Kindvriendelijke wijken in Amsterdam en omstreken

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjakie22, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Wij wonen op dit moment in een 3-kamer appartement in het centrum van Amsterdam en willen graag verhuizen naar een eengezinswoning met minimaal 5+ kamers. Mijn vriend had het over Buitenveldert/Amstelveen.

Welke wijken in Amsterdam en omstreken zijn kindvriendelijk met goede voorzieningen zoals goede kinderopvang, basisscholen, bossen, park, openbaar vervoer etc.

In welke wijken moet ik gaan kijken en waarom? En welke wijken moet ik vermijden?

Budget is rond de 3-4 ton.

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    IJburg bevalt ons prima, zeker voor de kinderen leuk.

3. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Nogal een verschil 3 if 4 ton. Ik hou van IJburg. Maar reken maar dat je wel 4 ton kwijt bent dan. Dan heb je wel een prachtige woning aan het water

4. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Ik woon in amsterdam zuid oost in gein en dat bevalt me ook prima mooie eengezinswoningen en kindvriendelijk!!

5. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie reacties. Onze voorkeur gaat niet uit om het maximale te lenen. Ik heb liever een woning rond de 3 ton. In Ijburg hebben ze idd. mooie woningen.

6. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Nieuw-Sloten (aan de Westkant buiten de ring)

7. Hellen36

Hellen36 Actief lid

30 apr 2007
    121
    36
    28
    personeelsadviseur
    Amsterdam
  8. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Oostelijke eilanden zijn een aanrader. Veel gezinnen met jonge kinderen, veel voorzieningen (speeltuintjes, etc.), maar ook leuke uitgaansgelegenheden voor papa en mama en leuke huizen :).

9. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Absoluut de oostelijke eilanden qua kindvriendelijkheid en veiligheid. Bijvoorbeeld de borneokade/ertskade/seinwachtersstraat e.o
    IJburg heb je leuke stukken tussen zitten maar vind ik sommige delen echt het afvoerputje van Amsterdam worden. Dit komt omdat koop en sociale woningbouw door elkaar heen lopen. Verdiep je echt even goed in de buurt voordat je daar heen gaat, je zal daar niet de eerste zijn die daar met een duur huis en een aso gezin naast je zit. Ook zijn delen van de watergraafsmeer aan te raden en erg kindvriendelijk. Overige wijken ben ik niet genoeg bekend om een goed oordeel over te kunnen geven. Succes met jullie huizenjacht!

10. Onje

Onje Niet meer actief

Diemen niks?

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Persoonlijk zou ik gaan voor een woning in Amstelveen.

Ik werk in Amsterdam West en daar zou ik nog niet dood gevonden willen worden. Veel leuke speelpleinen en scholen maar nee, de buurt staat mij totaal niet aan.

Verdiep je goed in de buurt waar je naar een huis gaat kijken. Rij er eens doorheen op verschillende tijdstippen en informeer bij een wijkcentrum/buurtbewoners.

12. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.337
    8.342
    113
    Amsterdam
    Amsterdam noord, nu hele nieuwbouwwijk de bongerd welke nog lang niet af is waar de huizen aan jullie eisen voldoen. En buurt is kindvriendelijk met speelplaats, school en opvang in de buurt. Achter het ndsm terrein dus ook zo in Amsterdam centrum!

13. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Idd in de bongerd in noord. Anders misschien wat dorpjes er buiten? Landsmeer, oostzaan, ilpendam?

14. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie reacties. Binnenkort gaan we in de buurten kijken. We kijken ook naar nieuwbouwprojecten. Wat vinden jullie van de nieuwbouwprojecten in Amsterdam Noord?

15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.337
    8.342
    113
    Amsterdam
    Ik geweldig haha, woon er zelf;) bevalt ontzettend goed. Rustig en toch dicht bij het centrum. Verder in noord van alle gemakken voorzien!
    En de nieuwbouw huizen gaan als warme broodjes project wat nu wordt opgeleverd was 1 een week verkocht. Wij hebben huis uit fase 2B.
    https://www.ditismijnthuis.nl/debongerd/

16. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    volgens mij is alles al verkocht. Ziet er erg leuk uit.

17. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.337
    8.342
    113
    Amsterdam
    Er komt weer een nieuwe fase aan;) deelgebied 3b je kan je al aanmelden als je interesse hebt en als het dan in de verkoop gaat krijg je een notificatie.

18. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Osdorp aker is een leuke wijk met veel nieuwe woningen en gezinnen.

Deel Deze Pagina