Ik heb wat spataderen en heb er soms wel last van. Er zit 1 dikke aan de achterkant van mijn bovenbeen die naar benedn loopt en op mijn scheenbeen en enkel zie je ook wat dunnere lopen. Soms krijg ik een soortvan blauwe plek die naar 3 dagen weer weg is. Soms last van vermoeide benen, maar niet dagelijks. Wanneer is het tijd om naar een huisarts te stappen? Heb geen zin in steunkousen eigenlijk. Maar bedoel dus wanneer er operatief wat aan gedaan kan worden. Wanneer is het dus erg genoeg hiervoor?
Als jij denkt dat je er vanaf wilt is het de tijd om naar de huisarts te gaan.. tegenwoordig hebben ze hele mooie ingrepen voor het verwijderen van spataders..en je zult hoe dan ook na een operatie een poosje steun kousen moeten dragen.. maar goed, dat zijn keuzes die je maakt.. pijn houden va je spataders of verwijderen en genoegen nemen met poosje steunkousen dragen.. Overigens de steunkousen die je draagt na spatader operatie zijn wit en redelijk rekbaar.. niet van die bruine stugge dingen die je bij oudere mensen vaak ziet of bij iemand die trombose heeft (gehad)...
Ik heb ook spataderen. ik heb van die lelijke steunkousen maar ik draag ze nooit. Tjah eigenwijs he. Ik wil ze binnekort weghalen door een operatie.
Kijk ff steunkousen dragen na operatie is geen probleem, maar niet mijn hele leven graag. Moet nog 30 worden
En voir wie een operatie gehad hebben......hoe lang kon je niks tot weinig of valt dat wel mee? Ben thuisblijfmama met 3kids
Geen idee hoelang je niet mag tillen ed. moet je anders ff googlen? Veel ziekenhuizen hebben hun protocollen daarin wel online staan! Zou de operatie iig niet vlak voor de zomer doen met die kousen haha Mijn schoonzus heeft het vorig jaar laten doen (ook net 30) en mama van paar kleine kids.. heb haar niet gehoord over dat het lastig is met kleine kinderen om je heen!
Was nu ook wel even nieuwsgierig.. Gezien ik zelf ook al last heb van spataderen (leuke erfelijke factor.. ben pas 25.. ) Na een operatie Dus met hele kleine kinderen misschien niet optimaal.. of je partner moet paar dagen vrij kunnen nemen ofzo
Dan ben ik geen goed voorbeeld heb ook spataderen en al 2x weg laten halen.d.m.v. strippen. eerste keer is in het zh een fout gemaakt en werd mijn been wel 10 x zo dik en kwam er vocht ophoping en had ik een hele grote bloeduitstorting die uiteindelijk zwart was en men bang was voor afstervend weefsel. heb 3 maanden op krukken gelopen of bijna niet kunnen lopen en vreselijke pijnen gehad. wat voor steunkousen je krijgt verschikt waar je ze laat aanmeten, niet altijd witte hoor! ik heb huidkleurige gehad. heb 2 maand steunkousen gedragen. 2de keer ging beter andere been. heb 6 weken steunkousen gedragen en kon na 2 weken redelijk vooruit. heb nu nog steeds aangemeten steunkousen lange tot de lies en tot de knie en met warm weer draag ik deze. ik moet ze helaas ook elke zomer dragen.. en ben ook pas 32 hoor! maar ja heb een hartprobleem en dan is het of vocht ophoping of steunkousen.. als t niet anders is zul je wel moeten of je hebt pijn..dat is een keuze
Ik had er al een heel klein beetje last van, maar tijdens deze zwangerschap zijn ze echt explosief gegroeid. Ik heb er geen last van, maar vind het wel heel erg lelijk, dus ik ben van plan om ze als alles weer een beetje op de rit is en de baby wat groter is te laten verwijderen.
Oh wow wat een pech! Dat je uberhaupt nog aandurfde om je andere been nog te laten helpen! Als je veel pijn hebt wil je denk ik de keuze ook wel maken om de kousen te dragen maar heb wel respect voor je!
dank je wel het 2de been heb ik in een ander ziekenhuis laten doen en pas nadat ik ook aan mijn hart geopereerd ben geweest. dus de kans op herhaling minimaal was. ik had zovele last ervan dat ik wel moest en helaas zijn er weer spataders terug bij been 1 maar voorlopig nog geen extreme last dus laat ik er nu ( nog) niks aan doen.. maar dat komt vast nog wel een keer dat het weer noodzakelijk is
Ik heb vooral s avonds last. Een zware pijn....zwaar been met steekjes. Hadden jullie ook soms blauwe plekken?
mijn vriend heeft een paar jaar terug een dikke weg laten halen dmv strippen. zat in zn knie holte en had er ook veel last van. was ook echt een hele dikke bobbel haha hier gewoon weg laten halen bij goede soort dokter, weet niet hoe het heet eigenlijk. niet in het ziekenhuis. heeft een paar dagen niks gekunnen en daarna gewoon gaan werken waarbij hij veel loopt!