Nieuwe polis oz zorgverzekeraar en vergoeding kraamzorg.

Discussie in 'De lounge' gestart door MB2005, 23 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi, voor degene die bij het oz zitten.
    Ik had voor 2006 een royaalpakket en mijn man een iets minder pakket nl het ideaalpakket.

Nu wordt per 1 jan 2007 het royaalpakket vervangen door een toppakket, met uiteraard de verhoging van het bedrag.
    Het ideaalpakket blijft nog 1 jaar bestaan en daar wordt niemand meer voor aangenomen.

Nu is het zo dat bij beide paketten de eigen bijdrage van de kraamzorg voor 50% vergoed zou worden, maar dit is verandert per 1 jan 2007.
    Als je het ideaalpakket ( dus de iets mindere ) hebt blijft het nog vergoed worden, maar bij het royaalpakket ( dan dus toppakket ), is het er uitgehaald en kan je de hele eigen bijdrage zelf betalen.

Dit slaat in mijn ogen echt helemaal nergens op.
    Ze beweren dat de paketten beter zijn geworden, maar dat is echt niet zo, want er zijn nog meer dingen uitgehaald die je eerst wel vergoed kreeg.

Ach we betalen nu nog maar 228 per maand en dat wordt 243, dus waar hebben we het over :rolleyes: :rolleyes:

Ben benieuwd naar andere verzekeraars :D

Groetjes MB2005.

2. Niet meer actief

Je kunt toch overstappen per 1 januari?

Ik ben verzekerd bij ZilverenKruis Achmea (beter af polis * * * * = één van de hoogste polissen daar, met extra tandartszorg). Ik krijg al het kraamgebeuren 100% vergoed zag ik. En ik betaal 135 euro per maand ofzo. Had die hoge verzekering voor andere kosten, maar het komt me nu wel goed uit moet ik zeggen.

Succes met kiezen!

3. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi, daarom ben ik ook nieuwschierig naar ander verzekeraars en ervaringen ;)

Bedankt voor je reactie.

4. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ook ik zit bij Zilv Kruis/Achmea met de Beter Af Polis met 4 * (collectief via m'n werk verzekerd) Ik hoop dat alles zo blijft zoals het is daar, want ben tevreden zoals het nu is.

Mirre

5. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Wij hebben onze polis van Menzis nog niet binnen, ben benieuwd. Mocht ik meer weten laat ik het wel weten :D

6. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    ik betaal bij menzis volgend jaar 120 euro... en volgens mij is de kraamzorg enz ook voor 100% vergoed... groetjes(ps afgelopen jaar 110 euro betaalt)

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ben bij VGZ verzekerd, heb basis+uitgebreid aanvullend en basis tand. Betaal hier komend jaar 119 voor (pp, dus x2). Eigen bijdrage kraamzorg wordt 100% verzekerd. Ik krijg geen extra geldbedrag na de bevalling.
    Ook bevalling in ziekenhuis zonder medische indicatie wordt geheel vergoed, ik krijg een kraampakket. Een consult van lactatiedeskundige wordt voor 65 euro vergoed. En er staat nog iets in over nazorg van de kleine en nazorg van mij... geen flauw idee wat daarmee bedoelt wordt hahaha.

En als je snel bent kan je nog via United Consumers of 10% of 8% korting krijgen op de basis verzekering, en geloof dat je ook nog korting op aanvullende verzekeringen kunt krijgen. (Krijg ik niet omdat ik al jaren VGZ verzekering heb)

Groetjes Daphne

8. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    even omhoog wippen!

ik wil namelijk over maar geen idee waarheen!

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb een klein foldertje waarin de wijzigingen staan gekregen, en daarin staat niets over de kraamzorg. dus neem aan dat dat het zelfde blijft.
    ik zit bij avero achmea, de royaal verzekering

Deel Deze Pagina