Ja ja, zo lekker volwassen...

Discussie in 'De lounge' gestart door MvS, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    #1 MvS, 15 apr 2011
    Laatst bewerkt: 15 apr 2011
    Het was echt TE genant, maar toch moet ik het even kwijt :p

Gistermiddag, toen ik mijn kleine van het KDV ging halen, liep ik op de parkeerplaats in volle vaart tegen de scherpe zijkant van een bordje (zo'n bordje dat aangeeft wie er op welke plek mag parkeren). Flinke jaap in mijn been (zo'n 10 cm en behoorlijk diep), dus thuis goed uitgespoeld met lauw water, betadine erop en er het beste van hopen.
    Toen ik 't vanmorgen aan m'n collega vertelde & liet zien, vond ze eigenlijk dat ik 't had moet laten hechten, maar sowieso dat ik een tetanusprik moest halen! Daar had ik totaal niet bij stilgestaan :) maar dus wel even de doktersassistente gebeld om na te vragen en ook zij vond het wel verstandig om te doen, dus een uurtje later mocht ik me melden.
    Maar ik ben als de dood voor naalden! Ik ging dus ogenschijnlijk nog erg rustig de spreekkamer in, maar toen ze alle voorbereidingen had getroffen & op t punt stond met die naald in mijn arm te prikken... deed ik mijn hand voor mijn ogen :):):):) Ik leek wel een kleuter! En dan zit ik altijd maar tegen mijn zoon te beweren dat 't zo gebeurd is, zo'n inenting :D Lekker hypocriet.

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

hahahahahahaha

ach ja, die kleine van je hoeft het gedrag niet over te nemen toch ;)

En... is het meegevallen?

3. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Hahaha ach joh! Ik vind het ook niks en moet nogal vaak bloedprikken en dan kijk ik ook weg en als ze prikt dan trek ik zo'n gezicht van auw t doet pijn, terwijl t allemaal wel meevalt. De mensen die soms mee kunnen kijken moeten ook altijd lachen :D

4. tulip

tulip Niet meer actief

schaam je maar niet, bij de eerste de beste naald ga ik van mn stokkie.

5. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D Heel herkenbaar! Ik ben 4x bevallen maar als ik een prikje moet, jammer ik als een klein kind.:) Dus een hand voor de ogen valt dan nog mee.

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hahaha herkenbaar!
    Dat had ik met de dagcurves voor eventuele zwangerschapsdiabetes. Ik moest twee keer zo'n dagcurve doen en elke keer heel stoer: ach, dat stelt toch niks voor. Klein prikje in de arm en klaar!
    Maar ondertussen zit ik daar wel met kromme tenen als mevrouw in de witte jas die naald er in zet... :)
    En dat is dan de eerste keer die dag, de derde keer ga ik bijna met lood in m'n schoenen heen, gek genoeg doet die laatste ook het meeste pijn, dat zal wel doorde spanning komen ;)

7. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hhahahaha ik zie het helemaal voor me.
    tot 2jr terug ook als de doods voor spuiten, als ik in de wachtkamer zat was ik gewoon aan het zweten heel nerveus (zelfs als ik niet geprikt hoefde te worden bah )

maar nu minimaal elke 3mnd geprikt, dus het wordt gewoon, maar kijken doe ik nog steeds niet hoor hahaha, het alle ergste vind ik dat watje met alchol, omdat daarna de prik komt

8. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Die dagcurve was trouwens niet met een prikje in de vinger, zo'n erge sissy ben ik nu ook weer niet whaha! Nee, er werden over de hele dag 6 of 7 buisjes afgetapt, dus ik was best zielig :p

9. schaapie123

hahaha, vorig jaar moets ik voor een onderzoek ook iets van 8 buizen afstaan (hele grote waren dit) dat mijn vriend na buisje nr 6 maar eens vroeg of ze nog een keer gingen stoppen.
    prik in de vinger vind ik vreselijk, die doet ook echt pijn (vind ik:))

10. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Het hangt er helemaal van af wie er prikt!
    Als ik bloed moet prikken in het regionale zh dan doet dat verekte zeer terwijl ze in het umcg kunnen aftappen terwijl ik er geen last van heb (muv infuus).
    Prikken intramusculair (in de spier) zoals de prikpil krijgen de meeste in de kont, dat doet ook veel meer pijn als in het bovenbeen/dijen. Ik mag zelf ook injecteren en doe de prikpil altijd in het bovenbeen!

