeggen dat jij dan ook zo met doen en jammer dat je door je eigen houding zo slecht over anderen denkt
Ik werk zelf ook in een winkel en ik heb weleens teveel teruggekregen , en altijd teruggegeven, alleen 1x bij de kruidvat ben ik echt als een stuk stront behandeld aan de kassa , en doordat ze alles opnieuw moest aanslaan vergat ze de helft en heb zo,n 25 euro minder hoeven te betalen als dat ik eigenlijk zou moeten , maar heb mooi mijn mond dicht gehouden , was zoooooooo boos , en heb er nooit spijt van gehad ..
Ik begrijp je redenering volkomen. Gewoon de hele manier waarop het gaat is gewoon te zot voor woorden. Jij toont in principe de wil om terug te willen betalen, maar alle normale opties worden ook gewoon van de hand gewezen. Nou ja, dan mogen ze het bekijken hoor. En het is geen lokale buurtwinkel waarvan de eigenaar hard voor z'n centen moet werken, een grote zaak als deze moet dit soort verliezen gewoon incalculeren. Ik vind het moedwillig accepteren van teveel geld niet kunnen, maar als je er pas later achter komt vind ik het een ander verhaal. Raar dat je het geld niet kunt overmaken. Als je het zou willen, kun je altijd hun hoofdkantoor bellen lijkt me. De klantenservice of administratie daar heeft vast nog wel andere mogelijkheden...
Dus niet! Als de rest voor 7,99 geprijsd staat mag je ervan uitgaan dat die 3,99 niet klopt en moet je gewoon 7,99 betalen. Wat ts betreft. Lijkt mij dat als je een duurdere broek koopt dan je terugbrengt je logisch moet bijbetalen. Smoesje als' ik had haast' slaat in mijn ogen dus nergens op. Op de kassabon staat toch ook duidelijk het verschil wat je moet bijbetalen/ terugkrijgen? Ik noem dat misbruik maken van de situatie; 2 'klungelende' caissieres, ws nieuwe meisjes die door de zenuwen fouten maken, weet jij veel. Ik irriteer me ook aan de manier waarop er telkens weer gesproken wordt over winkelpersoneel, maar goed dat noem ik een verhuftering van de maatschappij. Weinig respect hebben voor elkaar en elkaar als stront behandelen. Wel vind ik het ver gaan om voor 10,- klanten te gaan bellen, maar ze kunnen het altijd proberen he.
Dit mogen ze niet doen!! Is hun eigen schuld, moeten ze beter opletten!! Kasverschil bij niet opletten is risico!!
Ik had ze royaal uitgelachen aan de telefoon, voortaan beter nadenken dames had ik gezegd... En een fijn weekend.. hahaha wat een verhaal... Maja dat zou ik doen hè
Vind het heeeel bizar dat ze je hebben opgebeld! Welke winkel doet dat nou voor 10 euro? Komt toch niet professioneel over? Ik vind ook dat je niet hoeft te betalen, maar als ik het zelf was geweest, was ik waarschijnlijk wel terug gegaan en had netjes betaald (anders speelt mn geweten op)...
Ik zou zelf echt geen klanten na gaan bellen als ik een fout maak aan de kassa en al helemaal niet voor 10 euro .............
ik werk ook in een winkel. maar ik vind het een beetje raar dat mensen bewust hun gegevens niet eerlijk invullen. het is heel netjes van een winkel dat je zo je geld terug krijgt maar ik vind dat daar wel eerlijkheid tegenover mag staan. en nee ik zeg niet dat ze deze gegevens gebruiken mogen om hun kasverschil weg te werken... maar daarintegen kunnen wij medewerkers wel gecontroleerd worden of wij daadwerkelijk het geld aan een klant retour hebben gedaan. en met valse gegevens kunnen wij / kassamedwerkers wel onze baan kwijt raken omdat de klant niet eerlijk is en dus wij niet kunnen aantonen waar het geld gebleven is !!!!!!
Ik zou eerst stomverbaast zijn denk ik.....en dan hard beginnen te lachen en me serieus afvragen of dit een grap is.
Nou ze zouden het bij mij mogen komen halen , ga echt niet als ik daar normaal gesproken niet in de buurt kom , ff wat geld brengen ...
*proest* Ik zou gewoon teruggaan en die 10 euro teruggeven, niet te moeilijk over doen. Iedereen maakt wel eens een fout, en ik zou van 10 euro geen drama maken.