Nog meer Annie Sloan gebruikers hier? Vandaag begonnen met mijn eerste project, een kast voor op de babykamer.. een before en een in between. Morgen nog een laag en dan wat meer kruislings aanbrengen! Dit is trouwens 1 deel French linen op2 delen old white.
Yup. Paar meubels ermee gedaan en er snel weer vanaf gestapt. Wat een troep is het. En daarna nog meer werk gehad om het eraf te krijgen. Veel meer werk dan wanneer ik het met gewone verf gedaan zou hebben. Leek zo makkelijk. Kast schilderen zonder te schuren. Keurig de wax er overheen gedaan zoals ze aan raden. Vlekken trokken erin. Even er tegenaan botsen en er vlogen hele stukken vanaf. Zonder beschermlaag stoot en veeg je het er zo vanaf met een natte doek. Met beschermlaag is het een drama om het er vanaf te krijgen als je het meubel ooit eens met gewone verf zou willen verven. Ik heb het er echt vanaf moet beuken. Eerst met schuurmachine geprobeerd en later met afbijt. Dat leek te helpen. Niet alles eraf gekregen. En alles MOET eraf anders kan je er niet met gewone verf overheen gaan. AS verf ligt onder de wax/lak los op de onderlaag dus gewone verf pakt niet of laat snel los. Al met al een hoop geld kwijt en een hoop ergenissen en werk. Volgende keer gewoon scheuren en gewone verf erop.
Ik heb heel veel meubels ermee opgeknapt. Stoelen heb ik wel gewaxt, maar andere meubels niet altijd. Ik verander nogal vaak van kleur namelijk en zonder waxine het matter. De Krijtverf van Kwantum is ook prima als je het dun wilt aanbrengen. Maar vloeren, keukens en trappen. Dat zal ik nooit durven. Maar genoeg tafels, stoelen, bedjes, kasten, speelgoedkeukentjes, poppenbedjes, stoeltjes en tafeltjes geverfd.