slapen met knuffeldoekje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brenjomi, 18 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    leah is nu 5maanden en als ze slaapt wil ze altijd een doekje over haar hoofd, dat doet ze zelf. heb in de kinderwagen een doekje van lodger (van de negenmaandenbeurs) dat legt ze altijd zelf over haar hoofd. als ik het er vanaf haal dan ligt het er zo weer terug op (ook als ze slaapt)
    in haar bed leg ik ook altijd een knuffeldoek bij haar hoofd, want dan slaapt ze heerlijk.

omdat je overal leest dat dit niet goed is, vraag ik mij af of meer kinderen dit doen en of de moeders dat goed vinden.
    ik vind het goed dat ze het doet, als ze zo lekker slaapt mag ze van mij. ze kan zich er ook van onder draaien of het van haar hoofd halen (wat ze ook wel doet) dus het lijkt mij niet heel erg?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben het een tijdje gedaan om de prikkels weg te nemen, hier hielp dat soms en werd ze er dus echt rustig van als er een doekje over haar ogen lag. Maar ik vond/vind het altijd wel een eng idee hoor ;) -ik haal me wat dat betreft veel te veel in mijn hoofd denk ik...

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Waarom zou dat niet goed zijn? Die knuffeldoekjes zijn hartstikke veilig, daar kun je goed doorheen ademen.
    Mijn zoontje legt ook altijd voordat hij in slaap valt het doekje over zijn gezicht. Ik heb het nooit eng gevonden.

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

Doet ons ventje ook, hij vind het heerlijk om met zijn doekje in zijn gezichtje te wrijven als hij gaat slapen. Papa vind het wel eng, dus bij hem krijgt hij hem niet of hij haalt um snel weg hahahaha. Ik vind het niet eng, die doekjes zijn heus wel veilig en als hij eenmaal slaapt dan ligt dat doekje meestal aan de andere kant van zijn ledikantje :)

Moet ook zeggen dat hij het soms niet lekker vind, dan houd ie zichzelf alleen maar wakker met dat doekje. Dus de ene keer wel en de andere keer vind ie het maar niets! hahaha en ik altijd maar denken dat vrouwen zo wispelturig zijn :) ;)

5. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn zoontje slaapt ook met een doekje. Geen knuffeldoekje trouwens gewoon een dunne doek. En als ik zijn bedje verschoon krijgt hij ook schone doekjes.

6. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    :D ik vind het ook niet echt eng, want ze ademt gewoon door (in het begin luisterde ik wel eens) maar ik lees overal dat het heel gevaarlijk is? maar af en toe maken ze de mensen gewoon bang?

hier ligt in haar bed ook een hydrofile luier voor als ze spuugt, daar steekt ze sinds kort ook haar arm onder om hem tegen haar gezicht aan te leggen :)

weet niet of vriend het eng vind, hij komt over een maandje thuis, dus hij past zich maar aan ;) haha, want dan is ze het al zo gewend :)

7. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik probeer al bijna 10 maanden om hem te laten wennen om met zijn knuffeldoekje te slapen, maar hij ziet zijn knuffeldoekje niet eens liggen:(

anders vind ik het ook niet eng hoor, vind het juist leuker en ze voelen ook niet dat ze alleen zijn.

8. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    noa heeft ook een knuffelschaapje dat tevens ook een soort zacht lapje is met een belletje...t is dr grote vriend en hij gaat overal mee naar toe...in bed ligt hij naast dr gezicht en soms aan de andere kant van haar bedje..als ze overdag in de kinderwagen wil slapen dan trekt ze hemsoms over haar hoofd omdat het te licht is buiten of als de zon in de kinderwagen schijnt..

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse heeft ook knuffelbeestjes waar een soort doekje aanzit, 't is meer een handpopje geloof ik. Nouja, whatever 8)
    Ik vond het eerst ook eng, maar toen heb ik hem een keer zelf over m'n gezicht gelegd, en het ding was zo licht en luchtig, dat het me moeilijk lijkt dat ze er ooit kunnen stikken. Dus vanaf toen was ik echt gerustgesteld.

10. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Mijn dochtertje heeft ook een knuffeldoekje, ik vind het hartstikke lief als ze daarmee in slaap valt. Dan wrijft ze dat knuffeltje in d'r gezicht...
    Wel ga ik naar boven zodra ik hoor dat ze in slaap is gevallen en dan haal ik het van d'r gezichtje en leg het naast haar neer. Als ze dan weer wakker word is het eerst wat ze doet haar knuffeltje pakken en tegen brabbelen en dan hoor ik gelijk dat ze wakker is.

11. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Ons meisje heeft ook een dikke maand al een knuffeltje (heel dun) dat ze op haar oogjes legt als ze gaat slapen! Ze kan er gewoon door ademen, dus ben ook niet bang dat er wat gebeurt. Als ze slaapt en ik ga kijken ligt hij ook altijd naast haar.

Probeerde zo het speentje af te wennen, maar nu heeft ze dus allebei nodig om in slaap te vallen :rolleyes: :)

12. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    mijn zoon heeft al vanaf een week een knuffeldoekje.....ik vond t zo schattig hoe hij daar helemaal in kroop...en nu kan ie niet meer zonder...heb t nooit eng gevonden....hij legt m ook echt over zn hoofd heen...

13. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Die van mij slaapt met 2 knuffeldoeken en een knuffelschaap. Als dat er niet ligt, trekt ze het lakentje los en doet die over haar hoofd. Het is altijd een pestzooi in haar bed. Maarja zij slaapt zo lekker.

Deel Deze Pagina