winkelergenis

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Nee zeker niet raar dat je de moeder er op aanspreekt. Ze kan inderdaad hem buiten laten eten en daarna in jullie winkel gaan winkelen.

Goed gehandeld hoor.

Flauwe opmerking dat je dan wel geen kinderen zou hebben. Heeft er niks mee te maken.

Zoethoudertjes doe ik ook. Ik noem ze alleen gewoon tussendoortjes. Als we winkelen geef ik wel een appel of een koekje.

2. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Sooow ongelooflijk! Je hebt groot gelijk!
    Mn moeder heeft 15 jaar lang zelf een kinderkledingwinkel gehad, en wat die al allemaal uit dr vloerbedekking heeft kunnen schrobben..;)

Lekker makkelijke opvoeding ook trouwens, wat lekkers geven als ze gillen..maargoed dat is iedereen voor zichzelf natuurlijk;)

Ik geef ons meisje iig niet zoiets voor we een kledingwinkel in gaan. En mocht ze iets aan't eten zijn en er werd me gevraagd om dat af te pakken omdat het niet mag in de winkel, neem ik haar dat gewoon af of gaan we het buiten de winkeldeur op eten. Makkelijk zat toch:)

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Die opmerking van haar vond ik niet zo netjes..

Maar hoe ver wil je hierin gaan, en in wat voor kledingwinkel werk je? Wanneer ik (sporadisch) eens aan het winkelen ben en moet mijn kind zoet houden krijgt het wel een krentenbol ofzo in de kinderwagen, kruimeldingen geef ik sowieso niet en lopen met eten is bij ons uit den boze. Wanneer ze iets laat vallen ruim ik het meteen op. Ik ga dan overal wel naar binnen aangezien mijn dochter bijv wel meer dan een half uur over een krentenbol kan doen, zou je mij dan ook wegsturen ts?

Ik zou dat persoonlijk namelijk wel een beetje zeurdiger vinden en zou dan ook meteen weg gaan.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik vind dat je goed gehandeld hebt. Het is ook niks persoonlijks bedoeld en zo pakte zij het wel op en dan ook nog die opmerking tegen haar kindje 'jij bent hier niet welkom'.... nou jaa zeg... En de ene ouder zal netjes de kruimeltjes van de vloer rapen maar een hoop mensen ook niet, dat kun je niet per geval bekijken en dus moeten die huisregels door iedereen gewoon nageleefd worden.

5. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Het kan misschien een beetje zeurderig overkomen, maar bekijk het eens van de andere kant.

Het is een bedrijf, die moet over het algemeen eerst investeren in de producten die ze verkopen. Als een product onverkoopbaar wordt doordat er iemand, kind of volwassene, een vlek erop maakt met eten/drinken, dan verdient dat bedrijf de gemaakte investering niet terug, kan het de overige kosten niet dekken en maakt het geen winst.

Volgens mij is een verbodssticker op de ingang van een winkel toch duidelijk genoeg.

6. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Niet eten is niet eten!!!!!
    Dus ik vind het niet gek dat je erop attent gemaakt wordt.

Ik werk zelf in een speelgoedzaak en wat we daar allemaal vinden.... Officieel mag er ook niet gegeten worden.
    Volwassenen of oudere kinderen maken we erop attend en krijgen dan ook dom commentaar. Vooral in de zomer als ze met een ijsje naar binnen willen: "denk je dat we niet kunnen eten ofzo???". (alsof het daarom gaat).

Kinderen in buggys/kinderwagens laten we oogluikend toe.......

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Je hebt gewoon de huisregels gevolgd, goed aangepakt.
    Dan kan die lastige klant hoog en laag zeuren, maar zij zit mis.

Ze had ook even een paar minuten kunnen wachten om de winkel binnen te gaan, wachten totdat het kindje zijn lekkers op had gegeten.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja ik snap het wel, het is alleen jammer dat hier in NL blijkbaar bij sommigen alles zo strak volgens de regeltjes moet omdat het anders fout gaat. Een kind in een buggy met een koekje of krentenbol zal heus geen product onverkoopbaar maken, want als het goed is kan zo'n kind ook nergens bij. Maar zodra iemand anders met een patatje denkt de winkel in te kunnen lopen en wordt gevraagd het even buiten op te eten begint diegene weer te janken dat een kind met een koekje wel mag 'dus waarom ik niet?'.. ;)

Gelukkig ben ik nog nooit aangesproken op het feit dat mijn dochter een krentenbol at in de kinderwagen in de hema of H&M ofzo, dus gelukkig zijn er wel gewoon winkeliers die een beetje inspelen op de situatie.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    helaas eten kindjes vaak niet even hun lekkers op maar nemen zo nu en dan een hap om vervolgens weer even half kauwen om zich heen te staren, met halve boterham ben ik hier al een half uur bezig.

al is een kaascroissant ook niet zo slim om mee te nemen in een winkel.

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Pfff belachelijk. Mijn dochter krijgt wel eens wat als we aan het shoppen zijn, maar als er zo'n bordje of sticker bij de ingang zit, gaan we daar niet in als ze net wat gekregen heeft. Dan kom ik 10 minuten later terug als ze het op heeft.

Wat een stom mens om dan gelijk een mail te sturen. Trut.

