gouden tip tegen verstopping

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door marilouise, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Onze zoon heeft een soort van aanvallen dit heeft die al sinds februari van dit jaar, hij gaat gal spugen dit gebeurd altijd vroeg in de morgen en na wat onderzoek blijkt dat die dan verstopt zit. Soms terwijl die de vorige dag gewoon goed heeft gepoept. Hij is dan helemaal van de wereld en dit duurt een uur of 2-3 dan is die ook helemaal slap gewoon heel eng. We zijn er al voor bij de artsen geweest meerdere malen, de laatste keer zelfs met heel veel spoed doordat het heel erg was.

In ieder geval nadat we er vanaf juli geen last meer van hebben gehad, merkte ik vanmorgen dat het niet lekker zat, bij mij gingen de alarmbellen rinkelen, geen vervoer bij de hand, schoonouders in zh i.v.m. operatie. Ik denk ships.
    Nu ben ik gelijk aan de slag gegaan, met een zetpil (advies van de kinderarts de vorige keer puur om de kramp in zijn buikje af te laten nemen zodat die niet blijft spugen) Dit vindt ik zelf wel vervelend want hij heeft een hele lage temperatuur dan nu ook 36,0 .
    En gelijk een beker movicolon, en beetje roosvicee laxo gepakt, en een middel om uit te geven als die gaat spugen (hij had suikerdips dan dus een puur glucose middel) Dit alles heeft die op (glucose niet helemaal )

In ieder geval nu 2,5 uur later nog geen ontlasting, maar inmiddels wel 2 bijna zwarte boterhammen op. Hopelijk komt er snel wat los, hij voelt zich er niet happy mee.

Nu de vraag wat is de gouden tip voor de ontlasting.
    we eten dagelijks groente fruit, altijd heel donker brood. Ik heb zelf darmen die het snel af laten weten dus ben heel voorzichtig met alles wat kan verstoppen.
    Hij eet absoluut geen banaan daar kan die niet tegen. ontbijtkoek heeft bij ons helaas ok geen effect.
    kiwi eet die heel regelmatig (lees 2-4 keer per week hij is er niet dol op)
    mandarijn, appel sinaasappel,bessen druiven pruimen hij eet dit allemaal, daarnaast heel donker volkoren brood.
    roosvicee drinkt die af en toe, veel water, normale hoeveelheid melk en of yoghurt.
    Boter op zijn brood olie extra door de maaltijd. schiet mij maar lek, geheid dat ik nog wat vergeten ben, maar wie heeft de tip.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben een tijd laxeermiddelen gebruikt voor harde ontlasting. Omdat ze daar regelmatig van moeste spugen, zijn we overgestapt op probiotica. Dagelijks een klein beetje door de yoghurt en de ontlasting is normaal.

Wij gebruiken nu ABC Dolfius van Solgar. Als deze niet helpt, kun je een sterkere probitica gebruiken. wij doen dat tijdens een AB-kuur ivm diarree.

Zelf gebruik ik al jaren probiotica ivm prikkelbaar darm syndroom..

3. marilouise

Thanks voor de tip, inmiddels heeft die een gepoept, man wat een lucht. Ik ga er eens naar kijken

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    onze cb arts had het over muesli wekken in yogurt en dat eten. ni teveel 1-2 eetlepel.zelf nooit geprobeerd.

5. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Mijn dochter had ook geregeld verstoppingen.
    Laxo en al van de huisarts gekregen. Hielp niet afdoende.
    Toen kregen we zakjes florax junior.
    Dagelijk 1 zakje, had ik het idee dat ze 1 of 2 dagen niet had gepoept nog een extra zakje. En dat werkte super (als enige middel)
    Sinds ze zindelijk is poept ze netjes elke dag en zijn er weinig tot geen problemen.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Magnesium en magnesiumhoudende voeding dan dus :)
    Weet zo ff niet precies wat je dan moet pakken, maar als je even googelt, vind je hele lijstjes met voeding die rijk is aan magnesium.

