hallo is een winkeltje leuk speelgoed ? of staat het er bij jullie maar te staan? ik vind het wel mooi voor mijn dochter van dan 3.5 maar ze kan tot nu toe nooit lang met iets spelen. tot welke leeftijd spelen ze ermee?
We gaan nu een winkeltje inrichten hier. Ze hebben 2 kassa's gekregen en van Sint krijgen ze winkelkarretjes met boodschappen. Al die boodschappen en al het fruit en groente dat ze nu in hun keukentje hebben is voldoende 'verkoopwaar' voor de winkel. Ik ga overigens geen speciaal winkeltje kopen, voor een kind met fantasie maakt het niks uit waar die spullen op staan 'in de winkel', ze maken er toch hun eigen wereldje van. We hebben een kleine boekenkast van ikea over (laag modeletje) en die zetten we in de speelkamer zodat ze dat als 'winkeltje' kunnen gebruiken. Kassa ed kan ook op hun speeltafel. Na winkeltje-fase kan de kast weer gebruikt worden als boekenkast (of als weer een ander speel-attribuut).
ze heeft hem nu een jaar, ze is nu bijna een meter, zij staat er vaak achter, maar vindt het ook fijn om op dr knietjes erachter te zitten. Van die houten kistjes weet ik niet, heb je afmetingen voor mij van zo'n kistje...dan kan ik de vakken voor je opmeten of het past.
Wij hebben de AH winkel (was vorige maand voor de helft van de prijs te koop bij AH) en hij wordt gebruikt in combi met de keuken. Dit is overigens geen echt keukentje maar een vensterbank met twee kookpitjes en veel potten en pannen. De combi maakt het leuk.
Het kartonnen winkeltje van AH doet het super. Je kunt het inklappen en wegzetten dus erg handig. Eens in de zoveel tijd haal ik het te voorschijn.