Winkelen.... Wat een drama!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimK, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Nee niet omdat ik zo'n vervelende kinderen heb maar omdat ik vlakbij een gedeelte winkels woon die allemaal duwdeuren hebben.... Van die zware glazen deuren die je dus open moet duwen... Echt enorm handig met een kinderwagen. Not! Hebben jullie daar nou nooit last van? Het ontneemt me echt een beetje mijn lol om te winkelen :(.... Nouja bijkomend voordeel, ik ga zo een stuk minder geld uitgeven :p

2. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Echt niet over nagedacht idd! Besef me nu ook ineens hoe lastig het moet zijn in een rolstoel allemaal... dan is het nog moeilijker allemaal.
    Misschien achterstevoren naar binnen? Met je achterste de deur open duwen?

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Jup herkenbaar. Ik sta altijd zo te stuntelen.

4. KimK

KimK Niet meer actief

Ja dat zou een optie kunnen zijn! Ik heb er dus ook echt nooit over nagedacht.... Dat t zo lastig zou zijn....

5. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Draagdoek is de oplossing ;). Ik ken zulke deuren ook helaas maar daarom gebruik ik ook geen kinderwagen. Veel te onhandig die dingen.

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Haha, gewoon achterstevoren naar binnen. Je kunt met je rug de deur open duwen en dan de wagen achter je aan naar binnen trekken. Heel simpel :p

7. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Open duwen is niet zo erg, maar de deur open trekken met een kinderwagen is nog vervelender. Dan sta je jezelf echt in de weg.

8. KimK

KimK Niet meer actief

Dat is heel fijn voor jou maar met twee kinderen (14 maanden en 3 weken) lukt dat niet.

9. KimK

KimK Niet meer actief

Ja maar sommige van die deuren zijn trekken, dus dan werkt dit niet bedacht ik me net haha! Pffff vermoeiend! Alleen winkelen is dus geen succes meer....

10. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar haha, liever ga ik zonder.. maar 2 uur je kind tillen is niet zo eenvoudig.

Dus dan is het optie buggy. De winkel in gaan gaat nog goed (als het een duw deur is), maar eruit.. haha buggy naar achteren trekken, deur open trekken, linker voet tegen de deur houden, stretchen tot ik net bij de duwstang van de buggy kan, arm verrekken omdat het een totaal verkeerde houding is, buggy en kind 3 keer stoten tegen de deurpost en dan eruit. Wel hopen dat het zo'n rem deur is, zodat je zelf snel genoeg weg bent zodat je de deur niet weer hard tegen je kont krijgt (A)

Gelukkig zijn er vaak ook behulpzame mensen die de deur even voor je open doen, al moet ik zeggen (niet gemeen tegen de Belgische leden bedoelt) dat die behulpzaamheid hier in België echt een stuk minder is.. net of ze "most funniest home videos" aan het kijken zijn maar dan zonder het lachen. Grrr

11. Nati

Nati Niet meer actief

Yep, ken het probleem ook!
    Daarom ga ik altijd met draagdoek en tegenwoordig met de Mei Tai winkelen en boodschappen doen. Bijkomend voordeel is dat dochter daar wel stil in is en in de wagen steeds zit te 'zeuren'.

Ik denk vaak dat het met een rolstoel niet te doen moet zijn, zonder hulp kom je sommige winkels echt gewoon niet in! :$

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja hoor, kan gewoon :) Kleinste op je buik, grootste op je rug. Alleen kun je dan geen kleding meer uitproberen :)

13. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier opent iedereen duren voor mij hihi ;)) ook om de hoek kleine winkels ze zien gewoon iemand aanlipen doen deur open of staat die ook gewoon al open..
    Heb nooit als probleem ervaren en ik loop met wagen en met hondje nog bij ;)

14. beccie

beccie Niet meer actief

idd heel irritant.
    ik kom hier ook nooit bij de blokker, die hebben in het midden van de winkel een verhoging van 4 treden. om verder te kunnen. maar ze hebben dus niet gedacht aan buggy`s , rolstoelen, rollators etc,
    ik snap dat echt niet. doe dan 1 kant van de trap die schuin afloopt ipv treden.
    maar daar kom dus nooit.

een tijdje terug stond ik nog te klooien voor die trap van hoe kom ik boven. iemand die bij die blokker werkt die stond gewoon boven aan die trap naar me te kijken. en niet effe helpen natuurlijk.
    ik zei toen iets te hard. ik ga het wel ergens anders kopen en ben weg gegaan.

15. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad! hema en kruidvat vind ik altijd zo'n crime Door alles wat de paden blokkeert! Voel me altijd zo'n olifant in de winkel :)

En laatst, was dan niet met winkelen maar lunchen, zaten we in een lunchroom en toen wij klaar waren zaten we zo'n beetje ingebouwd door een andere kinderwagen en iemand aan de andere kant die deed alsof hij ons niet zag en niet op schoof. Wilde de bediening m'n kinderwagen wel even er over heb tillen! Ja ehm dacht het niet! Dus toen even die persoon duidelijklaten merken dat hij toch echt aan de kant moest...

16. KimK

KimK Niet meer actief

Nou ik kan echt prima mijn Ergobaby omdoen of mijn draagdoek voren knopen maar eerlijk? Ik heb gewoon echt geen idee hoe ik er twee moet dragen/knopen. Nee echt zou dan veelste bang zijn dat diegene die achterop zit valt. Zo bedreven ben ik nou ook weer niet. En hier in buurt geen draagconsulentes. Anders zou ik dat doen nl.

17. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Oh gelukkig. Ik dacht dat het aan mij lag, dat ik daar zo verschrikkelijk onhandig mee ben. :D
    En dan heb je de deuren gehad, staat er in de winkels van alles onhandig in het pad...

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zit je al op draagpraat? Misschien woont er wel een draagmama in de buurt die ervaring heeft met dubbeldragen en je wil helpen?
    Ik vind het zelf namelijk een crime om met buggy de stad in te gaan. Eerst al de auto of de bus, (quinny zapp, vind het een onding om in en uit te klappen, dus als het even kan, vermijd ik dat zoveel mogelijk), maar in de stad dus ook hopeloos met buggy, al die deuren. Nou is onze oudste zo groot dat ze OF op school zit dan, OF zelf loopt, dus heb zelf geen ervaring met dubbeldragen, maar met de leeftijden van jouw kleintjes moet het nog fijn kunnen :)
    Misschien even een tijdje oefenen met alleen de oudste op je rug? Beetje vertrouwen krijgen en dan lekker eens de stad in zonder wagen? :)

19. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Heel irritant die deuren. Onze bakker heeft ze. En ook nog met een trapje ervoor! Gelukkig zijn ze wel altijd behulpzaam, maar brood halen doe ik tegenwoordig met de draagzak.
    En probeer maar eens door een kruidvat te lopen met wagen. Dat is ook een drama bij ons. Alles volgepropt. Was met zwangere buik al geen doorkomen aan. Dus nu helemaal drama.

20. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    T valt hier nu gelukkig wel mee maar ik heb bijna een jaar in een rolstoel gezeten en ik kan je vertellen dat is echt geen doen in je eentje, echt heel vervelend.

Als ik nu een deur tegenkom dan duw/trek ik de deur open zover mogelijk of probeer hem vast te zetten of vraag ik aan iemand of ze hem even open willen houden en ga dan met de wagen erheen maar dat was met de rolstoel geen doen.

Ze zouden daar toch een betere oplossing voor moeten vinden zou je denken..

Deel Deze Pagina