Ik vroeg me eens af, of de mensen die katten hebben het niet erg vinden als ze bij een ander in de tuin komen of zelf binnen komen! en wat ze eraan zouden doen als iemand aan de deur kwam, of ze mischien hun kat bij hun zou willen houden! Was er nieuwsgierig naar omdat ik er dus last van heb en de meeste hier in de buurt zich er niks van aantrekken van wat ik zeg!
hihi die van mij komen niet buiten maar als ik klachten zou krijgen als mijn katten buiten zouden komen dan zou ik gewoon zeggen gooi er maar een emmer water overheen dan komen ze niet meer
Als er hier ooit weer een kat komt zet ik mijn tuin af zodat niemand er last van heeft (en hem zelf niks kan overkomen ). Ikzelf heb er niet zoveel moeite mee als andermans katten in mijn tuin komen, als ze poepen/plassen een keer de tuinslang erop en je ziet ze niet meer. Maar ik kan me voorstellen dat heeeeel irritant is als ze terug blijven komen! Altijd lastig, want een kat die eenmaal gewend is alle vrijheid te hebben.....
Mijn kat komt buiten en poept vast wel eens bij de buren in de tuin, dat is moeilijk tegen te houden. Mijn kat komt nooit bij anderen in huis, maar ik zou daar zeker wat aan doen als de buren gingen klagen.
ik heb een kat gehad, een echte stresskat, wij hadden een kattenbak en daar deed ie zijn behoefte op maar we hadden ook een kattenluikje, die heeft meneer nooit gebruikt, ja 1 keer toen er een "vreemde" kat naar binnen kwam toen wist ie niet hoe gauw ie buiten moest komen en stond de buurtkat dus binnen en onze kat buiten voor de deur te mauwen wij hadden dus nooit gezeur met de buren
De buurvrouw begon er een keer over dat Mickeykat altijd bij hun in de tuin zit en ik zei dat als ze er last van hebben ze een bak water mogen gooien...maar zij vindt het juist wel gezellig.
onse kat komt niet eens buiten. mochten deze kat er niet meer zijn .en er komen twee nieuwe katten dan zetten we gewoon de tuin af. en er komen hiero ook veel andere katten van buren vinden we niet erg.
We hebben onze achtertuin afgezet met een aantal stroomdraadjes, dus onze katten komen niet buiten onze achtertuin Dat heeft als bijkomend voordeel dat er dus ook géén vreemde katten in onze achtertuin komen. Ik zou het zeker niet waarderen wanneer andere katten in onze tuin poepen.
Onze katten komen niet los buiten, maar komen ze buiten, dan gaan ze in de kattenren. Hier hebben we elke dag een kat achterthuis lopen, slaapt ook bij ons in de tuin. Vind geen probleem. Als mensen last van onze katten zouden hebben, mochten ze buiten zijn, dan zouden ze ook een bak water over ze gooien, maar met dat je naar buiten komt, zijn ze vaak al weg Dieren mishandelen omdat ze in je tuin lopen is echt not done!!! Dat hebben wij dus gehad toen onze katten buiten liepen in het begin, en nog in onze vorige woonplaats
Er zitten hier zo veel katten in de straat, dus hier zijn ze ook wel eens in de tuin. Ik vind het niet erg. Mijn buurman heeft 2 katten en die komen hier ook wel eens in de tuin. We hebben wel een hond dus meestal jaagt zij ze wel weg Ik vermoed dat mijn kat ook wel eens bij de buurman komt. Hij zet veel kattevoer buiten en dat eten volgens mij heel wat katten uit de buurt op. We hebben hem daar wel eens sneaky door de achter deur zien komen. Ik ga mijn kat daarvoor niet binnen houden. Kan me wel voorstellen dat het vervelend voor je is dat je een onbekende kat in huis hebt. Ik persoonlijk zou niet zo goed weten wat je hier aan kan doen, die emmer water is wel een optie.
