Inmiddels gaat winkelen prima met mn twee meiden, ze blijven goed bij me en willen over het algemeen ook prima kleding passen... soms iets té prima In de tijd dat onze oudste wat beter begon te lopen qua doorlopen dan (rond anderhalf, 2 jaar dus) ... hebben we een tuigje gekocht. Ze flitste alle kanten op in een drukke winkelstraat... en dan waren mn vriend en ik ook nog samen Dr hand vasthouden mocht niet, in de wandelwagen wilde ze niet.... als in... moord en brand schreeuwen. Ik was er vlot klaar mee, ben de dichtstbijzijnde babyzaak ingelopen en heb gevraagd om zo'n kinderstoel tuigje. Aangeschaft, dochter het tuigje aangetrokken en er provisorisch een "lijn" aangemaakt. Dochter blij, want ze mocht "los" lopen en wij blij want ze kon niet verder dan 2-3 meter van ons weg maar wel "onder toezicht". Het veroorzaakte wel wat rare blikken van omstanders, maar ik heb liever rare blikken dan dat mn kind kwijtraakt. Of erger nog wordt platgereden omdat ze ineens wegglipt.
niet ik heb er dan ook nog een baby bij en dat is echt geen succes het is niet leuk voor mij maar ook niet voor hem ik shop online of als hij op de peuters zit boodschappen doen, afspraken bij de dokter etc vind ie wel leuk en dat gaat ook prima
Nou euhm, niet. Als ik even in een winkel moet zijn ga ik even in m'n pauze of na werk. En voor de rest zoveel mogelijk online.
Ik neem meestal zijn vader mee zodat hij hem kan vermaken. Zijn vader verveelt zich ook stierlijk tijdens het shoppen, dus dan kunnen ze zich samen bezig houden. In mijn uppie met ons kind is het alles behalve relaxed. Hij rent alle kanten op, zit overal aan, duikt overal onder en trekt ook nog eens alles uit elkaar of gooit dingen overhoop. Bovendien heeft hij gezien hoe zijn vader reageert op mij tijdens het winkelen - ja mooi, maar niet nodig toch, kom we gaan - en verwacht hij binnen een paar minuten weer buiten te staan anders gaat hij lopen jengelen. Met daarbij ook nog de kanttekening dat mijn peuter altijd een volle poepluier heeft op het moment dat het NIET uitkomt. Alsof hij wacht totdat we door de winkelstraat lopen, de meter in de parkeergarage loopt en we binnen zoveel tijd terug moeten zijn, we buiten bereik van 800 meter zijn van een Hema-toilet met babyverschoningsruimte, wanneer je in een broeiend klein kleedhokje staat om leuke kleding te passen en dan ineens heeft hij een poepluier waarbij je de halve winkel uit wordt gestonken. Kortom; ik ga liever alleen. Met mijn peuter ga ik alleen af en toe de kruidvat of de supermarkt in voor een 'boodschapje'. Shoppen doe ik of alleen of online.
Oh er komt elke keer zeker een rimpel bij als ik toch ga shoppen met zl. Een tijd lang wilde hij niet meer in de tula/buggy. Dan was het meer achter hem aan rennen en tussendoor dingen uit de schappen graaien (en dat deed zl ook ja). Dat deed ik dus alleen als ml of oma mee was. Nu gaat het beter. Ik neem een bakje met nootjes, rozijntjes en andere lekkere hapjes mee. Daar is ie best een tijdje druk mee en sinds dien krijg ik hem dan in blokjes van een kwartier/half uur in de buggy. Wat ook goed werkt is speelgoed op wieltjes en trekkoord eraan Of iets wat je vooruit laat rollen). Dan loopt hij heel geconcentreerd achter me aan. Online is makkelijker ja, maar soms is nieuwe mode aan volle rekken leuker om tussen te snuffelen. Oh en ik ga alleen als hij goed geslapen heeft, het nog ochtend is en ik zelf goed gemutst ben. Anders mislukt alles
Winkelen met een peuter is zo gemakkelijk! stap 1, geef je kind rozijntjes stap 2, neem je tablet en ga zitten stap 3, ga naar de website waar je wil shoppen stap 4, shop stap 5, tussendoor nog wat rozijntjes geven aan je kind
Als ik alleen met haar ben gaat het prima, dan is ze heel braaf, geeft ze een hand en kan ik zelfs kleding passen! Maar als we met zn drieën gaan dan is het een ramp, geen hand willen geven, dwars doen en in de winkel doet ze alles wat niet mag. Maar ik zou zeggen, gewoon proberen. Hier geen oppas/opa en oma in de buurt, dus ze zal toch mee moeten.
Ik zit nog te peinzen hoe ik het straks met het naar de kapper gaan moet organiseren XD Ik moet Vl. Sowieso mee sleuren omdat het voor hem echt hoogste tijd is. Daarbij heeft hij ook kleding nodig. Vrees dat dat shoppen met 3 kinderen word....
Haha, wij hebben ook een tuigje gekocht. Onze dochter begint nu steeds meer te lopen en over een tijdje gaan we op vakantie naar Marokko. Ik zie het al helemaal gebeuren dat ze niet in de draagzak/draagdoek wil en zelf wil lopen, precies als we in een drukke straat of in één van de souks zijn. Dan maar rare blikken. Ik wil mijn kind niet kwijtraken en al helemaal niet in een land waar ik zelf niet eens de taal van spreek!
Ik nam toen nog wel de buggy mee voor hem als ik de stad in ging. hij mocht dan wat stukken zelf lopen en als hij moe begon te worden ging hij in de buggy. Ging prima. Echt uitgebreid shoppen doe ik sowieso zelden. Is altijd goed gegaan, pas nu hij 4 is en steeds meer een eigen mening heeft is shoppen niet meer zo leuk.
vl. als in vriendlief ???? die kan lekker alleen is volwassen toch. joh je hebt dan een afsprak bij de kapper en ga daarna even wat nieuwe kleren kopen. neem ook even wat lekkers voor mij mee voor vanavond. KLAAR!
Ik zou je vriend lekker alleen erop sturen. Naar de kapper en kleding kopen moet hem echt wel zelf lukken. En als jij gaat winkelen/naar de kapper lekker de kinderen bij hem laten.
Niet, winkelen met kinderen is een soort van zelfkastijding. Ik pieker er niet over en plan dat soort dingen als man thuis is of als ik een vrije dag kan nemen als ze bij de gastouder zijn. Veel fijner en veel effectiever.
O wij gingen altijd met de fiets en de fietskar. Dan fietste ik van winkel naar winkel...kinderen achter in de kar. In de winkel gewoon lopen en daarna weer in de kar naar een volgende winkel. Maar uitgebreid shoppen doe ik het liefst alleen...nou ja...nu ook wel met dochter...die het ook heerlijk vindt om winkel in winkel uit te gaan.