Winkelen met peuter, hoe doe jij dat?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Buitenleven, 10 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

:D:D:D ik zie het helemaal voor me in de H & M! Mwah, achteraf kon je er zelf misschien ook wel om lachen denk ik?

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Met zoontje is het gezellig winkelen en hij houdt het ook lang vol en is geen weglopertje maar als ik echt voor mezelf wil winkelen is het wel fijn als er iemand mee gaat of dat hij helemaal niet mee gaat. Met 2 jaar nam ik nog wel de buggy mee, ook handig voor de gekochte spullen :D

3. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

10 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het enige dat we echt 'live' shoppen en passen zijn schoenen. Naar de supermarkt voor een paar boodschappen doen we ook samen. Voor de rest shop ik alles online. Ik heb zelf al een bloedhekel aan drukke winkels en dat gewurm in een pashokje of gezeul met een volle kar boodschappen, laat staan dat ik dat met een dreumes wil. Houden de postbodes ook werk :D

4. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Winkelen.. ik cross de hele stad door met mijn peuter. De wagen gaat standaard mee en hij loopt wat hij wil lopen en anders kan hij gewoon gaan zitten. Op mooie dagen gaan we soms helemaal lopend naar het centrum (3 kwartier enkele reis). Wij zijn gewend aan lange tochten maken en ik heb de wagen dan ook standaard bij me, omdat ik geen beperking in de afstand wil hebben.

Voor nieuwe schoenen gaat hij mee want hij heeft 'lastige' voeten, kleding houd ik hem gewoon voor en dan zie ik zo wel of dat gaat passen.
    Voor mezelf kleding kopen is sowieso al erg lang geleden :) en dat doe ik wel het liefste alleen vooral omdat het niet echt praktisch is met kind + wagen in een pashokje.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Niet geen hobby of ja een winkel. Cadeautje of zo ik vergeet altijd waar voor ik gekomen ben als ik de kinderen bij mij hebt kom altijd standaard met dingen thuis van oeps dat was de bedoeling niet. haha.

Nee liever allee en liever helemaal niet ik shop niet zo graag ook niet alleen.!!

6. Apple2015

Apple2015 Actief lid

23 okt 2015
    252
    0
    16
    Ik koop meestal online kleding maar heeeel soms ga ik de stad in. De kleine moet dan in de buggy. Ze kan zich een uurtje rustig houden en dan begint ze te brullen en te krijsen. Meestal geef ik haar dan de iPad. Die zit in een hoes met een stevig oog er aan waar een touw doorheen zit en die bevestig ik aan de buggy. Ze kan dan filmpjes kijken en spelletjes doen. Dan hoor je haar de eerste uren niet meer :D

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.809
    4.192
    113
    In de leeftijd van 2 jaar ging mijn oudste heerlijk mee, dat vond dat gezellig. Drankje ergens doen, wat eten, kleertjes kijken. Mijn jongste nam ik op die leeftijd niet mee shoppen. Wel voor boodschappen natuurlijk maar niet uitgebreid winkel in winkel uit voor kleding. Tegenwoordig kan de jongste prima mee winkelen voor hem. Hij past dan ook in de winkel maar het moet geen 6 uurtjes duren want dan is hij het zat. Shoppen voor mezelf doe ik met de oudste, met mijn man of met een vriendin. Of heerlijk alleen. Shoppen is gezellig en ontspanning en niet gestress omdat ik een kind om me heen heb

8. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Niet

Ik hou niet van shoppen en al helemaal niet met kids.
    Nouja, de oudste mag bij gratie weleens mee.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.632
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Met de oudste kinderen van 10 en 12 jaar kan ik prima winkelen want ze krijgen graag nieuwe kleding.
    De jongste van 3,5 jaar gaat hooguit mee voor een jas en schoenen maar dat vind ik al een hele opgave.
    Toevallig vanmorgen een lading kleding online besteld😉
    Hier zit ze al ruim een jaar niet in de buggy dus ik ben haar ook vaak zoek en heb een bloedhekel aan roltrappen.

10. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat bof ik met mijn zoontje, zo te lezen. Hij houdt van winkelen, dat vindt hij echt leuk. Ik neem de buggy gewoon mee, hij mag zitten als hij dat wil.

Als ik klaar ben met winkelen zegt hij vaak: nog meer winkels?

We doen het dan ook geregeld als uitstapje, lekker samen de hort op.

11. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Dit dus.

12. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

haha ja. Ik dacht ook meer van uh duh dat had je ook wel kunnen weten dat hij dat ging doen. :D

13. Keekje

Keekje Actief lid

15 feb 2016
    183
    0
    0
    Haha dus dat.. Neem ze alleen mee voor doelgerichte boodschappen. Kan me herinneren dat ik als kind winkelen vréselijk vond, dus ga die van mij het ook niet aandoen om ze te laten wachten terwijl ik door kleding struin, laat staan het ga passen..

