Een gezellige, rustige activiteit met mijn peuterdochter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Marjannn, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Ik ben binnenkort zelf jarig op een dinsdag. Nu werk ik normaal gesproken op die dag, maar ik heb besloten om die dag vrij te nemen. Ik wil mijn verjaardag in principe niet vieren voor anderen, ik hou niet van drukte om me heen, maar wil die dag wel graag iets gezelligs doen met mijn dochter. Maar omdat ik jarig ben, wil ik het zelf dus ook leuk vinden. Dus geen pretpark, speeltuin, kinderboerderij of iets anders druks, maar iets rustigs, gezelligs en knus. Nu dacht ik eraan om samen naar de bioscoop te gaan en daarna pannenkoeken te gaan eten. Maar de enige film die er op dinsdag draait, is 'mees Kees'. Denken jullie dat dit een geschikte film is voor een meisje van 3,5 jaar?
    Misschien hebben jullie ook nog andere ideetjes.

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Je kunt appels/peren gaan plukken? Zoek op internet naar een boomgaard in de buurt en ga zelf de trap op :)

En tja, bioscoop... Mijn dochter van 3 zou dat niet volhouden, zo lang stil zitten. Maar ik weet niet of jouw dochter dat wel kan natuurlijk.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, dat is geen geschikte film voor een kindje van 3,5... daarbij vind ik persoonlijk de bioscoop niets voor peuters (en toevallig ook niet voor onze kleuter... die heeft een hekel aan lawaai..). Mees Kees gaat over een leraar in groep 6.. daar is je kindje nog lang niet aan toe..

Wat dacht je van de dierentuin? Ik geniet zelf ook altijd enorm van de dierentuin en het is zo gezellig en op dinsdag vast niet druk.

Wij zijn gisteren in de bossen geweest.. heerlijk! Wat een prachtige kleuren en wat een belevenis om overal paddestoelen te zoeken (en misschien vinden we ook wel kabouters!)

Voor binnen:
    knutselen (samen een plakwerk maken.. maak een groot hart en plak deze vol met klein (1cm bij 1 cm) vlakjes van verschillende kleuren. Te maken van vlechtstrips)

Of kettingen maken.. samen (grote) kralen rijgen.

Pannenkoeken eten is natuurlijk altijd gezellig.

Zoon (net 4) is met de BSO appels gaan plukken.. was een groot succes!

4. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Bedankt allebei!
    Appels/peren plukken: Grappig idee, hebben we ook al een keertje eerder gedaan.
    Ik ben een keertje eerder met haar naar de bioscoop geweest en zij houdt dat wel vol, zo lang in een stoel. Dus dat leek me wel gezellig. Maar 'mees Kees' niet geschikt voor peuters dus... Ze is helemaal gek van de film 'Pluk', die is officieel ook niet voor peuters, lijkt me... Ik had haar de trailer laten zien en ze moest steeds heel erg lachen, dus ik dacht dat het misschien wel kon...

Cygnet, de andere dingen die jij noemt, doen wij al zoveel. Ik werk twee dagen en de andere dagen ben ik dus met haar thuis en gaan we al veel naar het bos en knutselen we heel veel. Dierentuin staat ook regelmatig op het programma. Ik wil nu dus écht iets anders, iets bijzonders, lekker met z'n tweetjes.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

waarom doe je niet samen een workshop? Samen cupcakes maken of schilderen, muziek maken of iets dergelijks.. Er zijn zoveel leuke dingen om te doen.

Homepage | Naomi4colors-shop

schilderijen en workshops op maat - KLEINE DAAN

Creatieve workshops - De Groene Schuur

En anders lekker samen gewoon thuis bakken en een echte taart maken.. ook heel leuk en HEEEL rustig
    Jamin heeft veel spulletjes... Laatst samen met mijn dochter en zoon gedaan voor de 94e verjaardag van mijn oma.. groot succes op de dag zelf (zoon net begonnen op school dus die kon ook wel even wat 'downtime' gebruiken) en groot succes bij de jarige Jacoba!

6. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Ja leuk, een workshop volgen. Ik zal es kijken of zoiets ook hier in de buurt wordt angeboden.

7. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Wat dacht je van zwemmen gaan en daarna gezellig samen iets eten (pannenkoekenhuis/boot bv)?

8. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Zwemmen? Bleeeh, ik haat zwemmen. Haha. Ze is gisteren net weer wezen zwemmen met oma, die vindt dat wel leuk, dus die neemt die taak vaak van me over. :)

9. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    hahaha oke, ja als je er niet van houd dan moet je dat niet doen natuurlijk :D

10. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Hihi nee. Maar wel bedankt voor je reactie hoor. :)

11. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Naar het poppentheater of cupcakes versieren.

12. mol81

mol81 Niet meer actief

In welke regio zoek je iets? Dat denkt soms net in gemakkelijker voor anderen (voor mij in iedergeval wel). De bios heeft nu best veel leuke films voor alle leeftijden. De club van Sinterklaas was hier een hit en ook staat Tinkerbell op de lijst.

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik lees even mee, ben dinsdag ook jarig ;) en is ook net de dag vd week dat we niets anders hebben. Goed idee om samen iets leuks te gaan doen.
    Dierentuin is altijd goed (als t mooi weer is). We hebben een abonnement, dus dat kunnen we altijd doen.

Deel Deze Pagina