Ik weet niet of het aan mij ligt of dat het de hormonen zijn maar voel me verschikkelijk , ik wil ook genieten maar het lijkt wel of het niet lukt . Ik ben verschikkelijk blij met me zwangerschap maar ben zo onzeker ! Ik herken mezelf niet eens in me gedrag ! ](*,) Wat kan ik hier tegen doen ? Moet ik met iemand praten ? Wie kan me helpen ? Ben ik egt de enige ?
Hoe lang ben je nu zwanger? Ik ken het gevoel wel hoor. In het begin was ik ontzettend onzeker, vooral die eerste 12 weken. Nu ben ik het af en toe nog ondanks dat ik ons meisje echt heel erg veel voel. Nu kan ik bijvoorbeeld niet wachten tot het moment is dat ons meisje levensvatbaar is. Dat duurt nog zo'n 2 weken, maar ik denk dat ik daarna echt kan gaan genieten. Vervelend is als je wel wil genieten maar je ondertussen zo veel zorgen maakt of ziek wordt (er heersen de laatste tijd erg veel ontstekingen) waardoor je nog meer onzekerheid voelt. Ik denk dat het er ook wel een beetje bij hoort, maar ik zou echt proberen om ook de tijd te nemen om te genieten. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Liefs, Duveldraakje
Hey! Ben nu 23 weken en 3 dgn zwanger . Het word een jongen ! Ben ook al een maand niet aan het werk omdat ik zo moe ben , loop ook in het ziekenhuis voor trombose wat in de familie zit , maar daar moet ik me voor de zekerheid voor prikken 6 wkn lang elke dag (na de bavalling). Waarschijnlijk loopt mijn contract voor mijn werk eind deze maand af waar ik al 7 jaar werk en deze word niet verlengt. Het lijkt wel of alles voor MIJ veranderd en de rest gewoon doorgaat!
Nee Angeleye, je bent echt niet de enige! Je schrijft dat je erg blij bent met je zwangerschap en dat is toch erg belangrijk. En dat alles erg goed gaat ook! Verder (je werk en andere dingen) komen gewoon even op de tweede plaats op dit moment. Zwanger zijn is niet niks! Ik herken mezelf ook niet meer terug sinds ik zwanger ben. Ik ga hier niet het hele verhaal neerzetten, maar je bent echt niet de enige! Sterkte! Groetjes Miep
Had ik ook toen ik zwanger was van onze 1e Is heel normaal hoor ... Maar hoe kan het eigenlijk dat je contract niet verlengt word na 7 dienstjaren ? Volgens mij had je allang een vast contract moeten hebben ? Groetjes Joyce
Hoi Angeleye Ik ben 10 weken zwanger geweest en ben ook heel erg onzeker geweest, wordt ik wel een goede moeder, hoe zal het verlopen enz... Maar als je goed naar jezelf kijkt weet je wel dat het allemaal goed komt, mischien heb je nu nog niet die moedergevoelens die je verwacht maar die komen nog wel. Mijn moeder zei tegen mij dat je instinct wel tegen je zegt wat je moet doen en dat jij het altijd goed zult doen. Je hormonen veranderen natuurlijk ook iedere keer en die zorgen ook voor de onzekerheid. Ik denk dat het aangeeft dat je een goede moeder zult zijn als je je wat onzeker voelt, omdat je dan aangeeft dat je het allerbeste voor je kindje wilt. Het komt wel goed echt waar, dat geloof ik wel. uiteindelijk zal je instinct zich inschakelen. Groetjes Liz
hmm volgens mij lijkt het niet alleen alsof de wereld voor iedereen behalve jou door gaat... maar is het ook zo dat gevoel heb ik wel heel erg gelukkig een vriendin die evenlang zwanger is als ik en dat is wel heel prettig omdat zij precies met hetzelfde gevoel zat nu beppen we lekker tegen elkaar.. want ons beider leven staat natuurlijk lekker op zijn kop het is ook voor ons het eerste kindje.. dus de hele boel moet om gewoon maarja.. ik probeer me niet te druk te maken... en ga netjes door toch vermoed ik dat ik pas echt kan genieten als ik 300% zeker weet dat alles goed gaat en tja.. zullen we dat ooit weten? ik ben bang dat er altijd wel onzekerheid blijft op dat gebied denk dat we er alleen niet te lang bij stil moeten staan.. want dan word het voor je gevoel enkel erger.. terwijl dat nou net weer niet nodig is maarja.. makkeliker gezegd dan gedaan he ik weet er alles van... en dan moet ik verdorie nog 7 maanden.. en daarna een heel kinderleven..
Dank je wel voor jullie reactie ! Over mijn contract ...we zijn overgenomen door een nieuwe eigenaar dus die kan denk ik geen personeel gebruiken die beperkt zijn. Normaal werk ik 6 dagen per week , en draai daar de meeste uren . Ik weet zeker dat ik een goede moeder zal zijn ! Heb altijd al van kinderen gedroomd en ineens was ik zwanger ! Dus allemaal heel onverwacht ! Ben ook 23 en mensen in mijn omgeving vinden het mischien geen goed idee door omstandigheden maar wij staan er vor 1000 % achter ! Ik ben altijd al onzeker geweest en denk dat dit alles het gevoel versterkt ! Maar dat ik kan praten met andere zwangere doet me al heel erg goed ! Dank je wel allemaal !
achgossie... ik wil je helpen ik wil je gerust stellen.. maar ik kan het niet want ik ben nog nooit zwanger geweest, kan alleen maar zeggen kom op meissie je word de beste moeder van de wereld!
belangrijkste is dat JIJ er voor gaat hoor verloskundige zei nog gister "je moet gewoon nu voor jezelf gaan kiezen in plaats van voor de rest van de wereld" ik denk dat we dat maar gewoon goed in gedachten moeten houden... want wie heeft er nou een beter moederinstinct dan iemand die bijna moeder is he
Dat is zeker zo ! Jullie helpen me zo onwijs ! Hoe krijg ik trouwens die zwanger banner in mijn profiel ?
je kan in he tmenu bij zwangerschapsbanner een banner aanmaken of eventueel op een adnere site die je leuk vind en dan staat er een vierkantje met "zet deze tekst in je profiel om de banner onder elk bericht weer te geven" of iets in die trant in ieder geval dat kopieer je naar het vakje "onderschrift" opslaan en dan doet ie het
In hetzelfde menu aan de linkerkant kan je ergens op "profiel" klikken als je daarin naar beneden scrollt... dan kom je het vanzelf tegen