7. marilouise

De voeding die op de lijstjes staat eten we al heel veel van, daarnaast heb ik zelf een tijd magnesium moeten slikken voor de ontlasting en bij 6 op een dag gebeurde er nog niets.

Ik ga denk ik maar gewoon door zoals we nu bezig zijn en even met de huisarts overleggen het is gelukkig niet zo vaak meer, maar hopelijk nog minder.

8. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    meid hier ook een kind wat niet uit der eigen poept
    maar wij hebben strikte orders gekregen van de kA om movicolon 2x daags te blijven gebruiken tot ze elke dag poept
    het heeft nu nog niet altijd effect dokter zegt als ze al die tijd slecht poept zit er gewoon heel veel harde poep vast en door structureel movicolon te geven zorg je ervoor dat, dat ook los komt
    want sinds we movicolon geven 2x daags poept ze elke dag
    wat wij wel nog als tip hebben gekregen een krukje onder zijn voeten bij de wc kunnen ze meer kracht zetten
    en heel veel laten drinken
    hier moet ze elke ochtend sowieso de beker leeg (zit dat movicolon in) dan om school drinkt ze schoolmelk
    tussen de middag moet de beker weer leeg
    en na school drinkt ze er een stuk of 4 tot met naar bed gaan
    en ze krijgt dus drinken waar veel vezels in zitten (multivitamine)
    hier als moeten we terug gaan naar 1 x daags als het echt heel goed gaat maar dat kan maanden duren

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik dacht dat avocado ook goed is. Zitten super veel vezels in en vol met olie.
    Banaan werkt ook stoppend, dus dat zou ik ook niet geven.
    Gelukkig heeft hij gepoept, dus ik hoop dat je de tips voorlopig niet hoeft te gebruiken.

10. marilouise

Hij kan makkelijk maanden 2x daags poepen en ineens zo en paar dagen niet dan zijn we vaak al te laat. Banaan kan die van kleins af aan al niet tegen. Hij raakt er juist van aan de diarree en van top tot teen onder de bulten. Er was eens iemand die zei dtn geef je dat toch als die verstopt zit, maar dan zit werkelijk de poep overal, is dta niet eens het allerergste, maar dit houd dan ook 1,5 dag aan, ga je van het ene uiterste in het andere over. is ook niet goed. Daarnaast de bulten die een dag of 3/4 blijven zitten, is nou ook neit je van het dezejeuken enorm bij hem.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Meid wat heftig!

Mijn zoontje heeft zeer ernsitige verstopping, maar spuugt nooit.

En als hij de dag ervoor nog gewoon gepoept heeft, dan kan de verstopping toch ook nooit zo ernstig zijn?

Is het doordat hij perst dat hij moet overgeven? Gal spugen komt door een lege maag. Wij hebben een hond die dat doet, zo heeft de dierenarts het verteld althans. Niet dat ik je zoontje wil vergelijken met een hond hoor, maar dat snap je vast wel! Is er al eens naar zijn maag of naar zijn slokdarmklepje gekeken? Kan hij anders niet iets krijgen tegen de misselijkheid. Domperidom ofzo?

12. marilouise

Onze huisarts is zelf kinderarts geweest en zei dat dit vaker voorkomt, het is niet zo dat dat al gebeurd na 1 dag niet poepen maar kan wel na 2 dagen niet poepen, maar de huisarts wil liever niet dat we na 1 dag al actie ondernemen door medicijnen, vandaar dat ik graag iets homeopatisch of als probiotica wil gebruiken om het "voor" te zijn.
    Ik heb net wel gebeld naar de huisarts dat ik movicolon(uiteraard junior) thuis in huis wil hebben standaard, daar was die het mee eens, dus kan zo naar de apotheek. In ieder geval, hij kreeg het op een gegeven moment heel vaak achter elkaar en werd dan helemaal apatisch, ik heb er wel eens foto's van gemaakt het is echt eng om te zien.
    Toen is het een hele periode minder geweest en vond de arts aanvullend onderzoek niet nodig, omdat die denkt dat hij er overheen groeit.

