Spanningsboog bij jullie 4 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lynx, 3 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik ben benieuwd wat de spanningsboog van jullie 4 jarige ongeveer is.
    Mijn dochter kan zich soms goed concentreren, maar over het algemeen is het echt een hak op de tak.
    Een voorbeeld is het leren fietsen..... Ze wil al de hele vakantie dolgraag leren fietsen. Vandaag maar eens geprobeerd met de loopfiets, omdat het evenwicht nog een probleem is.
    Ze wilde echt heel graag oefenen, maar na 2 meter zag ze een gat in de boom, weer een meter verder besjes op de grond, 20 meter verder stond ze ineens stil om de bloemetjes in de berm te bewonderen. En zo ging het maar door. Ze wil weil, maar wordt door alles afgeleid. Zelfde geldt voor naar de wc gaan, voor ze er is, is ze al tien keer terug gekomen om iets te vertellen wat dan ineens in haar op komt.
    Ik ben een beetje bang dat dit haar ontwikkeling gaat belemmeren, dus ben ik erg benieuwd hoe het bij jullie is.

2. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hier afhankelijk van hoe leuk ze het vind... Fietsen gaat prima behalve dan dat ik iedere 5 min " kijk voor je als je fiets " moet roepen houdt ze het verder prima wel een uur vol. En hier doet ze gewoon alles al kletsend door.. Multi-tasken zit er al vroeg in. Als ze iets niet zo leuk vind is ze ook sneller afgeleid.

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ligt eraan wat het precies is...fietsen gaat hier ook, mits ik elke 100 meter roep : Voor je kijken! Let op je fiets ipv wat erom heen is....

Naar de wc gaan idem hier hahaha, soms staat ze te dansen met haar hand tegen haar vagina gedrukt....mama weet je?? Jah schat ik weet dat je veel te vertellen hebt, maar ga maar plassen voordat mama weer moet wassen.......... :p

Is normaal denk ik hihihi

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Herkenbaar wel van het fietsen, al hoef ik het niet zo vaak (meer) te zeggen ;) Het is dan vnl dat ze een straatje in wil kijken of er iets aankomt, maar te overdreven lang kijkt. En als ze op t fietspad even voor me moet rijden, dan moet ik ook wel goed in de gaten houden of ze de fietser die ons tegemoet komt, wel heeft gezien.

Verder is het idd afhankelijk van hoe leuk ze iets vindt. Dan kan ze zich best wel lang concentreren. Ze kan bv best lang achter elkaar spelletjes doen op de tablet of een film kijken (uur). Ze tekent best uitgebreid nu (10-15min). Een simpel boekje helemaal lezen (5min). Maar als het te lastig is, te lange zinnen of teveel woorden per pagina, dan is ze er snel klaar mee.

Ze is 4,5.

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hangt er vanaf wat het is. Fietsen doet ze nog met zijwieltjes, dat gaat lang goed. Ze kan rustig drie kwartier voorgelezen worden en dan daarna vertellen waar het boek over ging. Maar aan tekenen, kleuren en knutselen begint ze enthousiast, om na een paar minuten het werkje te verprutsen: dan raffelt ze het af omdat ze in haar koppie al ergens anders mee bezig is.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M fietst heel voorzichtig al van kleins af aan. Kan zich heel goed concentreren. Spanningsboog van hier tot aan de maan en terug ;).

T fietst tegen paaltjes, mensen, in de bosjes etc. Niet perse een spanningsboogkwestie want hij kan uren spelen met zn auto's, rustig voorgelezen worden en torens/garage/auto bouwen met duplo of lego. Wel een dromer, zeker als hij het onderwerp van actie niet zo boeiend vindt...

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Bedankt voor jullie reacties.

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Fietsen gaat hier goed, hij fiets bijna altijd alles zelf en hoef eigenlijk niet te zeggen hee kijk voor je , behalve wanneer er een klasgenootje langs komt fietsen en heeee naam roept, dan kijkt hij op en kijkt zo achter zich van wie was dat dan zeg ik wel even , schat voor je kijken hè, maar dat is zelden

Een boekje lezen vond hij 5 minuten leuk en dan is het voor hem klaar
    Maar als je samen letters en cijfers gaat oefenen en opschrijven kan hij er dik een uur mee bezig zijn

Concentratie ligt hier echt aan wat hem interesseert of niet

Deel Deze Pagina