Voor diegene die de griepprik krijgt, deze krijgen de meeste ook in de spier, dat hoeft helemaal niet, mag ook subcutaan (onder de huid) en doet veel minder zeer!

:)

11. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Watje! :p

Nee hoor, als je het eng vindt, vind je het eng toch? Ik zou alleen wel zorgen dat je kinderen het niet zien (die angst). Anders durven ze straks niet meer...

12. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Oh, ik voel me al een stuk minder mutsig :D Thanks, meiden! Voelde me echt ff een beetje suf, zeker doordat de dr-asistente zo verbaasd reageerde ;) Maar goed, heb het weer overleefd en het viel zelfs wel een beetje mee. :)

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    haha! Nee, ik zorg idd wel dat mijn zoon het niet te zien krijgt, hoor! Ik zou niet willen dat hij iets van me overneemt op dat gebied! Daarom mag hij ook lekker met papa mee naar de tandarts en niet met mij :)

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije

Nou mijn dochter is daarom echt een rare haha..

Ik ben juist helemaal NIET bang voor prikken, heb zelf ook allerlei injecties gezet en op de prikpoli gewerkt dus vandaar misschien.

Dus ik moest op het einde van mn zwschap bloed laten prikken voor mn ijzer. Dus ik helemaal vertellen dat mama even een prikje moest en deed dus nogal opgewekt tijdens het prikken..

Ben ik klaar en sta op, hupt mijn dochter in de stoel, mouw omhoog ´Ikke ook?' met een big smile haha.. die vrouw had dat nog nooit meegemaakt. :D

15. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Nou ze mogen van mij eerder een buisje uit mijn arm halen dan uit mijn vinger (druppeltjes dan) dat vind ik echt veeeel erger.

16. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik ben bloed donor, iedere keer als je bloed gaat doneren wordt je hb nagekeken, net als je bloeddruk en polsslag. Ik vind dat kl*te hb prikje in mijn vinger vele malen erger als die naald voor het daadwerkelijke doneren..... Hoe erg is dat?! :D

17. schaapie123

ik als donor ben je in iedergeval eeuwig dankbaar:)

18. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Haha HOE herkenbaar!
    Als ik nu eraan denk om ooit weer eens te bevallen dan zie ik daar best tegen op, maar al helemaaal als ik aan die injectie denk..Denk je het te hebben gehad krijg je nog zo'n kreng in je bil.

Met bloed prikken kijk ik altijd de andere kant op ik durf ook niet te zien welke naald ze pakt en hoeveel buisjes..Pff terwijl ik mensen zelf ook wel prik....

Als ik weet dat ik een injectie krijg dan huil ik zowat bij voorbaat al..Vreselijk....Terwijl als jeje teen stoot is het wel een keer zo pijnlijk..

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hmm ja toen ik moest bevallen moest ik dus een infuus ivm keizersnede. Dit vond ik bijna het ergste. (heb hele moeilijke aders dus prikken ze tig keer tot ze goed zitten, op den duur is dat echt pijnlijk!)

20. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    hahah herken baar ik ga altijd snel kletsen ook met bloed prikken dan vraag ik of ze met mij willen kletsen vooral als ik een slechte prikker heb anders wordt ik kots misselijk.

had laatst een slechter prikker toen zij ik nog nou het jou schuld als mijn ontbijt over je heen komt hoor na 3 pogingen kwam mijn vast bloed prikker het doen hup in een keer,, mare het was te laat moest rennen naar de wc ,, dus kan dat best begrijpen even snel je hand voor de ogen is toch ranzig een naald in je lijf krijgen bleeeeeeeeeeeee

Deel Deze Pagina