Zoals gisteren ben ik het voor geweest zei de dokter net ook, dat dit een hele goede reactie is en dit "bewijst" voor hem dat het niet een probleem met zijn maag is anders kan die die movicolon ook niet verdragen zei die. Dat denk ik ook dat is best een plons drinken. We moeten denk ik afwachten hoe het verder gaat verlopen!

Ik wil me eens verder verdiepen in probiotica misschien is dit de oplossing.

13. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

ik geef ook al heel lang probiotica omdat zijn gevoelige plek de darmen waren, maar ik kan niet zeggen dat hij er makkelijker door ging poepen. Wel veel minder snel een infectie en diarree.
    Maar nu jouw vraag: Hier poepen al een probleem vanaf de geboorte. Via de kinderarts marcogolum gekregen. Dat is een poeder dat je kunt oplossen in alle vloeistoffen, gaat hier in de melk. Het voegt gewoon extra vocht toe aan de ontlasting waardoor het gemakkelijker door de darmen glijdt. Het trekt de darmen niet samen zoals veel medicatie en zorgt daardoor niet voor krampen. In het begin had hij veel verstopping en kreeg hij meer. We kunnen zelf met de hoeveelheid spelen zeg maar afhankelijk van wat wij denken dat nodig is. Het helpt hier super en ook vrij snel

14. zogelukkig

Duidelijk verhaal.

Is het niet gewoon angst dan? Ik ken meerdere kinderen en trouwens ook volwassenen die moeten spugen door angst of zenuwen.

Het lijkt me verstandig om iedere dag Movicolon te gaan geven.

Probiotica zorgt voor een goede darmflora, dus voor een betere weerstand en ik zelf kan erdoor regelmatig naar de wc. Ik heb zelf spastische darmen en slik het hooggedoseerd. Mijn zoontje krijgt het ook, maar die gaat er niet van poepen hoor.

15. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in mijn derde trimester erg veel baat gehad bij lijnzaadoliecapsules. Nam er soms 5-7 op een dag, hielp goed (advies vk hier op het forum!)

Als ik nu eens wat verstopt zit neem ik er gewoon 1 of 2, fijn spul.

16. zogelukkig

Ja, lijnzaad is ook superspul!
    Ik gooi gebroken lijnzaad ruim over mijn cruesli 's morgens.
    Je hebt het ook in een flesje, maar het ruikt een beetje ranzig, denk dat dat met die capsules minder is.

17. marilouise

Hij heeft juist angst om te spugen, net als mijn man komt het niet snel, gelukkig maar, anders zou hij veel vaker spugen.
    Als hij eenmaal spuggt en hij zit verstopt is zijn spuug echt zwart.

Ik heb daarstraks de huisarts gebeld en we krijgen voorlopig movicolon dit moeten we de 1e week volhouden met 2 zakjes per dag, daarna afbouwen naar 1 zakje en dit ene maand volhouden dan naar om de dag kijken of dat nog goed gaat, liefst uiteindelijk zonder, kan dit niet krijgen we zoiezo aanvullend onderzoek. Dus even afwachten. Vandaag trouwens niet gepoept. pfff aan de andere kant na gisteren kan er niet veel meer inzitten. ;)

18. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    heeft ie niet een luie darm?
    hier zijn ze bij onze dochter bij toeval op de seh achter gekomen omdat ze dus zn buikpijn had en ik dacht aan een blinde darm en toen hebben ze een rontgenfoto gemaakt
    wij mogen in elk geval niet stoppen met de movicolon hoogstens terug naar 1 zak per dag als ze elke dag poept

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook elke dag een zakje movicol. Kan geen kwaad. Waarom doen jullie dit niet? Heef de arts hier nooit wat over gezegd?

20. zogelukkig

Wat is een luie darm volgens jou?;)

Deel Deze Pagina