kerstmarkt met kleine kinderen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door EdN, 30 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Welke is leuk? Is het überhaupt leuk met kleine kinderen? Het mag zowel in NL, BE of DL zijn, als er maar een gezellig feestdagen-sfeer hangt (lichtjes, kerstmuziek, enzv) en er genoeg te doen en beleven valt voor 2 kleine wilde knulletjes :)

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.024
    550
    113
    ehm persoonlijk zou ik never nooit mn kinderen meenemen naar zoiets. het is er druk, veelal kraampjes met spullen waar kinderen echt niets aan vinden, koek en zopiekraampjes. er is natuurlijk ook wel muziek en soms een schaatsbaan oid maar wij gaan altijd met een groep vriendinnen en ik moet erbij zeggen dat ik er altijd heel weinig kinderen zie

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Sluit ik me bij aan. Ik zou een kind tot 1 jaar of ouder dan 12 jaar meenemen. De rest doe je er geen plezier mee denk ik.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.258
    16.644
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hihi ik zou mijn kinderen er echt geen plezier mee doen en zou veel te bang zijn dat ik ze kwijtraak in de drukte.
    Hier zijn ze 3, 10 en 12 jaar.
    Ik weet niet of er ook kerstmarkten bestaan voor kinderen?

5. LSQ

LSQ Niet meer actief

Ik zou idd ook geen super grote drukke doen in bv centrum Hamburg, maar een lokale kleine kan best leuk zijn. Bij mij in de wijk wordt er zelfs een kinderkerstmarkt georganiseerd. Dus mijn tip, kijk even lokaal wat er is.

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Oké, kerstmarkt valt dus af :D. Ik had juist altijd het idee dat dat iets is dat mensen met kinderen doen, niet dus. Ik Zoë even verder naar andere leuke kerstsfeer uitjes!

7. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Ben vorig jaar met de oudste naar de kerstmarkt in Essen geweest.
    Was met een georganiseerde busreis.
    Ze vond het geweldig maar ze gaat ook graag met mama shoppen.
    Heb het een beetje afgewisseld zodat we ook wat dingen gedaan hebben wat zij leuk vond.
    Er was een reuzenrad,her en der stonden wat draaimolens.
    Alleen was het zo ontzettend druk dat we dit jaar voor Maastricht hebben gekozen.

De jongste is echt anti shoppen en zou ik hier ook niet blij mee maken.
    Ligt dus een beetje aan het kind.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.247
    113
    Kan best hoor, als je maar geen uren wil. 2 jaar geleden zijn we met 3 kids naar oldenburg geweest, niet te groot, wel heel gezellig. Uurtje of anderhalf over heen gewandeld en was erg leuk. Onze jongste vond het zelfs wel ok en dat zegt wat haha.
    Dit jaar gaan we weer met 3 kids, keulen misschien of weer naar Oldenburg.

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Eens.
    Paar jaar geleden (zonder kids) muurvast gestaan in een straatje in Dordrecht waar kerstmarkt was. Gigantische menigte waar geen beweging meer in te krijgen was en aangedrukt tegen anderen. Nee dit is echt niets voor kinderen. En eigenlijk ook niet voor mij :p

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Kan best hoor. Onze kids gaan altijd mee Keulen oldenburg Ed hebben we al gehad. Lekker gebrande amandelen wafels draaimolens skiën schaatsen genoeg voor kids. En dan nog ff naar speelgoedwinkel Ed. Een macje en het is geslaagd fam uitje. Soms heb je ook in dierentuin markten gaan wij dit jaar voor eerst met groep ma Ad en kids doen.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik ga altijd zonder kinderen en dan tot laat. Met z'n bustour. Duitsland. Zal ff opzoeken. Daar kon je ook schaatsen, verwarmende terrasjes etc :)

12. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Wij zijn afgelopen 2 jaar ook met ons zoontje geweest en gaan dit jaar weer, super leuk juist!
    Wel doordeweeks zodat het niet zo druk is.
    Vorig naar Essen waar een gigantisch reuzenrad stond en ook meerdere draaimolentjes en zo.
    En dat jaar daar voor (en dit jaar ook weer) naar Centro Oberhausen.
    Ook een paar draaimolens een klein treintje, een sprookjesverteller, en juist die magische kerstsfeer vind hij hartstikke leuk.
    Ik zou het dus wel degelijk aanraden maar ieder voor zich natuurlijk;)

Centro zou je trouwens ook perfect kunnen combineren met legoland wat ook daar op hetzelfde terrein zit. Dat doen wij ook en heeft hij extra veel te doen! (tip koop wel kaartjes online dan, aan de deur zijn de prijzen echt belachelijk en 2 x zo duur!!)

13. mamavan3meisjes

mamavan3meisjes Actief lid

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je kinderen van shoppen houden (zoals mijn kinderen en zeker de oudste die nu morgen 9 wordt), is Centro Oberhausen echt heel leuk! En ene mega winkelcentrum, helemaal versierd, en lekkere eetgelegenheden en een super leuke kerstmarkt!

14. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Wij gaan ook al een aantal jaren met de kinderen naar kerstmarkten. We zijn dan een weekendje weg en gaan op 2 dagen naar de kerstmarkt maar niet voor uren hoor. Gewoon een wandeling over de kerstmarkt. Ze vinden het gezellig en leuk, al die lichtjes en gezelligheid. We zijn al 2x naar Duitsland geweest, en verder in Nederland, Maastricht bijvoorbeeld.

En onze kinderen zijn echt niet de rustigste maar gedragen zich altijd prima.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik weet niet waar je woont, maar Intratuin Halsteren is altijd heel leuk :). Is nu al in kerstsfeer, je kan even op hun facebook kijken voor een indruk. Ben er zelf nog niet geweest dit jaar.

16. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    De kerstmarkt bij CentrO Oberhausen is zeker een aanrader als je met kinderen wilt gaan! Leuk, groot en gezellig. Ook altijd wel wat voor kinderen re doen (skiën, sleeën, elk jaar anders), en een treintje, draaimolen etc. Ook zit de lego winkel / museum er naast.

17. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Eens :D
    In halsteren echt geweldig met een treintje en draaimolen waar ze gratis in mogen. (Ik stond er zo een uur te wachten tot mn oudste er genoeg van had :p ) Je kunt er ook leuke foto's maken voor je kerstkaarten ;)

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou wel voor een kleine kerstmarkt kiezen. Wij zijn een aantal keer met Duitse vrienden van ons naar kleinere kerstmarkten geweest die zij kenden. Als buitenlander kom je daar nooit achter, maar die waren echt heel leuk.

Een hele leuke was in Hattingen gewoon in het centrum. Ook in Gelsenkirchen zijn we een keer op een leuke geweest op een soort boerderij.
    Er is altijd wel wat lekkers te koop of wat leuks te doen voor kinderen en vaak geven wij de kinderen een paar euro om een mooie kerstversiering uit te zoeken zodat zij ook echt een doel hebben.

In Nederland vind ik het altijd nét niet leuk en meestal veel te druk. Kerstmarkten zijn wat mij betreft echt het leukst in Duitsland, haha.

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Intratuin Halsteren ziet er wel erg leuk uit, maaf wel net ff te ver rijden denk ik, ik neem aan dat je erg geen dsg vult?

20. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Wij zijn al twee jaar op rij naar een kerstmarkt geweest, wel met een bevriend stel zonder kinderen, waardoor we met 4 volwassenen en dus vier paar handen waren. Eerste jaar hadden we nog twee kids. Ene van 1,5 jaar en ene van 3 jaar. Vorig jaar zijn we geweest met drie kids. Baby van 4 maanden, kids van 2,5 jaar en 4 jaar.

Wij vonden het prima te doen. Dit jaar gaan we weer. Denk dat het ook afhankelijk is hoe je er zelf in staat en je omgaat met drukte (alhoewel ik de drukte best mee vond vallen). Wij zijn op de kerstmarkt in Luik geweest.

Deel Deze Pagina