Dat tientje brengt nogal wat teweeg op zp, haha. Wel grappig dat veel mensen het normaal vinden dat het niet terug hoeft...als de 'eigenaar' iets terugeist wat van hem is, dan moet dat toch terug? Als je dat niet doet ontneem je iemand zijn bezittingen...dat heet stelen ja. Tuurlijk ben ik ook van mening dat die tutjes (zo worden ze hier omschreven) hadden moeten opletten en bij het constateren van deze fout hadden ze hun leidinggevende moeten inschakelen, dat is de aangewezen persoon om er wel of niet wat mee te doen. Maar dat neemt niet weg dat wanneer je geconfronteerd wordt met een feit, dat je de feiten niet mag verdraaien... Ben benieuwd wat TO gaat doen
ik kom altijd voor mijn zoontje in dezelfde winkel, en ken de medewerkers ook goed. vlede jaar met kerst was het onwijs druk, en had ze 40euro te weinig aangeslagen. ik wist van niets had zelf ook niks door maar ze stuurde me savonds een berichtje op hyves met haar excuses en als ik weer in de buurt was het wou betalen. het was haar fout en moest het uit eigen zak betalen. ik kom er altijd dus heb het terug betaald maar niet met spoed zo een 8weken later. als ik er zomaar een keer was geweest en haar niet kon had ik het gehouden. heb zelf in de horeca gewerkt en daar was het precies zo als ik teveel geld terug gaf en had op het einde te weinig moest ik uit eigen zak betalen zelfde als mensen gewoon weggingen zonder te betalen.
Ik bedoel dan dus dat als je echt niks meer hebt, geen mensen, geen eten, geen vooruitzicht..andere wereld want in Nederland zul je dat niet meemaken. Dus puur hypothetisch Heeft naar mijn mening helemaal niks meer met normen of waarden te maken. Meer met overleven. Als je overleeft zijn normen en waarden Maar goed, ik heb gelukkig nog nooit in die situatie gezeten..en hoop dit nooit te hoeven meemaken ( heel veel mensen op deze aarde hebben helaas deze omstantigheden wel..) eerder luxe dan prioriteit.
Ik bedoel dan dus dat als je echt niks meer hebt, geen mensen, geen eten, geen vooruitzicht..andere wereld want in Nederland zul je dat niet meemaken. Dus puur hypothetisch Heeft naar mijn mening helemaal niks meer met normen of waarden te maken. Meer met overleven. Als je overleeft zijn normen en waarden eerder luxe dan prioriteit. Maar goed, ik heb gelukkig nog nooit in die situatie gezeten..en hoop dit nooit te hoeven meemaken ( heel veel mensen op deze aarde hebben helaas deze omstantigheden wel..)
Nee geen maaskantje of manuela jammer he.... Gewoon een normale vrouw, me ouders hebben zelfs een eigen zaak..wauw he!! Als daar wat mis gaat gaat een klant ook niet bellen van het je hebt 50euro teveel gegeven ik kom het wel even terug brengen... hahaha. Dan is het ook eigen fout. Ik ben gewoon iemand die eerlijk durft te zeggen dat ik het geld zou houden als hun het verkeerd doen, en zo 90% van de bevolking met mij. En dat jullie mij maaskantje en zo noemen zegt meer over jullie dan over mij..... En ja ik was blij met me 35euro extra wie zou dat niet zijn??? Dan lieg je toch gewoon...(of je moet geld teveel hebben natuurlijk dan maakt het niet uit)
Tuurlijk zou ik die 10 euro betalen,maar ik zou dan gewoon uitleggen dat het nu niet uitkomt,en dat waneer je weer de stad in bent het bedrag terug gaat betalen. Ik kan echt niet denken als jij hoor,van eigen schuld dikke beult.Het is toch een schuld die je nog moet betalen,al is het maar 10 euro.
Ik heb ook geen geweten zou ook blij zijn met die 35 euro. En nee ik zou het tientje niet gaan brengen, wel of niet nieuw dan had ze op moeten letten. Juist nu heeft ze van haar fout geleerd ze zal niet het niet snel nog eens doen! Weer een mens geholpen
laat ze maar bewijs sturen en dan kan je het gewoon overmaken (anders kan je hun weer een rekening sturen voor km vergoeding en parkeerkosten e.d. sta je weer kiet )
Wauw, wat een reacties allemaal zeg, haha. Had ik ook niet verwacht. Ik ben nog niet terug gebeld. Ik denk dat ik het wel terug ga geven, maar wel wanneer het mij uit komt. En....daarnaast wil ik ze het wel even laten voelen dat hoe ze gehandeld hebben, niet heel slim is. Dat ze beter net jes hadden kunnen zeggen, joh sorry, echt stom van ons, maar we hebben een fout gemaakt. Dan was het zo geregeld. aangezien ze dat niet gedaan hebben en mij meteen als halve dief zien, zal ik het ze dus wel laten voelen. Want.....dat gaat me echt te ver. Ik ben geen dief en zal dat ook nooit worden ook! Ik werk juist met mensen met een slecht verleden of ze zijn nog zo. Moet ik wel het goede voorbeeld geven he.
Niet op in gaan! Het is hun fout. En geld ophalen bij een klant mag al helemaal niet! En camera beelden heb je niet 1 2 3, die moet je opvragen. De medewerksters horen gewoon goed op te letten en als hun een fout maken is dat hun probleem en niet de jouwe!
Je hebt helemaal gelijk, goed dat je het wel netjes gaat afhandelen, kunnen een aardig stel mensen hier nog wat van leren
Fout van de winkel... Ze hebben die nieuwe broek nu voor een tientje goedkoper verkocht. Sja, so be it. Als er een drukfout in de folder staat en iets is eigenlijk een tientje duurder, dan moeten ze dat ook voor de folder-prijs verkopen (mits die prijs redelijk is). Zo zijn er nog wel meer van die dingen. Maar de klant NA de koop bellen en zeggen dat ze bij moet betalen, vind ik belachelijk. Ik durf te wedden dat ze de klanten ook niet bellen, als de klant een tientje terug zou krijgen. Als je er zelf mee zit en je wil graag terugbetalen, dan moeten zij daar maar moeite voor doen en zich aanpassen aan jouw welwillendheid. Dus dan moeten zij het maar komen halen, of over laten maken, of wachten tot jij in de gelegenheid bent om terug te gaan. De hele gang van zaken vind ik apart, ook de toon die ze aanslaan tegen jou. Als ik tijd over zou hebben en in die situatie zou zitten, zou ik zelfs een klacht indienen bij het hoofdkantoor. Zo van: Het is niet mijn fout, ik ben bereid ze tegemoet te komen, maar ze gaan ZO met mij om! Ja, als iemand stom doet tegen mij, dan komt de evil Xochi naar boven
Het ligt eraan hoe het gaat... Als ik van een domme bliepmiep een handvol wisselgeld terug krijg en is teveel hou ik mijn mond. Daar had ze achter gekomen als ze netjes zoals het een cassiere had teruggeteld. Geeft ze te weinig hoort ze het wel Staat er een cassiere voor me die alles naar behoren doet maar het gaat per ongeluk fout in haar of mijn voordeel zeg ik het wel.