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als het echt mijn plan is voor kleding / schoenen te shoppen dan ga ik zonder kinderen. Maar als ik voor andere dingen in de stad ben en ik zie toevallig wat, ga ik wel gewoon even passen hoor. Ik zoek wel een pashokje zo ver mogelijk achteraan / uit het zicht vanwege de onbedwingbare behoefte die peuters voelen om met zo'n gordijn kiekeboe te gaan spelen...

Voor andere boodschappen neem ik ze mee. Zoals al eerder gezegd, maar ik het zo leuk mogelijk. In mijn geval zonder 50 cent muntjes trouwens. Ik ben zo'n 'cheap skate' die haar kind gewoon in een stilstaand autootje zet. En als er niemand oplet, duw ik er zelf een beetje tegenaan, haha.
    Verder hebben wij een speelpleintje in het winkelcentrum, een roltrap en een paar muurtjes waar ze aan de hand heel spannend over kunnen lopen. Entertainment genoeg dus. En dat wissel ik dan een beetje af.

Als ik heel lui ben, zet ik onze zoon van 2,5 gerust nog even in de kinderwagen. Dan hoef ik minder op hem te letten en heb ik bovendien een mooie winkelwagen. Maar als ik niet te veel nodig heb en voldoende tijd, dan laat ik hem gewoon lekker lopen. Voor de zekerheid neem ik wel de heupdrager mee. Gaat het echt niet meer, dan zet ik hem daar gewoon in.

15. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Als ik voor hen ga shoppen dan neem ik ze mee, het liefst eentje per keer. Maken we er een gezellig ochtendje of middagje van met een lekker broodje. Met name mijn oudste vindt dit geweldig. Wanneer ik voor mezelf ga shoppen dan neem ik de kinderen liever niet mee, ook niet wanneer manlief er wel bij is, want ze hebben het geduld gewoon niet om even te wachten, ik hoor dan ongeveer iedere minuut dat ze naar huis willen.

16. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Hahaha Vlinder :D
    En Tupp!! Die opmerking van jou 'als niemand oplet duw ik er zelf tegenaan' hihihi :D
    Zie het al voor me!!
    Ik heb ook niet persé de behoefte om te gaan winkelen met peuter. Ze vinden het lopen in de stad erg leuk, maar gaan alle kanten op en dan kom ik nergens aan toe. Wat ik ooit wel doe is n doordeweekse ochtend met m'n moeder samen en t kind in de buggy n paar winkels langs. En dan idd ergens koffie drinken of n broodje eten.
    Dan blijft t voor iedereen leuk :D

17. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Je zult het wel serieus bedoelen maar ik moet zo vreselijk lachen om jouw stukjes; eerst over kiekeboe spelen met gordijn( nooit bij stilgestaan:)) en dan het stuk over het autootje " als er niemand oplet , duw ik er een beetje tegenaan" :p:p:p
    Ik denk dat ik niet meer langs zo'n apparaat kan lopen zonder hieraan te denken in het vervolg:D:D

18. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    Zelf hb ik een behoorlijke hekel aan winkelen, maar mijn dochter vindt het een feestje! Wil ook alles aanraken en kiest ook dingen voor mij uit :D heeft ook overal een mening over; oh nee hoor, dat is een lelijke kleur of oh mama, wat een mooie glitters op die hakjes!
    De Primark vind zij een feest! (Ze mag altijd iets helemaal zelf uitkiezen)

19. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met de oudste (7) kan ik heel goed winkelen en zelfs al lekker lunchen en gesprekjes voeren dat wordt steeds leuker :) , de jongste (bijna 4) is echt onmogelijk, zodra we in de stad lopen wil ze worden gedragen, gelukkig zeurt ze niet om speelgoed of snoep en accepteert ze prima "nee" maar ze is liever lui dan moe, geen winkelmateriaal dus :D

Ja ik shop ook online, dat is ideaal naast werk en gezin en huishouden, 's avonds in alle rust shoppen terwijl de kinderen slapen.

Ik denk niet dat we als moeders minder aankunnen maar dat we gewoon een drukker leven hebben in deze tijd.

20. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Winkelen met mijn driejarige doe ik alleen als het moet.
    Meestal alleen de hoognodige boodschapjes. Echt lekker winekelen doe ik liever zonder hem. Hij loopt ofwel weg ofwel weigert om nog een stap te verzetten. Hoe vaak ik hem al niet letterlijk onder mijn arm heb genomen. En dan al die autootjes waar hij in wil, en de huilbui die volgt als we dat niet doen. Dan heb ik al gegeten en gedronken, haha.

Soms gaan we wel eens op zaterdag naar de markt in de stad en dan lopen we nog wel eens een rondje door de dichtstbijzijnde winkelstraat. Dan zit hij meestal in de rugdrager.

Deel Deze Pagina