Ik heb dat ook wel eens gehad bij de bijenkorf. Ik gebruik altijd make-up van Mac. Dus ik daar naartoe ik zie er best wel jong uit, ik ben 23 maar ik word wel eens 16/17 geschat. Ik naar de make-up kijken komt er zo'n opgedirkte trien snauwerig tegen mij zeggen dat make-up geen speelgoed is en te duur voor mij. Toen zei ik dat ze niet zo'n toon tegen mij aan moet slaan en dat zij niet kan weten hoeveel geld ik heb te besteden en dat ik haar leidinggegevende wil spreken.
Op het nieuws liet ze de tas zien. Ik zou er nog geen tientje aan uitgegeven hebben Maar goed de winkel was er niet slechter van geworden zeiden ze. Er kwamen opeens allemaal mensen kijken welke tas Oprah wilde hebben en er was er ook al 1 verkocht. Ik denk niet zozeer aan discriminatie omdat ze zwart is maar om discriminatie omdat ze er niet rijk uit zou zien. Ik heb idd ook vaak zat foto's gezien hoe ze er gewoonlijk ook vaak uit ziet zonder make up en alle poespas. Maar goed dan nog zeker niet netjes van de verkoopster. Niet altijd is te zien of iemand geld heeft of niet.
Ook al zou het zo'n arme sloeber zijn geweest, dan nog. In mijn beleving staat kijken nog steeds niet gelijk aan kopen, zou je gewoon vrij in mogen zijn, of je nou een euro op je rekening hebt staan of een paar miljard. Ik zou zo'n houding van mijn personeel iig niet getolereerd hebben, de arrogantie zeg.