groot gelijk heb je! Bovendien is het zo; Bij het betreden van de winkel gaat de klant akkoord met de huisregels......
Ik werk als filiaalmanager in een grote boekenwinkel, en ik schrijf per jaar voor honderden euro's boeken af, omdat er koffie overheen is gegaan, vette vingers inzitten, plakkerige snoepzooi etc. Ik kan helaas een boek niet makkelijk even in de wasmachine stoppen.... We hebben een duidelijke sticker bij de ingang, maar helaas...de meeste mensen lezen niet goed (zelfs niet in een boekwinkel ). Waar ik al niet voor uit gemaakt ben: voor alles wat mooi en lelijk is. Het dieptepunt was, dat iemand nog eens even een grote hap friet met mayo nam, lekker fijn maalde en het zo in mijn gezicht spuugde. Nou ik kan je vertellen, dan voel je ontzettend vernederd hoor. Dit is boven alle boze en lelijke opmerkingen echt het allerergste wat ik in mijn 10jarige winkelervaring heb meegemaakt. We hebben zelf even "geworsteld" met waar we de grens zouden leggen; kan een appel wel, en een broodje niet? Een flesje water wel en een kop koffie niet? Helaas was dit onbegonnen werk: klanten met appel wezen naar klanten met broodje "waarom mag hij/zij wel", en "ik mors niet hoor....". Nu trekken we noodgedwongen dus 1 lijn: niet eten en drinken. We hebben ruim 1500 betalende klanten per dag (dus meer mensen over de vloer) en dagelijks grote zendingen. Kan dus niet met een bezem achter iedereen aanlopen!
Vind het ook altijd zo vreemd dat waneer personeel iets zegt meteen wordt gereageerd over klantvriendelijkheid. Maar een klant blijkbaar zelf wel brutaal en associaal mag zijn. Winkelpersoneel zijn ook gewoon mensen hoor. En mensen behandel je met respect.
Nu zeg ik: groot gelijk! Die vrouw vatte het iets te persoonlijk op! Maar ik heb ook nog geen kinderen. Zal er wel proberen op te letten als de kleine er wel is.. Misschien dat ik stiekem wel een minirijstewafeltje geef of iets.
dat meen je niet zat hier met open mond (wel zinder patat en mayo) Jakkes nog aan toen wat lomp (ps: boeken met vlekken wil ik wel tegen gereduceerd tarief kopen hoor)
@ts: ik geef je groot gelijk. Ik neem mijn dochter (2) alleen heel af en toe een mee naar een rondje Hema, Blokker, Kruidvat enz. en dan krijgt ze een cracotte (of rijstwafel of iets anders 'droogs'). Winkelen doe je niet met een kind want die vinden daar helemaal niks aan en dat weet die moeder waarschijnlijk echt wel
hahaha, die honderden euro's betreffen boeken die ECHT niet meer kunnen! Kleine vlekken en viezigheden gaan eens in de zoveel tijd op de weg=wegtafel (maar ook dan moet je een deel afschrijven).
ik geef je groot gelijk!!! Regels zijn regels. Al geef ik wel eerlijk toe dat ik mijn zoontje ook een sultana geef of een biscuitje. Maar als een personeelslid mij vraagt of ik het koekje weg wilt doen vanwege de regels dan geef ik hier echt wel gehoord aan. Ik zal het koekje niet afpakken maar dan ga ik wel even naar buiten ofzo totdat het koekje op is. En je kan mij niet wijs maken dat als dat kindje van haar het broodje op heeft, dat ie erna meteen gaat krijzen en doen. Voel je vooral niet schuldig. Jij volgt ook gewoon de regels. Dat mens moet zich schamen dat ze nog een mail stuurt ook! Achja, sommige mensen nemen het iets te letterlijk dat klant koning is. Ook een blauwbloedje heeft grenzen Iemand zei iets over dat kids in buggy niet aan kleding enzo komen...? Nou echt wel hoor Mijn zoon vind het heerlijk om tijdens het rijden langs de rekken, met zn handje langs de kledingstukken te gaan omdat ze dan zo vrolijk mee bewegen. Tja probeer zoiets maar tegen te houden als de paden niet zo breed zijn in de winkels. Ik heb zelf ook in een kledingwinkel gewerkt en heb me toen rot geergerd aan de broodjes tussen de stapels kleding. Dit is me altijd bijgebleven en zorg er zelf dan ook voor dat mij/me zoon, dit niet zal overkomen. Droge biscuitjes tot daar aan toe.
Het zijn gewoon regels, net als dat wanneer het stoplicht op rood staat, je moet stoppen. Ik kan daar altijd zó boos om worden. Ik sta zelf ook in een winkel met veel regels. Legitimatieplicht bij het kopen van tabak. Mijn God, wat een gezeur ik daarover krijg. Het is gewoon de wet, laat je id zien. Bij TS staat er een sticker op de deur, dus dan mag je niet eten; ook kinderen niet. Klaar. Geen gezeur!