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja en als hij het buiten had opgegeten en terug was gekomen had ie nog steeds gore (vette) vingers gehad.

Met kids winkelen kan soms zoiezo een ramp zijn (te smalle paadjes) nergens geen wc, amper service soms kan dan een koekje even een zoethouder zijn omdat het toch soms even duurt.

Ik ga zelf vaak alleen want met 2 kids kleding winkelen begin ik geeneens aan (ja een shirtje ofzo maar meer niet)

Ik ga eens per seizoen even alleen en pas het thuis wel, is veel handiger.

Regels zijn regels op zich alleen als je probeert te winkelen is soms je kids zoethouden wel even makkelijk omdat je anders niet KAN winkelen, ik vind dan wel dat moeders goed moeten kijken of ze niet morsen en nergens aanzitten, mijn kids mogen zelfs met schone handen nergens aanzitten. Dus snap wel dat ze het lastig vind maar goed dat veranderd de regels niet.

Wij hebben een snoepwinkel gehad en mensen zijn soms echt aso, een dropje proeven en als ze hem dan niet lusten TERUGSTOPPEN in de bakken, dan kan je heen de bak zowat leeghalen GRR!! of keihard in spekjes gaan prikken en alles op een andere plek leggen (kids die rondlopen)

Goed wij hadden een kindvriendelijke winkel dus dan is dat een consequentie maar leuk is anders..

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    oja weet ik wat ik wel onzin vind dat je de sligro niet in mag met kids!

Ik moet doordeweeks dingen halen voor de zaak heb geen oppas dan en heb 2 kids dus kan dan dus niets halen, dan ga ik vaak maar naar de Makro ofzo maar dat vind ik echt zo irritant..

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    waarom?? :(

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    waarom ik dat irritant vind?

Omdat ik dan geen spullen kan halen voor de zaak of bedoel je waarom ze er niet in mogen, onze dochter van 3 maanden in een maxi cosi mocht zelfs niet erin..:(

15. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Irritant ja, vroeger mocht je de makro ook niet in als je onder de 12 jaar was. Moest toen bij de toiletjuf gaan zitten van mn ouders hahaha wat baalde ik toen;)

ontopic: Ik moet eerlijk zeggen dat ik er bij mezelf wel op let. Dus als ik iets aan het eten ben dan wacht ik tot ik klaar ben en ga dan een kledingwinkel in. Maar als mn dochtertje aan het eten is, kan dat ook ff duren, dan kijk ik niet steeds voor ik een winkel inga of ze al klaar is of niet;)

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    hahaha ja waarom mogen daar in hemelsnaam geen kinderen naar binnen? wat een onzin van je dochter, waren ze bang voor een rondrennende relbaby?.. ;)

17. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Denk dat ze bedoelt waarom je de sligro niet met kinderen inmag ;)

18. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    nou dat is idd erg irri..
    en idd bij de makro mag je dus ook niet met een buggy naar binnen, tja sta je dan met een kind die niet in een maxi-cosi past en dus ook niet in die fijne karren die ze speciaal hebben voor kleintjes..;)

zou eens een goeie zijn om karren aan te schaffen waar je kind in kan zitten, net als bij de supermarkt..

sorry was ff offtopic..

19. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Af en toe loop ik ook weleens een winkel binnen terwijl mijn dochtertje iets aan het eten is. Maar zij zit wel in de buggy en ik let er dan ook echt op dat ze nergens aan kan komen en dat het niet kruimelt. En ze eet altijd erg netjes; als ze niet meer hoeft dan geeft ze dat weer netjes terug aan mij en gooit het niet van zich af. En als een verkoopster naar mij toe zou komen (zoals ts dit gedaan heeft), dan zou ik netjes naar buiten gaan. Want ik weet zelf ook wel dat het inderdaad in de meeste winkels een huisregel is dat er niet gegeten mag worden in de winkel.

Dus ik vind de reactie van die moeder zwaar overdreven en ook nogal asociaal.

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Oke moeders reageerde aso.

Maar kan die moeder ook begrijpen. Wahaha misschien was het kind net stil en had ze er al de pest over in dat het kind moelijk was tijdens het winkelen. Mijn hobby is het niet met kinderen winkelen haha, Meestal zetten ze het op een bleren en ja ik geef ook wat in de handen/mond lekker zoethoudtje letterlijk en figuurlijk.

Misschien had die moeder gewoon haar dag niet en reageerde ze het zo via jou. Geef haar geen gelijk maar snap het wel uit frustratie oog punt.

Geven en nemen is mijn motto, Ja ook hier bij. Regels zijn regels maar om op elke slak zout te leggen. Een kind in de kinderwagen zal niet snel aan de kleding komen wel een kind dat rond loopt.
    En je moet toch aan het einde van de dag de winkel stofzuigen wat maken die paar kruimels extra dan uit maar ja zo denk ik er over en ben er van bewust dat niet iedereen deze mening deelt.

Als het vies bagger weer is vraag je ook niet de klanten hun schoenen uit te doen dat geeft ook een pest zooi.

En zag aan je onderschrift dat kids krijgen niet van zelf gaat. Wil je niet kwetsen dat is totaal niet mijn bedoeling.

Maar het is waar sommige dingen krijgje pas echt mee als je kinderen hebt.

Deel Deze Pagina