Winkel geeft dag na mijn aankopen 10% extra korting!

Discussie in 'De lounge' gestart door elsa, 11 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb bij twee winkels gewerkt, en wist s ochtends ook pas dat er korting zou komen.. Ook omdat wij het anders gingen zeggen.
    Ik was wel zo, dat ik het verschil terug zou betalen als je kwam, maar ik kan me voorstellen dat een winkel dit niet doet.

2. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Ik vind het zelf niet zo netjes om niets te zeggen! Werk zelf ook in een winkel en als wij zelf de folder al hebben en zie vrijdags dat een artikel maandag in de aanbieding kom dan zeg ik dat gewoon... (wij mogen dat ook)... en dan scheelt het misschien 5 euro maar ik vind dat zeker de moeite waard!

3. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Heb je de bon nog?
    Ik was echt wel teruggegaan, zelfs voor een tientje!

4. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Als iedereen dat nou doet, dan kan een winkel de dag of 2 dagen van te voren dus gewoon de deuren sluiten....:s
    Korting krijg je, het is geen verplichting.
    Snap dat het lullig voelt even.

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    en je hebt het recht op retouren, dus ja als dat bv binnen een week na aankoop is kunnen ze beter wel de korting geven, zodat de klant tevreden en blij is, en dus terug komt.

tis maar net hoe je het zien wilt.
    In deze dure tijden snap ik heel goed dat mensen wel balen als ze het idee hebben 10 euro te veel betaald te hebben,

tja zal mij nu niet snel gebeuren omdat ik vrijwel nooit kleding koop, en als ik echt iets moet hebben, dan enkel in de aanbieding,
    Maar begrijp wel dat TS baalt.

6. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ondanks dat ik het eens ben over dat ze je die extra korting moeten geven (als het aantoonbar is dat de artikelen die je gekocht hebt ook daadwerkelijk extra afgeprijsd zouden worden) wil ik op deze opmerking wel even reageren.

Wettelijk gezien is een koop een koop. Daar vergissen heel veel mensen zich in. Als je via internet koopt is dat koop op afstand, omdat je niet ziet wat je afneemt heb je het recht om je artikel binnen 7 dagen te retourneren.
    Als je echter iets in de winkel koopt heb je die rechten niet, tenzij op de bon staat dat er geruild mag worden óf, vaak bij wat grotere ketens, er geld retour gegeven wordt.

Een product ruilen of terugbrengen | ConsuWijzer.nl

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Vroeger as het zo dat je recht hebt op de korting als dat binnen zoveel dagen na de aankoop is. Meende binnen 5 werkdagen..
    Is dat niet meer zo?

Ik vind trouwens 40 procent al een hoop en weet niet of ik zelf voor die extra korting terug was gegaan. Maar dat het even zeer doet snap ik wel.

8. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Ik zou even langs gaan, wel met bon en vragen of je het verschil terug mag.

En als ze dan moeilijk doen zeg je dat je het terug wilt brengen en iets later koop je het weer ;) Heb je toch de extra korting :D

Ik heb trouwens ook in winkel gewerkt en deed hier nooit moeilijk over maar wij wisten vantevoren ook zulke extra % kortingen ook niet

9. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Alleen afgeprijsde artikelen geld terug vragen gaat niet overal!

10. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb ook in een winkel gewerkt en wij gaven ook het geld terug als er een aanbieding/afprijzing was. Mochten wij zelfs niet moeilijk over doen van de store manager. Een tevreden klant komt immers terug. Vind het zeer klantonvriendelijk als winkels hier niet in mee gaan. In dat geval was het voor mij dan ook de laatste keer dat ze me daar gezien hebben!

11. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik werk in een winkel en wij krijgen ook vaak s ochtends pas te horen hoeveel korting enz. soms weten we t wel maar gaan natuurlijk niks zeggen. wel tegen vaste klanten.
    en tja...deze tijd weet je natuurlijk dat het zo weer goedkoper kan zijn. dan kun je wel gek worden. ga je ook weer terug als het volgende week 70 % korting is??
    ik zou voor die 10% echt niet terug gaan!
    als je nu de volle mep betaald hebt en de dag daarna is het in de sale...ja dan wel!

12. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Kan me voorstellen dat dat even balen is.
    Kunt het natuurlijk altijd even vriendelijk vragen. Van goh afgelopen zaterdag lekker geshopt hier en nu, dagje later extra 10% eraf. Kijken wat er gebeurt. Als ze het echt niet mogen etc (kan), dan is het gewoon jammer. En zou ik net doen alsof ik dat nooit gezien heb haha! En lekker genieten van m'n nieuwe spulletjes verder.
    Overkomt ons allemaal weleens denk ik, maar denk zelf altijd vragen staat vrij. Toch?
    Veel plezier met je nieuwe dingetjes iig!

13. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    175
    63
    NULL
    NULL
    Als het om een aardig bedrag gaat zou ik ook gewoon even terug gaan en ernaar vragen. Alle korting is meegenomen lijkt me zo. En anders inderdaad gewoon terug brengen en opnieuw kopen als je heel graag de korting wilt. Maar dat zou ik alleen doen als het om een wat groter bedrag gaat, niet voor 10/20 euro.

Ik was toevallig pas geleden voor een ski jas aan het kijken, maar degene die ik wilde was nogal aan de prijs. De verkoopster gaf toen wel aan dat er binnenkort korting op de jas zou komen en als ik de jas zou willen dat ze wel even met het hoofdkantoor zou bellen om te kijken of ik hem gelijk al met korting mee mocht nemen. Vond dat wel klantenservice.

Ook een keer gehad bij een andere kledingzaak. Had daar in de uitverkoop een tuniek gekocht, al meerdere malen aan gehad. Ik ging er nog een bij halen in andere kleur en verkoopster zei dat het van die fijne tunieken waren en zo mooi bleven. Echter ging de mijne al ging pillen, heb dit toen gezegd. Mocht de mijne toen ruilen voor een nieuwe en kreeg nog eens geld terug ook, omdat het tuniek nog verder afgeprijsd was. Ook topservice.

14. Smnee

Smnee Niet meer actief

Nee, ruilen is een service van de winkel. Dit hoeft de winkelier niet te doen.

15. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik vind het maar overdreven. Ik zou denken jammer, maar helaas, niks aan te doen. Volgende keer meer geluk....

16. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Het is wel balen, maar ik snap het wel. Ergens moet je een grens trekken als winkelier wat acties betreft, toch?

17. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    IRRITANT!!!:x

Ik herken het enigzins, maar ik heb het vaak als ik ergens inkopen heb gedaan en een week later dezelfde producten allemaal in de aanbieding zijn!:x Dat is gewoon pech, maarja, wel vet balen...

Ik zou het zo bekijken; 50% was geweldig geweest, maar je hebt het in ieder geval voor 40% mee kunnen nemen toch?;) Stel dat je helemaal naast het net had gevist...

18. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik kan me hier niet heel druk om maken..
    Als t nu was dat je t voor de volle mep hebt gekocht en er nu 50%korting op zit zou ik ook balen.
    Het verschil tussen 40&50%, daar zou ik niet achteraan gaan.
    Maar dat ben ik persoonlijk, mijn moeder is daarentegen dan wel het typ dat met kleren en bonnetje terug zou gaan, LOL;)

19. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik snap dat het niet leuk is, maar dan moet je maar wachten tot de final sale. Alsnwinkels alles van te voren zeggen kunnen ze beter sluiten. Van een heel jaar, worden de producten maar voor 3 maanden voor de orginele prijs verkocht. En dan begint de sale al.

Jammer voor je, maar heeft niks met de winkel te maken.

20. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hi!
    Bedankt voor al jullie reacties!
    Heb er nog s n nachtje over geslapen en ga er morgen toch n belletje aan wagen. Er zijn idd ergere dingen n heb gelukkig al 40% dus dat is al fijn!

Ik vind t, eerlijk gezegd, ook wel n beetje n principe kwestie.
    Het gaat toch best om n flink bedrag, tis n regionale ons kent ons winkel, en daarbij was de reactie op mijn telefoontje erg stijf en star. Ik blijf dit klantonvriendelijk vinden. Werk zelf in de zakelijke dienstverlening en ik word altijd geacht met de klant mee te denken.

Ik ben nogmaals ook super blij met mijn kleding en als t telefoontje morgen hetzelfde oplevert als t vorige, prima. Dan vergeet okt gauw en ga weer lekker verder met waar ik mee bezig was. Maar toch....

Nogmaals dank voor al jullie reacties, laat t resultaat van mijn telefoontje nog wel ff weten.

Groetjes!!!

Deel Deze Pagina