Emmer water helpt super! Deden wij vroeger ook bij irritante katten die de hele tuin onder kwamen schijten. Zelf overigens ook wel eens een kat gehad en er was een buurman die onze kat (en ook andere buurtkatten volgens mij) steeds eten gaf. Dat vind ik dus echt NOT done. Onze kat werd gewoon te dik want die vond het heerlijk. Daarnaast vind ik het ook belachelijk want je geeft zelf dure voeding en vervolgens krijgt je kat van de buurman allerlei smerige rotzooi binnen. Maar goed, inmiddels voor ons geen katten meer!
Het zijn dieren! Ik vind dat je die niet binnen mag houden en je kunt ze al helemaal niet opleggen waar ze wel of niet heen mogen. Mag de natuur nog een beetje de natuur zijn? Mijn buurvrouw heeft 1x water op onze kat gespoten met een waterpistooltje van haar zoon en nu komt hij daar niet meer. Prima toch? Zij heeft er geen probleem van gemaakt en ik ook niet.
Dat is mijn hond ook, mag dat ook niet sorry, even serieus nu.. Een enkele keer zit er hier een kat op de rand van de schutting.. De hond van de buren en die van ons blaft dan als een idioot (die van mij wel in een hoekje, is bang voor katten) Glaasje water er over en klaar.. blijft dan een dikke week weg en probeert het dan langzaamaan weer.. volhoudertje Heb er op zich geen probleem mee, zolang hij mijn tuin maar niet onder schijt.
Nee, het maakte mij niets uit dat mijn katten in andermans tuin kwamen. Zo gaat dat nu eenmaal en het waren écht geen binnenkatten. De buurvrouw is idd een keer aan de deur geweest met allerlei dreigementen, ik heb haar gezegd dat ik tegen de katten zou zeggen dat ze niet meer in haar tuin mochten komen.. Maar ach ja, zij heeft kippen (stel je voor, rdamse achtertuin) en daar hebben we natuurlijk hélémáál geen last van. De katten zijn inmiddels weg omdat ik er zelf genoeg van had om andere redenen.
Dus mijn honden zouden ook gewoon je tuin in mogen komen en hun behoeftes daar doen? Het zijn tenslotte dieren.....
Gaaf, laten we alle honden, konijntjes, cavia's volierevogels ook los rond laten hopsen/vliegen, zijn ook dieren! honden lekke roveral laten schijten, tja... de natuur loopt ook niet met een poopscoop of plastic zakje achter ze aan toch? maar goed, vind het fijn dat er hier zoveel dames zijn die op een sociaalvriendelijke manier met hun katten omgaan! ik persoonlijk vind het namelijk Belachelijk dat katten de enige huisdieren zijn waar gewoon geen regels voor gelden!!! ze schijten, pissen en lopen maar rond(MIJN AUTO) waar ze willen?! pleur mijn konijn toch ook niet op de auto van de buren? laat mijn vogels toch ook niet de tuin van de buren onderschijten... sorry, je kat hoeft niet altijd binnen te zitten inderdaad, maar regel dan iets in je tuin ofzo, daar moeten de andere huisdieren het ook mee doen!!
Mijn katten komen niet buiten, durven ze niet eens (ben ik heel blij mee). Maar als ze dat wel zouden doen en mijn buren zouden over ze klagen dan zou ik me erg bezwaard voelen en op zoek gaan naar een oplossing. Vind niet dat een andere last hoeft te hebben van míjn dieren.
Ik houd mijn kat binnen (de achtertuin), dus jij vindt het ook "de natuur" wanneer ik mijn kat los kan gaan bikken van het asfalt? Want dat is namelijk een groot risico dat je neemt wanneer je je kat naar buiten doet. Net als mishandeling, vergiftiging en diefstal. Allemaal natuur? Begrijp me niet verkeerd: dit is niet bedoeld als "aanval" op de mensen die hun kat wel los laten lopen (moet je zelf weten), maar dit soort opmerkingen kan ik niet uitstaan! Dat jij je kat naar buiten doet, moet je zelf weten, maar er is niets natuurlijks aan een platgereden kat. Wat een kulargument zeg.