...het is mijns inziens aan de ouders/opvoeders de taak om kinderen te leren dat stelen niet mag. Dat hoort de politie niet te doen. Het is erg jammer dat dit hier dus wel het geval moet zijn. Dan ben je als ouder te laat met het je kinderen te leren dat stelen niet mag.
Tja sorry hoor maar dat stelen niet mag heeft met mijn en dijn te maken. En het mijn is niet van dijn dus daar moet dijn afblijven! Als je dat niet van je ouders/opvoeders leert (en dat gebeurt spelenderwijs/ met de paplepel) dan is er iets fout in de grondbeginselen van dat gezin OF de ouders nemen het zelf niet zo nauw met het zijn en dijn verhaal. En ELK kind heeft wel eens iets gestolen. Bewust of onbewust. En dan gaat t om kleine dingen, Rolletje snoep, klein speeltje wat je zoooo graag wilde, etc. Maar echt geen boodschappe tas vol! Als je dan het geen je mee neemt terug moet brengen en sorry moet zeggen (zoals hier al verteld werd over een broertje) dan zal je het heeeeeel snel weer afleren als (klein) kind! Is dus idd aan de ouders om dan in te grijpen! Daarom dus dat ze er eens met jeugdzorg naar moeten kijken want ik kan me echt niks voorstellen bij zulke jonge kinderen die een boodschappen tas vol stelen.