mijn vraag is: wat kan je t beste in je ledikantje doen! n dekentjeof zn fleecedeken met ledikantlakentje eronder met zn omslag! ik ben 1april uitgerekend! iemand tips? groetjes krulliewullie alvast bedankt!
nou heb ik toch even iets om te zeggen. ik was zaterdag in baby center in duiven en ik had daar een denkentje gekocht toen ik afgerekend had vroeg ik haar of dat dekentje wel van katoen was was vergeten om er naar te kijken. zegt zij tegen mij... hoezo van katoen? ik zei dat ik een dekentje thuis had liggen die van polyester was en dat ik die niet mocht gebruiken ivm ademen ed zegt zij tegen mij. nou wij hebben hier ook fleece dekens van polyester en daar is niks mis mee hoor. ik begon een discussie aan met haar dat dat toch echt niet mocht ze hield echt voet bij stuk dat het geen kwaad kon... nou ik snap er geen hout meer van hoor ik ben echt in de veronderstelling dat fleece van polyester niet mag!
Fleece is al gauw te warm en dat is gevaarlijk. Een beetje te koud is minder gevaarlijk dan te warm. Ik ben altijd voor katoen gegaan, dat wordt ook het meeste aangeraden. Ik heb dr wel eens in de box toegedekt met een fleecedekentje of als ik dr voedde snachts maar voor te slapen vind ik katoen veiliger
Das ieder zn eigen ding of ie een dekbedje neemt of toch en fleecedeken, maar het zijn wel risicofactoren ivm wiegendood. Het is aan eenieder zelf om te beslissen of ie wat met de gegevensdie bekend zijn doet..
Het gaat niet om het half opmaken, maar om het dekbedje Wordt geadviseerd dat niet te gebruiken onder de leeftijd van 2 jaar.
ejgenlijk wel raar he? bij mijn oudste had ik het dekbedje gewoon helemaal boven aan opgemaakt en niemand die er wat van zei... bij de jongste maakte de kraamzorg het dekbedje alverwegen het matrasje op, maar ook werd er niks over het dekbedje gezegd. en nu bij onze 3e spruit heb ik toch maar lakentjes en dekentjes gekocht... ook al heb ik een dekbedje klaarliggen denk wel dat ik die lakens ga gebruiken. ik ben wel benieuwd wat kraamzorg erover gaat zeggen, als het goed is krijg ik de zelfde als bij de jongste ( zo'n lief mens) maar wat ik ermee bedoel eigenlijk ( ik dwaal helemaal af) is dat er binnen een aantal jaar zoveel kan veranderen... natuurlijk in het voordeel van je baby dat snap ik ook wel, maar vroeger toen ik klein was hihihihi had je al die regels niet... en kijk ik ben ook groot geworden
ik heb nu het bedje ook opgemaakr liggen en van de week kwam iemand van de kraamzorg heeft het kamertje bekenen en er helemaal nix over gezegd alleen dat ik bij de belly warmer wel eventjes een gewone kruik aan moest schaffen...... misschien ligt het ook een beetje aan de kraamzorg zelf?
Ja de 'regeltjes' veranderen idd steeds weer. En een kv zal jou heus niet verbieden om een dekbedje ofzo te gebruiken. Je mag het ook helemaal zelf weten,maar de adviezen zijn anders en dat niet alleen bij dekentje/fleecedekentje/dekbedje maar nog veel meer dingen. Due eigenlijk mmoet je helemaalzelf weten wat jij het fijnst vindt, maar de adviezen zijn om de kans op wiegendood zo klein mogenlijk te maken.
ik hoorde idd van n vriendin van me,dat fleece niet mag eigenlijk,t is ook de hele tyd iets met al dat verander,maarja nu weet ik wel hoe of wat! groetjes krulliewullie